{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VIGTIGT - Råd til køb af hest.
  • #1   10. nov 2009 Jeg vil anbefale, at du selv sadler op, altså, strigler renser hove osv.
    Da jeg sku ha' pony, fik jeg et godt råd..;

    prøv og tryk hesten forskellige steder. fx. tryk to finger hen langs hestens ryg.. osv.. (:


  • #2   10. nov 2009 Generalle indtryk, vær særlig opmærksom på om der er noget du ikke for lov til, altså noget ejer gør sådan uden at sige noget eller spørge om du vil, som fx. at lægge hovedtøj på osv smiley

    ^ der kan være en fejl gemt, eller også bare hendes humør og måde at reagere på forskellige ting på smiley


  • #3   10. nov 2009 Lad være med at virke for positiv. Så hvis det enedelig er kan du nemmere handle med prisen.

    Og find ud af om dens temperment er noget for dig. For hvis det er det ikke er dig når det kommer til stykket kommer du til at fortryde dit køb.

    Læg mærke til hvordan den reagere når du ridder den. Både tempermant og evt skjulte fejl. Såsom hovedrysten osv. Det kan jo fx være tænder. :D' Du ved hvad jeg mener.


  • #4   10. nov 2009 Jeg syntes da hun skal virke positiv, for det er ikke alle der vil sælge sin bedste ven hvis personen der prøver ikke virker glad nok for den.

  • #5   10. nov 2009 præcis det jeg mener (:
    hvis hun beder dig stoppe med at trykke hesten forskellige steder, er der højest sandsynlig noget hun vil skjule.. - eks. at hesten er øm..


  • #6   10. nov 2009 Tag selv hesten ind og gør den klar inden rideturen.. Her er hesten stadig i sine vante omgivelser, og du får mulighed for at se hvordan hesten opfører sig. Køb ALDRIG en hest uden at have prøvet den først.
    Bed om først at se hesten under dens vante rytter.

    Spørg til og tjek : Uvaner, hovtilstand, vaccinationer, uddannelsesniveau, temperament, race, afstamning, alder tænder osv.






  • #7   10. nov 2009 Dens øjene, tempermant, du skal selv ordne den strigle, sadle op, ben stilling og mærk dens ryg.
    Ride både bane og tur!


    Spændene, held og lykke!


  • #8   10. nov 2009 Sigende overskrift !

  • #9   10. nov 2009 Pernille ; er det vel også..

  • #11   10. nov 2009 Nej jeg vil også virke positiv, for ville heller ikke selv sælge til nogen der virker ligeglade, og ikke virker positive, for man bliver hurtig i tvivl om det så er det rette sted for hesten..

  • #12   10. nov 2009 Man kan sagtens handle om prisen selv om man er mega positiv! det gjorde jeg med Chanti.. hun kostede 12000, g jeg fik hende for 8500 fordi jeg netop virkede glad ville ejeren så gerne have jeg skulle købe hende smiley
    men ja.. som de andre siger orden den selv osv.. spørg evt. om du må komme nogle dage og ta' den selv (fik jeg lov til med Chanti) og det var dejligt for så var man ikke i tvivl smiley


  • #13   10. nov 2009 få den på prøve!!!!! hvis de ikke går med til dette, så find en anden!!

    Kender mange der har troet det var drømmehesten, og så efter 14 dage har det vist sig de ikke kunne sammen alligevel...

    Jeg var så heldig at jeg fik en måneds prøvetid, jeg betalte hesten, men det bleb tilføjet i kontrakten, at jeg havde en måneds prøvetid fra den dato jeg hentede ham og en måned frem, hvor jeg ville få hele beløbet tilbagebetalt, hvis vi ikke kunne sammen alligevel...


  • #14   10. nov 2009 Jeg har lige været turen igennem med at finde drømmeponyen.
    Mit bedste råd vil være, at hvis du er det mindste i tvivl, så prøv den flere gange. Jeg prøvede en pony, som jeg troede var den rigtige, men anden gang jeg prøvede den, gik det slet ikke og jeg er rigtig glad for at jeg fandt en anden.
    Derudover ville jeg kigge meget på om hesten virker afslappet, både med og uden rytter. Går den og åbner munden eller virker irriteret, ville jeg holde mig fra den.
    Men held og lykke med at finde den rigtige - det kan godt tage tid, men hellere vente på den helt rigtige end at skynde sig at købe en, der ikke er helt som du gerne ville have. Den rigtige skal nok være der et sted.


  • #15   10. nov 2009 Merete L: Hvis man skal finde en hest man syntes om, og som man kan få på prøve, så skal man godt nok lede længe !
    Jeg vil aldrig, aldrig lade min hest komme på prøve ! Hvis man lader heste komme på prøve risikere man at de ikke vil have den. Ens hest kan jo ende med at stå i 14 dage på 100 forskellige opstaldningssteder, fordi folk vil have den på prøve, og så alligevel ikke købe den.


  • #16   11. nov 2009 rigtig gode ting alle nævner. vil også bare lige tilføje at jeg personligt heller aldrig ville lade have nogen få min hest på prøve så synes ikke det bør være det der skal afgøre om man skal købe hesten eller ej. Og vigtigst af alt: få EGEN dyrlæge til at lave handelsundersøgelse på hesten.

Kommentér på:
VIGTIGT - Råd til køb af hest.

Annonce