Forslag til HA'erne og HG {{forumTopicSubject}}
Vi ta'r det lige i det åbne forum, for måske er der andre der gerne vil ha' deres forslag og ønske med.
Er det muligt, at beskeder fra HA'erne og HG administrationen kan få sit eget fora?
(På lige fod med Generelt, Træning, Avl, Træf, Off-topic)
Man mister nemt vigtige meddelelser, hvis man ikke er på med få dages mellemrum, og med et eget fora kun til meddelelser, kan ingen rigtig undskylde med, at det havde de ikke set.
Og så er det et suuuuk omkring de seneste mange falsk-lignende heste der er blevet oprettet.
100 godkendelsespoint synes efterhånden ikke at være så meget mere - der går næsten ingen tid for at en hest er lukket ind.
Ingen dør af, at en hest 'hænger' til godkendelse i et par timer (modsat de 5-10 minutter det ta'r nu), så kunne vi ikke få hævet de 100 godkendelsespoint til 500 eller 1000 ?
jul 2005
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.775
jul 2005
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 2 Emner: 153 Svar: 1.775
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 178 Svar: 1.137
Hvis jeg nu siger, at der indenfor en meget MEGET kort periode er sluppet en falsk hest ind - og det tog den kun de hersens 5-10 minutter... hvad siger du så?
Der var 92 godkendelsespoint, og det kunne mine afvisere ikke hamle op med.
Folk når ikke engang at TÆNKE før hesten er inde.
Med et højere adgangs'krav' vil der være tid til at tænke sig om, bare én gang i det mindste.
Det vil også være nødvendigt at flere skulle afgive deres godkendelse/afvisnings-stemme, for at opnå det højere krav, og med lidt held, vil de næste tænke sig om og bruge den fornuft, som de første tydeligvis ikke formår!
feb 2005
Følger: 136 Følgere: 152 Heste: 2 Emner: 159 Svar: 841
jun 2005
Følger: 56 Følgere: 56 Heste: 9 Emner: 180 Svar: 969
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.504
Måske kunne man lave en form for "sticky"´e emner?..
Det skal ihvertfald lige undersøges..
Desværre er der stadig temmelig mange der ikke har læst retningslinierne igennem, på trods af adskillige "remindere" her efter de seneste tiltag... Suk... Nå, men de opdager det nok når vi runder den 1 December, og det træder i kraft..
Mht. det med dem der stadig opretter falsk...
Joh, man kunne vel godt lave indstemningen om, så der skulle flere point til, eller som Toller siger, gøre sådan at hver enkelt bruger kun havde en enkelt stemme at gøre godt med..
Men uha, hvor ville forummet blive fyldt med "stem mig ind!!!" tråde... Folk i dag har bare ikke skyggen af tålmodighed, og opretter disse tråde indenfor 5 minutter efter de har oprettet hesten..
Men som tidligere... Stem ud, og vedlæg begrundelse samt links til hvor billederne er hugget, og så vil der ske noget hurtigst muligt..
Men hvis problemet med fakere allerede igen er ved at blive større, må der naturligvis laves noget om, så de kan blive vippet ud igen..
Gode forslag....
Mvh. Michael
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 520
Med hensyn til at det er for nemt at komme ind synes jeg godt om Tollers forslag med at hver bruger kun har en velkomststemme.
Og Lisa. Hvis du ser en masse falske heste blive oprettet, så sender du vel dine beviser til os så vi kan vippe dem ud igen, ikke?
Med hensyn til ekstra høj synes jeg faktisk at 20 er ret passende. Ellers bliver det bare som før at alle bare giver alle højeste karakter. Der er i hvert fald ikke emre end 20 heste herinde som giver mig gåsehud.
Der er tit nogen der spørger os om vi ikke kan lave et kaningalleri, marsvingalleri, gnavergaller, krybdyrsgalleri, fuglegalleri, fiskegalleri og jeg skal komme efter dig.
Det har vi fra HG intet med at gøre. Ligesom vi ikke har noget at sige på kattegalleri, hundegalleri, bilgalleri, bådgalleri, scootergalleri osv.
Skriv til HG og spørg dem hvad de synes. Det var jo pga folks anmodninger at der kom et hunde og et kattegalleri.
Skriv en god mail til HG hvor i sætter alle jeres forslag op og begrunder dem. Jeg skal gerne lægge et godt ord ind for jer næste gang jeg taler med ejeren.
jun 2005
Når man nu er inde på hvordan sådan nogle heste kan komme ind, kan jeg jo slet ikke fatte hvordan den kamel kunne komme ind fra et par dage sige; 1. Den var ikke en hest, 2. Den var tydeligt falsk. Der blev jo også fundet billederne. Jeg synes det er totalt latterligt at når der bliver skrevet ubehagelige kommentare af en bruger der har oprettet noget der falsk (eller hvis de bare har oprettet en falsk hest) at deres bruger ikke kan blive slettet før de har fået fem udstemnings point.
mar 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 5 Emner: 31 Svar: 520
Hvis du i øvrigt ikke kan finde billederne, hvordan kan du så vide så sikkert at hesten er falsk?
Men det kan vel ikke gentages tit nok. HVis du kender til en falsk hest, så stem den ud og skriv til en af os fra HA over beskedcenteret vedlæg hvad du har af beviser og så tager vi den derfra.
jan 2004
Følger: 31 Følgere: 35 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.504
Hvis så folk bare kunne huske på at stemme vedkommende ud i en fart, i stedet for at begynde at skrive tilbage til vedkommende ville det hjælpe en del.
Nu er det jo ejerne af HG der har bestemt hvor små og store beføjelser vi andre har til at gøre noget i sådanne sager, og ligeledes er det kun dem der kan gå ind og slette en sådan oprettelse lige med det samme..
aug 2005
Jamen kan vi så ikke prøve det? At vi alle kun har ÉN godkendelses/afvisnings-stemme ??
Og for at undgå druknedøden i overflod af 'Byd velkommen til min hest'-indlæg, kan I jo bare gøre til et regel, at sådan noget poster man IKKE - for det er helt unødvendigt, og de tager ikke skade af at vente lidt.
aug 2005
Som Isabella skriver, så er det alt for tidskrævende at sidde og lede efter bevismateriale for falske heste.
Nogle gange finder vi dem - nogle gange gør vi ikke.
Dem vi ikke finder bliver ikke mindre falske af det manglende bevis - tværtimod.
Så det nemmeste er, at vi strammer optagelseskravet, så de tydelig falske ikke når at komme ind.
Lige nu skal der (groft set) kun 10 brugere til at stemme en hest ind, hvis de 10 brugere kører med maximumpoint.
- Er man super-falsk-bruger, med flere profiler, kan man sådan set gøre det meste af arbejdet selv....
jun 2005
aug 2005
Har sendt til 117 forskellige steder, uden at få svar, så skal vi ikke lige ta' den eeen gaaang tiiil...:
Forslag ang. Stemmeprocent i udfordringer.
Jeg er blevet opfordret til at sende mit løsningsforslag til jer.
Der har været en diskussion om, hvor trist det er, at så mange udfordringer slutter uden at ha’ fået ret mange stemmer.
Mit forslag er, at man skal optjene ledige udfordringer ved at stemme i andres allerede kørende udfordringer.
Bedste løsning ser jeg som følgende:
Man får automatisk 1 udfordring om ugen, til hver oprettet hest (hvorimod man får 3, som det er nu).
Derudover kan man indløse 1 udfordring til hver oprettet hest, ved at stemme i 100 kørende udfordringer.
For hver 100 udfordringer en bruger stemmer i, vil der blive udløst en ekstra udfordring til hver af brugerens oprettede heste.
Stemmer man i f.eks. 300 udfordringer, udløser det 3 ekstra udfordringer til hver oprettet hest.
100 udfordringer at stemme i kan måske lyde voldsomt, men formålet er jo, at folk får ruppet sig sammen til at stemme i andre brugers udfordringer.
Og når man ser på det, så er 100 udfordringer jo egentlig kun 5 sider a 20 udfordringer.
Vi har ’valgt’ at kalde det Noget for Noget, hvilket fint symboliserer hvad det er vi gerne vil ha’.
Dem der gider arbejde lidt for ekstra udfordringer, skal nok sørge for at få stemt i andres udfordringer.
Dem der ikke gider, må så ’nøjes’ med den ene automatisk udløste udfordring for hver oprettet hest.
Det er dog vigtigt, at en ekstra udfordring bliver udløst til alle oprettet heste hos den enkelte bruger, således, at en bruger med f.eks. 5 eller 10 oprettede heste ikke skal arbejde i døgndrift for at få det samme som den bruger der kun har 1 hest oprettet.
Eksempel, for at få det helt klarlagt:
Pia har oprettet 1 hest.
Hun stemmer i 200 udfordringer, og får derved udløst 2 ekstra udfordringer til sin hest, som i forvejen har den ene automatisk givet udfordring.
Nu har hun i alt 3 udfordringer.
Sofie har oprettet 7 heste.
Hun stemmer også i 200 udfordringer, og hver eneste af hendes 7 heste får udløst 2 ekstra udfordringer + den automatiske de hver har fået i forvejen.
Nu har hun i alt 21 udfordringer.
Jeg ved ikke, om det overhovedet kan lade sig gøre, sådan grafisk og set fra den tekniske side, men der er i hvert fald stor opbakning og ønske om denne løsningsmodel.
apr 2005
Følger: 65 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 117 Svar: 569
apr 2005
Følger: 65 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 117 Svar: 569
jun 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 266 Svar: 1.345
De hører jo heller ikke inde her ?
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
På den måde kan folk nemt finde indlæggene, nemlig blot ved at søge på det...
mar 2005
Følger: 43 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 1.984 Svar: 10.044
Mht falske heste, så må vi ikke slette heste med mindre der er klare beviser for at den er falsk, så det er ikke nok at jeg synes den ser falsk ud.
Med godkendelser er der jo blev skåret ned i det, hvor man nu kun kan have 10 point som max, mod de før 25 point. men jeg kan kun give dig ret i at det burde være væsentligt lavere, og jeg synes også at det er mærkeligt at man får point til det via vundne udfordringer.
Problemet er vel et eller andet sted at der er en del brugere der bare siger velkommen til alt og alle der skal godkendes...(Dette var også til Toller)
Anette: Jeg tror ikke at det kommer på tale, og skal jeg være helt ærlig så kan jeg ikke se pointen i at en funktion som den skulle komme til. Nu ved jeg og de andre HA'ere hvor meget det kræver for bare en lille ændring
Forslag til HA'erne og HG