{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

bidløs opstart? {{forumTopicSubject}}

aloha. jeg har overvejet for afvekslingens skyld at træne lidt bidløst med min part. absolut kun for sjov, og for st lære noget nyt smiley
(allerede her gør jeg opmærksom på jeg INGEN diskussion ønsker om hvad der er bedst, jeg rider også med bid i dressur og lign. men kunne godt tænke mig at prøve det andet, for hyggens skyld)

danny synes i forvejen ikke at dressur er særlig spændende og kan være svær at samle i forvejen, og vil gerne have lidt støtte rundt i volten på udvendige tøjle da han ellers løber smiley man er vel en smart hest. i kan se ham i mit fotoalbum hvor der også er mere info om ham.

men er der nogen der har en god ide til hvordan man kan starte med det ? for min plan var sådan set bare at smide en grime på ham og hoppe op smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte træpaneller op, 4 stk i stue i et hjørne og et i gange. 800 kr.
  • Lampe, maleri 1.000 kr.
  • Skift af slange på 2 cykler 350 kr.
  • Cykelskærm er gået i stykker på forhjulet og Dynamo lygter gået ud 500 kr.
  • Afmontere BWT anlæg 650 kr.
  • hænge hylder og billeder op. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bidløs opstart?
  • #1   14. nov 2009 han skal lære at reagere ens ben godt

• #2   14. nov 2009 Jeg smed egenlig bare den bidløse trense på og så red jeg lige frem og tilbage på gårdspladsen 2-3 gange og stoppede et par gange, da hun havde opfattet hvad der var på hovedet red vi en tur (:

Det er forskelligt hvordan man griber det an, og hvordan ens hest reagerer på nye ting.

• #3   14. nov 2009 kommer an på hvilken type hest det er
    hvis det er en "nem" hest så kan du bare smække grimme, eller cordeo og den vil stadig lytte og gøre hvad du siger

mens andre heste ikke er så enkle
    de kan blive forvirrede og derved nervøse af de nye signaler
    de kan udnytte den nye frihed til kun at gøre hvad der passer dem
    osv

hvis din hest ikke lytter til grimen så træn noget jordtræning og lær den de nye signaler. Træn den i at lytte mere til de små ting - da du ikke længere har noget nødstop når du rider bidløst

• #5   14. nov 2009 Kan du ikke tage trensen inderst og den bidløse på udenover til en opstart? Ellers er hackamore en mere "sikker" løsning til bidløs, og man behøver jo kun have fat i den når du skal stoppe, da du ikke kan "dreje" med en hackemore, men skal bruge din vægt. Men den giver stærkere signaler når du bruger den.

• #6   14. nov 2009 han er en ældre erfaren herre, men sine egne ideer, dvs giver du ikke de rigtige signaler reagerer han ikke. jeg rider ham primært med benene, men har været nødsaget til lige at tage fat i tøjlen for at få ham til at fatte hvad jeg mener, og få ham til lige at køre en tak ned i tempo smiley men havde overvejet bare at tage en tidlig dag i ridehuset hvor der ikke er andre, da han godt kan ville løbe lidt hvis der er andre heste, man er vel halv fuldblod smiley

hvordan ville man evt kunne lave nogle jord øvelser smiley ? laver i forvejen de typiske med han følger efter mig og lign.

• #7   14. nov 2009 ah det var også nogle gode ideer ja smiley mange tak for dem indtil videre

• #8   14. nov 2009 har kigget lidt rundt, og tror jeg vil anskaffe mig sådan en sidepull, hvor den nærmest bare ligner en grime, og så træne lidt fra jorden inden jeg springer op smiley evt sørge for at have en med i ridehallen, hvis nu det skulle gå helt grasat. lyder det ikke som en udemærket ide?

Kommentér på:
bidløs opstart?

Annonce