{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
981 visninger | Oprettet:

Overvejer at "låne min hest ud".... {{forumTopicSubject}}

Som overskriften lyder, så overvejer jeg at låne min hest ud, da jeg ikke lyster det så meget mere...-ikke i den grad som han kræver.... Tænker bare på at få en til at komme og ride ham en enkelt gang om ugen evt...
Er der nogle der har erfaringer med at låne sin hest ud...? hører gerne både gode og dårlige????? Ulemper.... hvad som helst :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer at "låne min hest ud"....
  • #1   3. nov 2009 Jo, for det første syntes jeg det er flot at du vil indrømme at du ikke føler du har den tid han kræver, men tænk alle tingene igennem inden du bestemmer dig - måske en halv eller helpart var en løsning, så kan du stadig komme ud til ham ind i mellem når du har tid (:

• #2   3. nov 2009 Tjah. Har for det mest redet på lånte heste. Men lånte min egen ud (lotte) det gør jeg ALDRIG igen. HUn var fuldstændig skør de første 3 måender, da jeg var over at ride hende gik det ligesom op for os der var noget galt, da hun havde smidt mig af 3 gange på en ½ time? brugte 3 måender på at få hende tilbage på rette spor

• #4   3. nov 2009 Du skal bare huske at have en masse ude og kigge, og ikke bare vælge den første og den bedste smiley
    Og sørg for at få lavet en form for knotrakt, om hvad vedkommende må og ikke må osv. da der ellers kan opstå forvirringer.
    Sørg for at være der de første gange vedkommende skal være der, bare for at tjekke at det hele går rigtigt til.
    Hvis du har din hest opstaldet på en gård o.lign. så få nogle af de andre til at kigge lidt efter vedkommende, så de lige kan se at det hele er ok smiley Det kan være en god sikkerhed for dig.

Jeg har selv lånt en pony i et par år af min træner. Red den hver dag som min egen, og gav intet for det. Men min træner havde det overordnede ansvar, og jeg skulle indordne mig under hendes regler. Og for os fungerede det helt fint smiley

• #5   3. nov 2009 Uuuuh det lyder ikke helt let... men hvis ikke han kan sælges, så er jeg nok nødt til det andet.... ønsker dog at han bliver der hvor han er opstaldet pt...

• #7   3. nov 2009 Han står på Djursland...

• #8   3. nov 2009 Husk det hedder part og ikk udlån når det kun er en dag:)

Men jeg synes det ville være en go idé at finde en part til den.. men sørg for at finde en der virkelig kan ride din hest, som du kan stole på, og som holder aftaler.. for ellers kan det blive en meget dårlig oplevelse

• #10   3. nov 2009 Så kalder vi det part smiley

• #11   3. nov 2009 Nogen der evt. ligger inde med en sådan kontrakt, så jeg lige kan se hvordan jeg udformer sådan en... hvis det kommer på tale ;D

• #13   3. nov 2009 Super-tak for det smiley

• #14   3. nov 2009 Kaldes det virkelig også for part, når alt jeg søger er en pige/dreng der vil komme en gang om ugen og ride min hest?????

• #15   3. nov 2009 Christina N
    Det er halvpart når man passer en hest et par gange om ugen for et lille beløb (eller gratis som ved mig), når personen må ride den alle dage, samtidig med de skal betale alt (eller næsten alt eller intet som jeg har haft) men den skal stå samme sted stadig kaldes for helpart..

Og når den må flyttes og man har hesten som om det er ens egen så låner man den ud:)

• #16   3. nov 2009 okey... finno ;D så ved jeg lige det.... ved bare ikke hvor glad jeg er for at sku ha en fremmed til at ride min hest smiley

• #17   3. nov 2009 Christina N
    Forstår dig godt jeg har heldigvis fået min veninde til det, og er til stede hver gang så har det fint med det..

men hvis det er skal du se personen ride og håndtere din hest op til flere gange, evt. have hende på prøve så du er helt sikker på du kan stole på personen, og at personen behandler din hest som du ønsker det

• #18   3. nov 2009 Ja være jeg skulle lave en annonce og se om der er en der melder sig smiley

• #19   3. nov 2009 Hvis det kun er en gang om ugen, så kalder man det part i stedet for udlån. udlån er hvis du låner hesten ud på fuldtid. Jeg har fx en lånehest. Ejeren bor i silkeborg, og jeg har hende som min egen og hun er opstaldet hos mig.

En part er hvis nogen kommer og passer den nogen gange om ugen.

• #20   3. nov 2009 bare iorden.. det var heller ik sådan jeg mente låne ham ud smiley Mente bar at jeg ville låne ham til en som ville ride ham en enkelt gang om ugen.. udlån var ik ment som en "betegnelse" for hva jeg ønskede smiley hvis i forstår... os ligemeget... part er hvad jeg ønsker (halvpart)...

• #22   3. nov 2009 Ja ville også klart foretrække en jeg kender eller i hvert fald er anbefaldet af en jeg kender....
    Der er en i stalden der har tagte hamnogle gange,men tror desværre ikke rigtig det blir til så meget som jeg havde håbet... Det er lidt længere ude ja... Nær Auning.. så ku heller ik forestille mig at det blir let at finde en hvis det er...

Kommentér på:
Overvejer at "låne min hest ud"....

Annonce