{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

træning i ridehus? {{forumTopicSubject}}

Victor er lige blevet opstaldet for vinteren på Farstrup rideklub.
Han har i dag været på en lille tur i ridehuset. Jeg gik bare med ham løs derinde, så han lige kunne snuse lidt rundt, da han aldrig har prøvet at være i ridehus før...
Han løb lidt rundt, men gled hele tiden i svingene....

Hvordan griber jeg det an de næste mange dage?
Træning af balance og at han får en fornuftig mening om at være inde i ridehuset?

Gode råd er meget velkomne:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning i ridehus?
  • #1   4. okt 2009 jeg synes bare du skal sætte dig op og forsøge dig frem... start i skridt, er han fornuftig og sikker på benene der, slår du i en rolig trav... og når han har balancen der forsøger du med en kontrolleret galop

• #2   4. okt 2009 Har lige flyttet min til et nyt sted og nyt ridehus er jo oven i...
    Han blev bange for porten, men startede med lige at trække ham en runde så han fik set det hele, så longerede jeg ham et par runder i trav og gallop og så smed jeg mig op... smiley Men det kommer jo an på sin hest smiley

• #3   4. okt 2009 Jeg vil gerne at han får en god oplevelse af at være i ridehuset.
    Tror måske han synes det er underligt det runger lidt og larmer fra taget. Han er jo hele sit liv kun blevet redet udendørs.
    Skal jeg bare starte med korte ridninger i ridehuset og stille vænne ham til det?
    Min egen ide var at ride sammen med en anden sikker hest der, og kun en halv times tid ad gangen det første stykke tid?

• #4   4. okt 2009 med mindre han stresser helt vildt op synes jeg altså ikke du behøver at være SÅ forsigtig.. det er fint nok at du vil give hesten en god oplevelse (thumbs up for det)... men du skal huske på at hesten ikke er lavet af glas, og den ikke tager skade af udfordringer...

rigtig god ide med en anden stabil hest i ridehallen

men er din hest rolig nok, så synes jeg bare du skal ride den som du plejer og forlange det samme som du plejer...

• #5   4. okt 2009 Tja hvis du usikker, risikirer du han blir det. Tager du det i stiv arm, er jeg sikker på hesten ikke tænker over det. det en bane, og den skal jo gerne være fokuseret på dig, inde eller ude.

Fint hvis du har det bedst på den måde. Men ja jeg ville nok ikke være så nervøs for udebane eller ridehus.

Tag tingene som de kommer. Og ja måske han lige skal vænne sig til det nye underlag.

Fortsat god week

• #6   4. okt 2009 hmmm... Tak.. Måske mig der er lidt pylret så;-)

Han var noget "gasset" derinde i dag... Vrinskede og pustede meget...
    Jeg prøver i morgen bare at ride ham, og så se hvad der sker:-)

Tak skal i ha'

Kommentér på:
træning i ridehus?

Annonce