{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Kontraktbrud eller???? HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle i skønne HGére.

Jeg ville lige høre jeres mening om dette, og høre, hvad i selv ville gøre, hvis i stod i situationen??

Jeg har netop købt mig en travhest, som jeg fik hjem igår... Sælger oplyste mig at hun var 13 år, og det passede mig perfekt, da det ikke er FOR gammelt, og stadig heller ikke for ungt.

MEN, men, men.
Jeg fandt her til aften frem til min hest på nettet, ved hjælp af hendes frysenummer. Der er ingen tvivl om at det er den rigtige hest jeg har fundet frem til, men ifølge travregisteret er hun fra 1992...

Altså er hun ikke 13, men 17 år..

Nu ved jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre. Jeg synes personeligt at 17år er for gammelt, da jeg jo regnede med at kunne have fornøjelse af hende i lang tid.

I købskontrakten har sælger ligeledes skrevet at hun er fra 1996, så hvad er mine rettigheder?

Hesten er en julegave til mig fra min kæreste, så jeg er rigtig ked af at finde ud af, at hun er 4 år ældre end vi troede. Skal jeg forlange at handlen går tilbage eller????

AARRRGGH---- Hvad ville i gøre?

Krammer herfra

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontraktbrud eller???? HJÆLP
  • #1   17. dec 2009 Prøv at goggle det, ellers så kontakt en hesteadvokat. Jeg kender en rigtig gode en som hedder : Karen Margrethe Madsen fra Dreist Advokater som kan rådgive dig.

• #2   17. dec 2009 Tak Maria....

Det er bare så skuffende at finde ud af smiley ØV

• #3   17. dec 2009 det forstår jeg udmærket godt. men hun er utrolig meget inde i det med kontrakter ang. heste og hvad lovene er:o) Jeg har snakket med hende ufattelig mange gange :o)

• #4   17. dec 2009 Ja, jeg vil klart mene at det er kontraktbrud, for det er jo forkert, det der står i kontrakten.

Spørgsmålet er så om det er sælgers fejl. Ved sælger hvor gammel hesten er, eller har hun købt den som værende fra 96?

• #5   17. dec 2009 Jeg mener helt klart at du skal lade handlen gå tilbage, især da sælger oplyser dig om at hesten er 13 år men at du så sener finder ud af at den er 17 år. men ja du skal prøve at kontakte en hesteadvokat. jeg har selv talt med en på fyn, hun hedder Nicoline E. Hyldahl.

Held og lykke med det hele.

• #6   17. dec 2009 Hej > Maria <

Ja, det er jo så spørgsmålet...Det tør jeg ikke sige om hun gjorde. Men hun snakke en ,masse oo at hun havde ledt efter hende på nettet, men at hun havde fundet frem til at travheste fra før medio 90érne ikke var registreret....

Det tog mig en halv time at finde hesten....

Men om hun vidste det eller ej... Det kan vel ikke være mit problem? Eller??

• #7   17. dec 2009 Tusinde tak Susanne smiley

Min mor er afdelingsleder for retten i Haderslev, vil det ikke være nok at få hende til at spørge en dommer til råds...? De er jo højeste substans indenfor sådan noget jura-halløj

• #8   17. dec 2009 husk altid at bede dyrlægen om alderestjek smiley ærgerligt for dig . held og lykke

• #9   17. dec 2009 Jeg vil da mene hun har solgt den under falske forudsætninger, og det er jo en løgn når hun påstår at hesten ikke skulle være registreret, når du kunne finde den i løbet af ½ time...

Jeg tror sælger får ørerne i maskinen, hvis I gør noget ved det og ikke beholder hesten....

Held og lykke

• #10   17. dec 2009 Tja -jeg skulle mene at du har retten på din side hvis det skulle komme så vidt. Om sælger vidste at hesten er fra 92 eller ej, er jo sådan set ligegyldigt.
    Må dog indrømme at jeg ikke forstår at man ikek tjekker den slags inden man køber. Det er jo en af de ting der er forholdsvist let at tjekke op på

• #12   17. dec 2009 hvis sælger handler i god tro så kan du ikke klandre hende for det, men du må jo have skrevet ind i kontrakten om du har fortrydelsesret?? normalt er der fortrydelsesret på alm køb, og det er svært for sælger at få skrevet sig ud af det!
    På den anden side tænker jeg at hvis du har købt en gammel travhest, 13 eller 17 år, så har du nok ikke givet det store for den, og den kan holde lige så godt om den er de 4 år fra eller til, en gennemsnits hest i DK bliver 7 år, så din er allerede på overtid smiley
    Hvis du passer godt på den så mærker du ingen forskel.. Se min Gacé, hun er en rigtig gammel dame efterhånden og hun tror stadig hun er 4!
    MAtilde
    PS Dommere er højeste INSTANS... substans er noget helt helt andet

• #13   17. dec 2009 Hun har været uærlig... Det er hendes pligt, at fortælle dig ALT om hesten og det skal selvfølgelig være korrekte oplysninger! Så du har helt klart retten på din side, men snak med en advokat om det først... Handlen skal kunne gå tilbage ville jeg mene.

• #14   17. dec 2009 Ville mene at du kan levere hesten tilbage.
    selvom sælger ikke vidste hvor gammel hesten er, er det jo ikke den hest d har købt som du har fået. Du har købt en hest på 14 år, og ikke 17.

Ville kontakte en advokt og finde ud af hvad du skla gøre.

Er det ikke også noget med at man har 2 års returret eller sådan noget?

• #15   17. dec 2009 2 års returret er på skjulte fejl og mangler..

• #16   17. dec 2009 Når okay.

• #17   17. dec 2009 Det hedder ikke returret, men reklamationsret smiley

Tja, min hoppe fra '81 er da registreret og ligeledes kender jeg da heste længere tilbage, som er smiley

• #18   17. dec 2009 Jeg har næsten lige været ude for det samme
    - det var bare mig der var sælger.
    Jeg solgte hesten i god tro,
    men den nye ejer fik dens alder tjekket ved en dyrlæge
    (hvilket vi også havde fået gjort, men de to dyrlæger fik vidt forskelligt tal).
    Heldigvis havde vi skrevet CIRKA alder på, fordi da vi købte hende var det også kun en ca. alder. Hun kunne ikke klandre os på noget, og handlen gik ikke tilbage.

• #19   17. dec 2009 Hej kathrine smiley

Havde jeg bare fået af vide at hestens alder var ca, havde jeg heller ikke følt mig snydt på den måde. Men eftersom jeg fik afvide hun var 13 år, samt har fået en kontrakt, hvorpå der står at hun er fra 1996, synes jeg ikke det kan være rigtigt, at jeg skal lade som ingenting... smiley

• #20   17. dec 2009 Undre mig lidt men har du ikke fået hestens stamtavle med ?

• #21   17. dec 2009 Hej Stephanie....
    Nej, så havde jeg jo ikke stået med det her problem

• #22   18. dec 2009 jeg vil anbefale dig og kontakt en advokat for der er mange forskellige meninger herinde, og du kan aldrig med sikkerhed vide hvordan du står. Havde jeg stået i din situation så havde jeg kontaktet en advokat.

• #23   18. dec 2009 Christina - nej det skal du heller ikke så smiley
    Ring til en hesteadvokat, det er gratis at ringe.
    Få at vide hvor du står og informér så den tidligere ejer.
    Hvis du står godt, så kan hun jo vælge at lade handlen gå tilbage,
    eller tage en tur i retten og tabe (-;

Kommentér på:
Kontraktbrud eller???? HJÆLP

Annonce