{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

hvorfor nu? (aflivning) {{forumTopicSubject}}

Ja nu ved jeg ikke om det her er under det rigtigt emne, men jeg er nødt til at få det ud.
Her i morges blev jeg vækket af en sms, først tænlte jeg bare hvem der var sådan en idiot at skrive så tidligt, men da jeg læste sms'en var jeg lykkelig for at den var kommet så tidligt, for det var Palli's ejer Kristine som havde skrevet til mig at Palli havde fået kolik og derefter tarmslyng så de havde aflivet ham i løbet af natten.
I starten tænkte jeg at det måtte være en syg joke, men det gik hurtigt op for mig at det var rigtigt, så kom tårene væltende og jeg gjorde helt ærligt intet for at holde dem tibage.
Derefter kom min mor ind for at vække mig og hun så jo hvordan jeg lagde og stortudede, så vi skyndte os derud selvom det stadig var mørkt, da jeg så kom der ud kunne jeg se en stor grøn pressening og jeg vidste bare at han lå derunder, så jeg gik derover og gloede på den som forstenet samtidig med at tårene rullede ned af kinderne.
På samme tidspunkt kom ejeren ud og fortalte hvordan det hele havde startet i går eftermiddag og hvordan det bare blev værre og værre, og at dyrelægen havde været derude to gange for at tilse ham og så tredje og sidste gang for at aflive ham, normalt skal de jo have tre sprøjter for at hele aflivningen er gennemført men han nåede kun at få to før han virkelig var død.
Hun var så, så flink at jeg godt måtte løfte presseningen så jeg kunne se hans hoved, og det tog bare hårdt på en at se ham på den måde, helt kold men stadig med det ene øje halvt åbent, der gik det jo virkelig hårdt op for mig at han nu var væk og ikke kom tilbage, så jeg sad bare der og nussede ham i en halvtime før jeg bare ikke kunne længere og måtte hjem og sidde for mig selv.

Nu skal det siges det her ikke er sådan et indlæg der skal få jer til at trøste mig og sige "nårh hvor er det synd for dig" det her er et indlæg for at få det hele ud, for jeg ved godt med mig selv at nærmest hver gang en har lavet sådan et indlæg har jeg bare tænkt at sådan noget behøvede vi andre da ikke at vide, men nu forstår jeg grunden til det og er faktisk ked at at jeg har tænkt sådan, så til alle jer der har mistet en hest fornylig: Jeg er virkelig ked af det på jeres vegne men også på mine egne at jeg kunne finde på at tænke sådan.
beklager at det blev langt men som sagt det skulle ud smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor nu? (aflivning)
  • #1   24. sep 2009 Tusind tak, ja det var en barsk omgang, men hensyn til din hest vil jeg mene at så længe den ikke har smerter så lad ham da nyde livet uanset hvad lægerne siger, men hvis du kan se at han nu har smerter og måske endda store smerter ville jeg nok sende ham til de evige græsmarker, men det er jo min mening og den behøver du jo ikke rette dig efter.

• #2   24. sep 2009 Ej, hvor forfærdeligt smiley
    Og så uden advarsel..

Jeg ved hvordan du har det. Jeg mistede min dejlige Zorro for ca. 1½ år siden, pga. en skade i benet.

Det er SÅ hårdt!
    Jeg føler med dig.

• #3   24. sep 2009 Tusind tak, ja det var totalt uden varsel men det er desværre nogle af de ting der sker.
    jeg er også ked af at du mistede din hest på den måde smiley

• #4   24. sep 2009 Ja desværre smiley
    Ja, det var også en MEGET svær beslutning. Men man bliver bare nødt til at tænke på hesten i de situationer.

• #5   24. sep 2009 tro mig han er en hest jeg aldrig vil glemme, han var simpelthen helt perfekt for mig det eneste der var galt med ham var at han havde været tilredet forkert og derfor havde meget svingende gangarter.

• #7   24. sep 2009 Ja han fortjente virkelig at dø gammel og grå, men det ville skæbnen ikke jeg er bare glad for at vi ikke lod ham lide mere end han gjorde.
    Men jeg ved nu ikke helt om han hørte til hos mig for ved de ting du fortæller mig lyder det som om at han har haft et rimelig godt liv med en masse kærlighed fra så mange personer, man kunne nærmest ikke undgå at han kravlede under skindet på en, hvilket bare gør det så hårdt at sige farvel.

• #9   24. sep 2009 wow jeg vidste ikke at han havde haft så mange ejere i tidens løb, men jeg ser det som det vigtigste at han har haft det godt, fået en masse kærlighed og forhåbentligt ikke alt for mange piskeslag for det har han garanteret ikke fortjent på noget tidspunkt.
    Jeg ved godt at jeg var en del af hans hjerte men jeg føler gså at jeg et eller andet sted har svigtet ham da han havde allermest brug for mig og bebrejder mig selv for ikke at være der også selvom at jeg ved det nok ikke ville have gjort en forskel, men sket er sket og nu er han på de evige græsmarker og har det godt :')

• #11   29. dec 2011 heii...
    Det er Pisse hårdt at miste en hest.....jeg har næsten lige prøvet det....det er forfærdeligt at sidde der og kigge på deres livløse kroppe...Også endda at vide at den livløse krop aldrig har gjordt nogen noget ondt også skal de aflives pga. sygdom eller skader...Den dag jeg mistede mig...den dag glemmer jeg ALDRIG...den er printet ind i hjernen op mig...selvom jeg så inderligt vil af med den dag...

Kommentér på:
hvorfor nu? (aflivning)

Annonce