658 visninger
|
Oprettet:
træning i ridehus? {{forumTopicSubject}}
Victor er lige blevet opstaldet for vinteren på Farstrup rideklub.
Han har i dag været på en lille tur i ridehuset. Jeg gik bare med ham løs derinde, så han lige kunne snuse lidt rundt, da han aldrig har prøvet at være i ridehus før...
Han løb lidt rundt, men gled hele tiden i svingene....
Hvordan griber jeg det an de næste mange dage?
Træning af balance og at han får en fornuftig mening om at være inde i ridehuset?
Gode råd er meget velkomne:-)
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 109
Han blev bange for porten, men startede med lige at trække ham en runde så han fik set det hele, så longerede jeg ham et par runder i trav og gallop og så smed jeg mig op...
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 456
Tror måske han synes det er underligt det runger lidt og larmer fra taget. Han er jo hele sit liv kun blevet redet udendørs.
Skal jeg bare starte med korte ridninger i ridehuset og stille vænne ham til det?
Min egen ide var at ride sammen med en anden sikker hest der, og kun en halv times tid ad gangen det første stykke tid?
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
rigtig god ide med en anden stabil hest i ridehallen
men er din hest rolig nok, så synes jeg bare du skal ride den som du plejer og forlange det samme som du plejer...
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Fint hvis du har det bedst på den måde. Men ja jeg ville nok ikke være så nervøs for udebane eller ridehus.
Tag tingene som de kommer. Og ja måske han lige skal vænne sig til det nye underlag.
Fortsat god week
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 456
Han var noget "gasset" derinde i dag... Vrinskede og pustede meget...
Jeg prøver i morgen bare at ride ham, og så se hvad der sker:-)
Tak skal i ha'
træning i ridehus?