801 visninger
|
Oprettet:
25. nov 2006 Følger: 73 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 74 Svar: 245
Er det her ok ? Tennese Walking Horses {{forumTopicSubject}}
jeg syntes det er en forbrydelse , det er bare IKKE iorden .. hesten får rigtig tunge klokker på , se dens ryg , det er da ikke naturligt for en hest !!
http://www.youtube.com/watch?v=wuqN9n4RF4Y&feature=related
det her video klip er ok , det er noget hesten har lært uden klokker og alt muligt andet tottur..
http://www.youtube.com/watch?v=jSY-y1EKnSA&feature=fvw
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Der er vidst ingen der er i tvivl om at det ikke er iorden, undtagen dem der selv gør det.
Men nu findes der også TWH'ere der ikke rides sådan og rides uden diverse ekstra ting.
nov 2006
Følger: 73 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 74 Svar: 245
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
DERFOR gør man det. (det er i øvrigt ikke bare klokker)
At det er noget svineri er der ingen tvivl om. Men såda er konkurrenceverdenen desværre langt de fleste steder med de slags racer. Heldigvis er der folk der arbejder i en anden retning, og der findes nu osse konkurrencer for "naturligt gående" TWH'er
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Racen fejler intet, de skal bare rides ordentligt. Og den slags konkurrencer findes slet ikke i dk!
Og btw så er det ikke klokker men sko de har på
nov 2006
Følger: 73 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 74 Svar: 245
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.260
nov 2007
Derudover gøres der osse alverdens ting ved halen for at de kan holde den så "smukt" som på den øverste video
nov 2008
Men de sko er ret extrene. Har boet et år hos en twh opdrætter og deres hingst havde sko på. de er nok 10 cm høje og vejer i hvert fald et par kg.
nov 2007
Om man finder det ok er en ting, men det kan i hvert fald ikke tilskrives TWH-verdenen
Og ang bissetricks i andre hestesportsgrene, så foregår det da ganske rigtigt, og det er bestemt ikke fordi jeg mener de er ok andre steder, men jeg finder det alligevel ikke så grotesk som de ting man gør ved disse heste.
nov 2008
Er ret meget inde i twh verdenen fordi jeg har boet hos en opdrætter i usa og deres heste havde det ganske udemærket. den eneste jeg ikke kan sige om havde det godt var den de havde i proff træning, for den så jeg kun 1 gang om ugen.
jan 2007
Følger: 138 Følgere: 132 Heste: 4 Emner: 217 Svar: 2.928
apr 2006
Følger: 182 Følgere: 281 Heste: 11 Annoncer: 1 Emner: 39 Svar: 2.785
Palominoen er Dog utrolig smukt bygget, men holder mig til de alm 3 gængere og lidt isbøffer:-)
PS. En hest jeg kender havde sygebeslag på forbenene og gik også helt vildt højt og sjovt med forbenene, men da han fik dem af gik han helt normalt...
mar 2006
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 2 Emner: 23 Svar: 243
nov 2007
Når man giver dem "stylter" på, medfører det et forkert slid på led, sener osv, som osse vil give varige mén hvis det er noget der gøres over længere tid.
Så er det meget muligt at hestene bliver passet godt, men man giver dem altså stadig varige mén.
En springhest der barres, har to muligheder. Den kan lære at trække tæerne til sig, eller den kan lade være at springe. Jeg har redet en springhest der tidl var blevet barret. Den var snu nok til ikke at gå hen til et spring hvor der stod nogen ved siden af. Den sprang ganske fantastisk og gjorde det gerne, men stillede du en person ved siden af springet, så fik du den ganske enkelt ikke derhen.
Ikke at det betyder barring er i orden. Men det er trodsalt ikke et permanent slid eller en varig skade man påfører hesten.
Ang rollkur, så mangler jeg dokumentaion for alle de påstande der er omkring det. Jeg er ikke tilhænger, men endnu har jeg ikke set noget der reelt dokumenterer hvad det præcist gør ved hesten (jo jeg har set folk udtale sig, jeg har set folks holdninger osv. Men ikke nogen undersøgelser der viser noget sort på hvidt)
Og ja, der sker meget skidt stort set uanset gren af hesteverdenen. Men det man gør ved TWH finder jeg grotesk
apr 2006
apr 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 39 Svar: 434
nov 2007
Af samme årsag rides han osse med næsebånd hvor "2-finger-reglen" vidst nærmere er "en-hel-hånd-mellem-næsebånd-og-mule" *G*
Uden bid kan være meget fint -men det er ikke det rette tl alle. Eller måske er hackamoren bare det forkerte bidløse valg for din hest.
Generelt går Axel dybt og snævert hvis han kan komme til det. Hvor andre heste slår fra ved at stikke næsen op, gør han det ved at trække den ind. Han gør det osse hvis han går med en begynder. Så kan han trække næsen ind og slippe for at lave noget;o)
Jeg ser ikke det at hesten går dybt/højt/snævert osv som noget skidt i sig selv. Skidt bliver det når hesten rides i en tvungen holdning, uanset om det så er ned mellem forbenene eller med næsen i sky.
-Men det var vidst et sidespring.
nov 2007
Mit problem med TWH-verdenen (her tænker jeg self ikke på dem der faktisk arbejder på at udbrede den naturlige ridning af dem) er at for overhovedet at deltage, skal man udstyre hesten med disse ting, som i mine øjne er alt andet end sundt for hesten.
At nogen så yderligere vælger at ætse, skære og hvad ved jeg, er modbydeligt, men (forhåbentligt) ikke kendetegnende for størstedelen af rytterne.
apr 2006
Med Hackamore går hun og tuller:-)
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 351
Skoene må højst have en bestemt tykkelse, og de bliver også kontrolleret. Det burde man indføre generelt.
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 904
fandt lige dette klip, mere for at sige at det er altså ikke alle der rider stævner på deres twh, hvor de bliver mishandlet for at gå som de gerne vil have.
JETTE.PALUDA: til nogen dressur og spring stævner er der også nogen der tjekker hesten efter den har været på banen.
Men så længe folk tager ud og ser stævner, om det er det ene eller det andet, så bliver folk også ved med at presse deres heste helt ud.
Ikke at det er overhovedet er iorden, jeg mener selv at der burde sidde nogen og udele bøder, eller udelukke dem som tvinger hesten i unaturlige stillinger, men det sker nok aldrig.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 351
nov 2008
der var kun 2 af deres 14 heste der gik med sko og ingen af dem havde opererede haler. Hingsten gik med sko og det gjorde den der var sat i træning. Men skoene blev pillet af hingsten fordi den ikke skulle showes mere, men bare bruges til avl, og den var tro det eller ej ikke halt eller noget som helst da skoene blev pillet af...
Siger ikke det er ok.. Men det er absolut ikke værre end så meget andet! Og det er vigtigt at huske på at det kun er "the big lick" som går med sko og har opererede haler osv.
nov 2007
Signe -men uanset om det er begynderhesten eller den super gode så er problemet jo det samme. Og halthed er jo blot et symptom på noget er galt. Der kan skam sagtens være skader uden at hesten halter (Axel har haft en sene skåret helt igennem og var ikke halt af det. Men det åbne sår talte jo sit tydelige sprog). Slidskader kan f.eks. være gigt, og det bliver hesten ikke nødvendigvis halt af. Men det er nu ganske ubehageligt alligevel.
aug 2011
Følger: 95 Følgere: 86 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.160
http://www.youtube.com/watch?v=Zy1Gl3Eeulk
Er det her ok ? Tennese Walking Horses