{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Overvejer at låne min hoppe ud {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Nu vil jeg lige høre jer til råds.
Jeg har for 11 måneder siden, byttet min hoppe væk. Jeg fandt hende så for 3 mdr. siden på et heste marked og købte hende tilbage, men tanke på at sælge hende videre når hun var ok igen.
Hun er nu fedet ok op, fået ordnet hove osv. Men nu er jeg desværre i tidsmangel og har ikke tiden der skal til for at ride hende op.
Jeg overvejer nu at låne hende ud, og så at hun bliver sat tilsalg når hun er i tip top form, og så at låner for 10 % af salget, men under lånet selv står for alle udgifter, er det fair?
Ellers har jeg overvejet selv at ville betale for hendes foder. smiley Det er Tarana der er på min profil der er tale om.
Hvad syntes du er fair, hvis det var dig der skulle låne?

på forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer at låne min hoppe ud
  • #1   22. dec 2011 Nu spørger du os helt konkret, hvordan vi synes det skal være mht. pengefordeling.

    Jeg ville ALDRIG låne en hest, som skulle rides op, for så at levere den retur til ejer, når den var i god form og så se ejer høste frugten af mit arbejde smiley Og da slet ikke, når jeg samtidig selv skal holde udgifterne på hesten...


  • #2   22. dec 2011 Låneren får 10% af salget, dvs. hvis du sælger hesten for 20.000kr, vil låneren få 2000kr. Imellemtiden, har låneren måske haft hesten i 6 mdr. Alt efter hvor den skal stå, løber det nok op i 4000kr i mdr. Så de bruger 24.000 kr, på at ride den op, så du kan sælge den.

    Det giver ikke rigtig mening i mine øjne.


  • #3   22. dec 2011 jeg bruger bestemt ikke 4000 kr om måneden på min hest, så det har jeg ingen intention om at låner skulle gøre smiley

    men man låner jo en hest gratis, som man må ride som det passer en, så er det vel fair at man står med en del af udgifterne?


  • #4   22. dec 2011 desuden skal den ikke tilbage til mig smiley Hun skal sælges da jeg ikke har tiden til 2 heste smiley men tak for svarene, der er lidt at tænke over

Kommentér på:
Overvejer at låne min hoppe ud

Annonce