HVINSKHED . ??? {{forumTopicSubject}}
hej alle. er der nogen der kan hjælpe mig. jeg har fået en hoppe for tre uger siden der har sygdommen hvinsk ! - MEN jeg har fået fortalt hun har fået lagt sten ind. har læst herinde, når andre har snakket om det at hoppen kan være livsfarlig ? kan min blive det, selvom hun er blevet behandlet. ? hun er meget brunstig pt. og vifter med halen, men ellers er der intet. hun er sød or rar at rider og nyder at lave noget. jeg har ikke vidst noget om det før der var en sød pige, der fortalte hva der var i vejen med hende, da de lige "glemte" at oplyse mig om hva der var i vejen. de sagde bare at de ikke har kunne få føl på hende., så regnede vel bare med at hun var svær at få føl på og tænkte ikke videre over det. ! pt. går hun på fold med en vallak, det er vel ikke skide smart så? ved intet om det , håber i vil hjælpe mig lidt., da det gør mig både ked af det og nervøs at min nye hest lige havde en skjult fejl !
aug 2007
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 41 Svar: 156
Jeg tror ikke at man kan generalisere og sige at alle heste med dette er ens. Havde en hoppe som var hvinsk, og hun var noget af det sødeste. Hun var mere kilden end andre og reagerede lidt mere på andre heste end normalt, men på ingen måder livsfarlig. Så tror at der er mange "grader" af denne "sygdom" :o)
Har ikke meget forstand på det, men kun erfaring fra den hoppe jeg havde, som stadig i dag er en sød familie hest, der bare er hoppe med stort H :o) Så når du nu har denne viden, kan du jo være mere opmærksom på hende men det behøver ikke betyde alverden :o)
jul 2007
Følger: 53 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 103 Svar: 680
læs lidt her :
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=899/sprog=1/grp=7/menu=12/
jan 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Svar: 8
Det er pågrund dens homoner og det hjælper næsten alt tid på dem, foruden gør man det kun med hopper som er gode heste med gang osv
HVINSKHED . ???