{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.505 visninger | Oprettet:

BIDLØS DÅRLIG DRESSUR.. {{forumTopicSubject}}

Øv hvor går den bare dårligt !

Jeg kommer nok til at lyde meget fordomsfuld, men jeg havde ikke lige troet at når der endelig var nogen der ville ride uden bid på højt plan, at de samtidigt også ville tænke på hestens funktionelle anatomi samtidigt, men den er jo fyldt med taktfejl og laver mange fejl i programmet. det er svært at se nogle gange hvad gangart den egenligt har i øjeblikket.

jeg synes det er synd at sætte et sådan dårligt eksempel på dressur ud, bidløs eller ej. jeg synes slet ikke det er flot.

http://www.youtube.com/watch?v=wPUNsC5RNmA

smiley dette er ikke sted for bid - vs bidløs smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BIDLØS DÅRLIG DRESSUR..
  • #1   9. dec 2009 Jeg synes nu det er meget godt klaret i rebgrime...

• #3   9. dec 2009 Jeg kan ikke se sådan nogle fejl XD Men vil da mene at der er lige så mange videoer af ikke-perfekt bidridning, Man har ret til at vise hvor langt man er nået, alle ryttere er ikke perfekte. Desuden er det jo et spørgsmål om hvad man sætter tingene op i mod. Fx er ekvipagen i videoen da langt bedre end mig. Om jeg så rider med eller uden bid...:-P

• #4   9. dec 2009 Synes det er rigtig godt klaret !
    Taktfejl eller ej . tror ikke du kan gøre det bedre selv ?

• #5   9. dec 2009 Ja, taktfejl eller ej.. jeg synes alligevel at det er godt klaret.

• #6   9. dec 2009 synes nu det ser meget godt ud,ja der er takt fejl,men synes det er flot redet

• #7   9. dec 2009 Hmm.., jeg har både godt og skidt..
    Synes det er fint, der er nogle der viser, de kan ride høj dressur i rebgrime..
    Jeg kunne så måske godt ha ønsket, lidt/noget løsere tøjler -hun styrer jo stadig tøjlerne, som havde den bid i munden, hvis der var løsere tøjler, var der virkelig tale om lydhør hest for fine hjælpere..
    Og så en meget mere rolig hånd.. Et eller andet sted, er jeg da glad på hestens vegne, at den ikke har bid i munden, hvis hun rider med ligeså urolige hænder på alm. trense eller kandar..

Er ikke selv dressurrytter på noget højt plan, og nej min hest går heller ikke ligeså godt -han er kun 17 mdr.
    Men derfor kan man da sagtens have en mening, om situationen/præstationen..

• #8   9. dec 2009 Synes rytteren har for meget fat, en reb grime er jo ikke et blidt redskab..
    Men noget der undre mig er at lige så snart det er bidløs (eller klassisk eller McLeansk eller fortsæt selv) så må man ikke kritisere... fejlene er jo de samme lige meget hvem det er og hvad udstyr der rides med.. det er lige så meget en fejl at hesten fejltakter med en rebgrime som med en kandar og det er tegn på de samme ridemæssige fejl.. så hvorfor falder folk i svime så snart det foregår i en rebgrime og kommer med "du kan jo ikke gøre det lige så godt".. nej men jeg kan heller ikke gøre det lige så godt som en med kandar der fejtakter.. men store taktfejl er jo stadig en ret stor fejl..

• #9   9. dec 2009 Jeg synes bare i det hele taget man skal lade være med at være negativ, hverken overfor ryttere der bruger bid eller dem der ikke gør... Kritiser kun andres folks ridning hvis de har bedt om det eller hvis man kan gøre det konstruktivt.... Hvad skulle rytteren fx gøre for at der ikke kom taktfejl?
    Kommentarene omkring stramme "tøjler" i rebgrimen er meget mere relevante synes jeg...

• #10   9. dec 2009 Jeg synes kraftedme det er flot.
    Han rider så flot for til, med rigtige placering og foran lod.
    Taktfejl orker jeg ikke lige at kigge efter.
    Og det ser super afslappet ud.

• #11   9. dec 2009 - at det så ikke er so sundt at ride dressur med rebgrime er så en anden sag smiley

• #12   9. dec 2009 Det her, synes jeg til gengæld dårlig om:
    http://www.youtube.com/watch?v=ex88onfPc_0&feature=related

• #13   9. dec 2009 tinna rønn
    Er det virkelig bidløst? smiley ..

• #14   9. dec 2009 Jep... Det er en af de der bidløse trenser der krydse under kæben...

• #15   9. dec 2009 jeg kan ikke rigtig udtale mig om det er godt at ride dresur i en rebgrime, men hesten løber helt forkert som om den både har s*d strengen i klemme, og enten er hesten tydeligt højrehåndet eler også er rytteren den.
    Jeg ikke at det ser særlig imponerende ud, programmet virker kedeligt gentagende heste tør ikke at slippe jorden og rytterens hjælper falder fra lige så snart der bliver krævet noget svært og højere uddannnelse af hesten

• #16   9. dec 2009 fæhesten anbefaler vejledning
    Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv !

• #17   9. dec 2009 må nok osse sige at det ser ikke ud til hesten får "plads" til at arbejde den ser lidt anspændt ud

• #18   9. dec 2009 ja altså hesten i den første video virker spændt over ryggen, den kan ikke lave versader eller travers uden at lave taktfejl, ja selv hels simple øvelser som 10 m volter kikser, i den anden video er den krøllet for meget sammen og ikke fremme for schenklen.
    og ja jeg har også redet bidløs på min gamle dressurhest en periode, og ja han kunne godt gå en travers og et changement i en sidepull.

• #19   9. dec 2009 Ved ikke rigtig, hvad jeg skal synes om første video. Synes tøjlerne er for stramme, det virker ikke som om, at den ikke har frihed, og ja der er takt fejl mv.

http://www.youtube.com/watch?v=9TobXiQR9Yg&feature=related
    - Synes den her ser fin ud. Ved godt den ikke er samlet mv., men synes det er flot redet og måtte være skønt at kunne styre og ride sin hest sådan.

• #21   9. dec 2009 Jeg synes det er flot at hun kan f¨hesten i så meget holdning når hun rider rundt i en rebgrime.

Jeg er dog enig i at hun har for meget fat. Jeg ahr ikke selv redet med rebgrime på Sultan, men vi har et par stykker i stadel der har gjort og en de stadig gør det, og det r noget der foregår for HELT løs tøjle.

MEN i den video ejer hesten jo ikke så meget som en eneste takt. Som emnestarter skriver kan man langt det meste af tiden ikke se hvad det er for en gangart hesten befinder sig i. Første gang hun rider på langsiden galopere hesten med den ene del af kroppen mens den traver med den anden del.
    Så selvom det er flot at hun kan få hesten i holdning i rebgrime, så synes jeg at ridningen generelt i den video ikke er noget at prale af.

- OUT -

• #22   9. dec 2009 Kan kun sige Respekt synes de klare det flot!
    Nogen fejl men hva så.

• #25   9. dec 2009 Med hensyn til den anden video, så synes jeg ikke meget bedre om den. Hesten er krøllet sammen, og det synes jeg den viser rimelig tydeligt ved hele tiden og kæmpe imod hende...

• #26   9. dec 2009 hvis i har lyst til at se det har jeg nogle gamle video med det bidløse fra dr. cook (krydset...)

de ligger på min profil.. der er skridt trav og galop.. bare så i kan se det.. ved ikke om det er godt eller hvad det er, men jeg synes det ser ok ud...

jeg er stadig bidløs, og det skal lige siges at han er kommet længere siden.. smiley

men det var bare så i kunne se mine videoer, da jeg jo også rider / har redet med den slags bidløs.

jeg er dog gået til forskellige andre former for bidløs, da jeg ikke brød mig om at det bidløse3 jeg havde ikke " gav efter" igen når jeg slap tøjlen, men blev ved med at stramme.

• #27   9. dec 2009 Nej hvor har nogle folk dog ondt i røven.. meget muligt det ikke er perfekt? men hvem er det? sys det er rigtig godt gået, og sys det ser rigtig godt ud, uanset om der er taktfejleller ej! Tror det er de færreste herinde der ville kunne gøre det bedre..

• #28   9. dec 2009 Hellere dette end så meget andet. Muligvis er det ikke perfekt, men det kræver jo også noget mere at ride uden bid. Hatten af for ALLE der lægger biddet på hylden. Uanset niveau!

• #29   9. dec 2009 Heidi B. D . Den video du har lagt ud. Der sys jeg selv der blir redet ret godt. Sys ikke om den første video. Hesten ser meget anspændt ud osv, ja alle i andre har jo nævnet tingene:)

• #30   9. dec 2009 Synes det er lidt ærgeligt, hvis dte altså skal forestille dressur i topklasse. Synes ikke taktfejl burde skyldes at dte er bidløst :s

Tilgengæld ikke rigtig nogen piskende hale, hvilket er dejligt, dog ser den stadig temmelig anspændt ud..

• #31   9. dec 2009 Hvis det program var redet med et bid var det blevet haglet ned, jo lækker hest, men det der er altså ikke flottere end så meget andet ridning, det ligner ridning med bid, hvor hesten ikke bruger ryggen, og spænder op.

• #32   9. dec 2009 * HC - Div. udstyr sælges *
    ASSI -nydamsmr.milan
    Mia M
    fæhesten anbefaler vejledning

enig. Jeg synes ligegyldigt om der er bid eller ej på, er opgaven ikke udført, og dressuren er stadig grim. Jeg er bare så overrasket over den er bidløs og opnår samme "dårlighed" .

Til jer der mener det er flot fordi man ikke kan gøre det bedre selv, synes i så også det er flot i roll kür klasserne, fordi de også laver høje øvelser? Må man ikke kommentere på en video, bare fordi man ikke er kommet til det niveau ? smiley hvor dumt. min hest er aaaaal for ung endnu smiley så vi nyder det bare smiley

Jeg er ligeglad med om hesten har søm i biddet, eller bliver redet i cordeo, Så længe redskabet ikke har negativ effekt eller skader hesten er det ligegyldigt - det er udkommet af harmoni mellem hest og rytter = dressur der skal være flot, uden fejl når man stiller op i de klasser. specielt ting som takfejl og spændtryg burde ikke finde sted.. og det synes jeg er synd at der er endelig er et "forbillede" der forsøger sig, også han bare rider så dårligt med hesten.. det er ret ærgerligt.

den anden video, hold da op.. den er slem..

MIA M :
    "det ligner ridning med bid, hvor hesten ikke bruger ryggen, og spænder op."
    Så er det bevist at bidløse heste også kan ! smiley

* Den lykkelige hingsteejer *
    ja det er rart smiley og ingen piskende hale smiley

• #33   9. dec 2009 Deschain .
    -JBT-
    Maria

jeg er da glad for jeg ikke kan gøre det selv ! smiley hesten går meget ødelæggene for dens krop anyway. Min hest er for ung til det endnu, og jeg ved da ikke engang om det skal komme. men nok ved jeg da til vide at det ikke er god træning eller sundt for hesten at gå sådan. bid eller ej. det er ikke imponerende.

• #34   9. dec 2009 hold op en dårlig galop! Bagbenene går jo nærmest bag hesten!
    Men i mine øjne ser den ud som om den ligesågodt kunne have en kandar på.. så må man selv vælge om det er godt eller skidt smiley Men rart at se en hest der ikke har så meget på hovedet!

• #36   9. dec 2009 Marie A: Nu er det jo ikke "lille lise" på hendes pony der har lagt en video her ind.. der synes jeg også man skal holde kritik på et minimum og gøre det konstruktivt så hun kan lære af det..
    Men her er der tale om en professionel rytter med en offentligt tilgængelig video.. der ser jeg intet problem i at diskutere ridningen, det vælger man ligesom selv at stå til skud for hvis man er professionel/offentlig kendt rytter.. og da rytteren på videoen næppe kommer herinde er der vel ingen grund til lange konstruktive svar om hvad hun burde have gjort..

Generalt: Forstår ikke den med at man ikke må kritisere bare fordi man ikke er på samme nivue.. det er samme argument folk bruger hvis man kritisere Anky eller lignende.. og det holder bare ikke... man kan sagtens have stor teknisk viden og et godt syn for fejl uden selv at ride høje klasser.. desuden må man jo gerne rose selv om man ikke selv kan og det kræver vel lige så meget viden at se at noget er godt som at noget er skidt..
    Kan slet ikke forstå at folk kan falde sådan i svime over en hest der fejltakter så voldsomt bare fordi den er iført en rebgrime.. fejltakt i den grad er altså en meget stor fejl der viser at hesten er enormt spændt og fejlredet..

• #37   9. dec 2009 Er faktisk ikke vildt imponeret over den video. For en hest på et nogenlunde højt plan skal kunne gå ved hjælp af schenkel og sæde, og derved burde den også kunne gå ligeså fint i rebgrime som i et alm hovedtøj.. Taktfejl osv skal ikke skyldes man rider i rebgrime eller andet. End hest der er redet godt, burde kunne gå sådan der, selv uden bid!

Desuden - når man sætter en ideo af sig selv på youtube, så har man gjort sig offentligt tilgængelig, og derved har folk lov til at linke, kommentere, kritisiere video'en mv..

• #38   13. dec 2009 Den video som: Heidi B. D har lagt ind synes jeg er god! også selvom hesten ikke er helt samlet..

http://www.youtube.com/watch?v=9TobXiQR9Yg&feature=related

Vh Line

Kommentér på:
BIDLØS DÅRLIG DRESSUR..

Annonce