{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

kontraktbrud - hjælp {{forumTopicSubject}}

ja jeg står i den ret uheldige situation at der er lavet kontrakt brug på den lånehoppe jeg har... Det ska dog lige siges at det er brud fra begge parter...

Bruddet fra min side, jeg skulle eftersigende have undladt at skrive ads på det nye opstaldningssted hvor hesten befinder sig, dog har jeg informeret ejer om flytning (jeg har desværre ikke gemt mine beskeder, men er 99 % sikker på jeg har skrevet ads til hende), hun har ikke på noget tidspunkt bedt om ads, og skrev en mail til mig sidste lørdag at hun opsagde kontraken, og at jeg sende hesten hjem hurtigste muligt...

Jeg gik hjem og nærlæste kontrakten, bare for a være på den sikre side, jeg faldt så over dette stk:
Ejer forpligter sig til at lade hesten vaccinere 1 gang om året samt lade hesten ormebehandle 2 gange om året, hun har fået hesten vacc, men hun har ikke betalt mig for ormebehandling, og når hun vil gå i små sko, og bede mig sende hesten hjem (ska lige siges hun bor på lolland, og jeg i midtjylland, så transporten koster mellem 1875-2400, alt efter firma), OG betale transporten....

Der står i kontrakten at misvedligholdelse fra min side, så ska jeg betale transporten hjem til hende, og det er også fair nok, men når hun ikke har overholdt kontrakten, hvad gør jeg så?

Har aftalt med hende hun henter hesten hjem på hendes regning, som hun siger er et lån fra hendes side, men kan hun tvinge mig til at betale transporten når hun også har brudt kontrakten?? hun siger hun har snakket med en advokat, men jeg tror ikke på hende...

Så kære HG, hvad gør jeg, ska jeg skynde mig at ringe til en advokat? eller hvad gør jeg?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kontraktbrud - hjælp
  • #2   13. okt 2011 Johnny>> hun henter den jo også selv, men vil have mig til at betale det... og det er det jeg gerne vil vide om jeg er forpligtet til når hun også har lavet kontraktbrud... hvor vidt det var en go ide at lave kontrakten i første omgang, det er ikke det jeg gerne vil diskuterer, men det kan være du ska oprette en tråd omkring dette smiley

• #3   13. okt 2011 har du ikke en opsigelses periode? det havde jeg da jeg lånte min hest, hvor efter jeg købte ham. og var en måned opsigelsesperiode.
    hvis du har det, kan hun ikk bare hente den, hvis hun gør dette ville jeg da mene at det, (som du selv siger kontrakt brud) er hende der selv skal betale for hjem transporten, det er hende der vil have hesten hjem ikke dig,

• #4   13. okt 2011 Monique>> ved ikke om jeg har udtrykt mig forkert, hun vil have hesten hjem, fordi som hun skriver har lavet kontraktbrud (selvom jeg er 99% sikker på jeg har sendt hende ads) og jeg har nu fundet ud a hun også har lavet kontraktbrud, ved ikke at betale for hendes ormebehandling... ved misvedligholdelse af kontrakten, står der at hesten ska sendes hjem hurtigst muligt, men hvad er hurtigst muligt, og hvem betaler når begge har lavet kontrsaktbrud? det er det jeg gerne vil have svar på... hun bliver hentet på lørdag har jeg lige modtaget en besked om...

• #5   13. okt 2011 hvis der ikkeer skrevet en konsekvens ved kontraktbrud fra ejerens side af er der desværre ikke så meget at gøre judrisk set, men du kan vel altid spørge hende om hun så ikke selv vil betale transporten når du nu har betalt ormekuren

• #6   13. okt 2011 Fæhesten>> det gør der desværre ikke, der står kun hvis jeg misvedligholder kontrakten... men dvs at jeg er forpligtet selvom hun ikke har overholdt kontrakten selv, til at betale det hele??

• #7   13. okt 2011 jeg ville mene at hun selv skal, men hvis du ikk er sikker, kan du ringe til en advokat, og hvis de ikke kan hjælpe dig, kan i dele transporten, så er det fair for begge parter

• #8   13. okt 2011 Monique>> hun er desværre ikke htl fair i den her situation, så det er med advokat indover... men ja ska også have ringet, bl.a fordi hun siger hun selv har haft ringet... men forstår bare ikke, hun var også på et tidspunkt igang med at skrive at hvis ikke jeg sendte hendes hest hjem nu, ville hun melde den stjålet, hvilket jeg var helt uforstående overfor...

• #9   13. okt 2011 ja kan jeg heller ikk forstå, men der brude hun ikke kunne gører noget for du har kontrakten om at du låner hesten, bare husk at gem alle de beskeder der vedrører ejeren. det er ikke altid at folk er søde med hensyn til at låne deres heste uge, jeg var meget heldig at ejg lånte min hest i 6 måneder hvor efter jeg købte ham på afbetaling, og de kører bare, og gir daglig beskeder til tidligere ejer hvordan hesten har det, og hvor hesten er i verden selvom hesten er min nu smiley

• #10   13. okt 2011 er kontrakten udstet af advokat ? - hvis ikke så er det ikke mere værd end at tørre røv i ... smiley tænker lidt at der må ligge mere bag - man flipper da ikke sådan ud fordi hesten kommer til nyt sted :S i bund og grund er det vel fordi hun har fortrudt udlånet og mangler en grund til at få hjem transporten betalt ??? - det jo ikke nemt at udtale sig om det lyder bare mærkeligt smiley håber i finder en løsning......

• #11   13. okt 2011 Monique>>> nej jeg forstår det hellere ikke... gemmer også alle beskederne fra nu a...

• #12   13. okt 2011 I følge aftaleloven er kontrakten ugyldig hvis det overtrædes, og ejer kan derfor til hver en tid kræve hesten retur..

• #13   13. okt 2011 Zippe: det er ikke rigtigt... når begge parter har sat deres underskrift og dato for underskrift, kan kontrakten i bund og grund være skrevet på en papkasse og stadig være hudrisk bindende

• #14   13. okt 2011 Zippe>> jeg tror også der ligger noget bag, jeg havde for en uges tid siden sendt hende nogle billeder, kort foinden billederne blev tage havde jeg klippet manen, fordi hun havde kløet den istykker (det ser jo dumt ud med en hest der har 1/3 man kløet a) jeg skrev at hun var under behandling med antikløe, og var tjekket for div utøj, men ville ikke have en hest gående som ikke så soineret ud... Det er først herefter hun lige pludselig har valgt at NU skulle hun hjem... Jeg tror desværre hun er sådan en som tager hurtige og ikke gennemtænkte beslutninger smiley Jeg skulle først have haft hende i maj, men midt i feb ca, skriver hun at hvis ikke jeg kan tage hesten i marts, bliver hun nødt til a finde en ny låner, så mig huhaj vilde dyr finde en transport til hende, så jeg kunne få hende "hjem", det ska lige siges jeg er studerende og pengene hænger desværre ikke træerne hvor jeg bor, så det har været en bekostelig affære smiley

• #15   13. okt 2011 klostermarken>> jeg nægter hende hellere ikke hesten, men siger blot jeg ikke vil betale for transporten da hun også har lave et brud på kontrakten... smiley og har også skrevet til hende a hun er mere end velkommen til a komme og hente hesten (hvilket hun iøvrigt gør)...

• #16   13. okt 2011 zippe>> gemte forresten, det er den kontrakt heste-nettet har til a ligge vi har brugt..

• #17   13. okt 2011 Tror desværre at du bliver "den lille" i det spil..

Hvis det var mig ville jeg bare betale for at få sendt hesten hjem, så man kan komme videre i livet..

• #18   13. okt 2011 klostermarken>> ja men er studerende, og havde ikke regner med hesten skulle hjem før tidligest i foråret, så er lidt på den med penge, for jeg har ikke så mange penge til a ligge og flyde herhjemme, som der bare står transport til hest på... og jeg har haft ringet til banken, og de vil ikke være med, da jeg i forvejen har et noget stramt budget... så det er enlig mere så jeg kan holde skindet på næsen a jeg nægter, for hvis jeg havde haft råd, var jeg sådan set ligeglad med at skulle betale de penge, men da jeg ikkehar dem, og først var begyndt at spare op til en evt transport til foråret, ja så er det svært at trylle

• #20   13. okt 2011 Suk.. I har begge lavet kontrakt brud, det er jo sådan en lille bitte ting, du har jo oplyst at du vil flytte hesten og glemt adressen, herregud, hun har jo ledt efter en grund til at få krikken hjem, så er det bare om hvem der har brudt kontrakten først, kunne jeg forstille mig, hvis i absolut, skal ind i så små ting og vil lave en sag ud af det...

Er det dig eller hende, altså, hvornår lavede du ormekur og oplyste du om dette til ejer, så hun havde en chance for at betale?
    Hvornår forgik forglemmelsen med adressen?

Hvis ingen af jer har beviser på dette så er det ord mod ord og så er den svær..
    Men i bund og grund, så må hun jo komme og hente hendes hest , hvis hun gerne vil have den hjem, du holder den jo ikke tilbage, du kunne jo også vende dem om og sige at du ikke ønsker hesten mere og at den vil blive smidt ud fra opstaldningsstedet, hvis hun ikke betaler boksleje, da kontrakten jo er opsagt og du ikke har ansvaret for hesten mere...

• #21   13. okt 2011 ja jeg er også lidt lost, over det er sådan en lille bagatel i skaber de problemer og altså..

hvis hesten har det godt og i er tilfredse med hinanden sys jeg det er vild a hamle op over...
    men er enig med MLC

• #22   13. okt 2011 Det er dig der gå, lånt hesten... Så mener da bestemt at du skal betale for transport..

• #23   13. okt 2011 jeg tænker hendes hest = hende der vil have den hjem må da være hendes udgift?? det er i mine øjne en bagatel i diskutere over, og hun ved jo hvor hesten er nu, så hva er problemet i forsat lån?? har du brudt kontrakten andre steder??

• #24   13. okt 2011 Berit>> self får hesten de dyrlæge besyg den ska have, men jeg havde regnet med at skulle begynde at spare op så jeg havde til hjemrejsen, og ikke meget pludseligt skulle finde så mange penge, som det er...

MLC>> skrev første gang i Marts da jeg gav den første ormekur, og igen her for 14 dagen siden at jeg gav den anden, og det var enlig kun fordi jeg læste kontrakten iggen, at jeg så det var hendes udgift, men havde skrevet det til hende, så hun var bevist omkring at dette var givet... Jeg mener jo også det er en bagatel, og ville helst have været foruden... hvis hun ville have hesten hjem kunne hun opsige kontrakten, med 1 månede også kunne hun hente hesten, men på den her måde er det bare mere besværligt...

Lille>> også selvom hun også har begået kontrakt brud?

Wedes>> ja mener jeg jo også...

• #25   13. okt 2011 Hm nu også skidt med opstalding og foder. der vel også en frist for at opsige dens boks.

Var jeg dig, ville jeg holde fast på hun var oplyst omkring flytningen af hesten via sms.
    Der står jo ikke det skulle gøres med anbefalede brev. fint hun vil hente hesten hjem, men mener hun burde give dig den måned i kontrakten, så din opstalding ikke går spildt.

Og vil hun hive hesten hjem, så må det blive på egen regning pt.
    og ja hvis hun rent juridisk, vil bekæmpe dig på, at hun aldrig har modtaget den sms du har sendt! så der nok gået 1-2 eller 3 måneder. og så har du jo pengene som ellers var gået til boksleje, som du kan betale med. bare ærgeligt du så ikke har hesten.

Omvendt med så stramt et buget, var det måske en ide fremad at tænke part og ikke lånehest. ville ikke rode advokater ind i det pt. dog din udlægning af kontraktbrud tror jeg du kan pakke væk, da du skulle oplyse hende om pris på ormekur og hvor pengene skulle sendes hen og hvornår desværre. men koldt vand i blodet, og tag tingene som de kommer. som en siger det ord mod ord du siger du har oplyst hende, hun at hun ikke har modtaget smsen. man kunne som en forslår vælge at dele transporten.

• #26   13. okt 2011 **Stald Lille T** .

Så det første "kontraktbrud" - hvis vi kan kalde det det, forgår altså i Marts, hvor hun får at vide at hesten har fået ormekur, men ikke betaler for den..

Ja men så, er sagen jo egentlig simpel, som sådan... Man kan så gøre det indviklet, ved at sige at du selv havde pligt til at holde aftalen ved lige, men lad det nu ligge..
    Hun får ikke betalt den ormekur og dermed er hun den første til et gøre noget forkert...
    Synes bare i skal få afsluttet sagen... Hun skal betale for transporten og så kræver du ikke hende for opstaldning.. Det burde vel gå lige op...

Medmindre du er en lille lurendrejer der har ødelagt både sadel og hovedtøj, mens du ha haft hesten, ikke givet den sko på, hvor den skal have sko osv osv så den lille pru er både vind og skæv og går på meterhove smiley

• #27   13. okt 2011 MLC kender du den anden part i historien??

• #28   13. okt 2011 smiley Wedes palomino smiley .

Nope... Hvorfor?
    Der er bare altid to sider af en historie smiley

• #29   13. okt 2011 bare nysgerig hehe kener heller ikk anden part, men utroligt det er såan en bagatel.. de slås om..

• #30   13. okt 2011 smiley Wedes palomino smiley .

Tja, det må ikke være rart.. At stå der med en hest og så lige pludselig "aflever tak, nu!" pga en adresse...
    Altså man kunne jo lige skrive... Men igen vi herinde, aner jo så ikke om det er 117 gang, ejer af hesten skal skrive om sådan noget og så bare har fået nok...

Men for mig virker det bare, som en lille ting.. Jeg selv bare ville have sørget for at have fået, for selvfølgelig vil jeg vide, hvor min hest var selvom han skulle være lånt ud smiley he he

• #31   14. okt 2011 MLC>>> det var en hoppe jeg havde lånt til avl, som jeg havde fået besked på IKKE at måtte tilride under låneperioden, så det eneste jeg har fået med til hypsen er et fleece dækken, som den ikke har brugt men sværet hos mig, samt en grime som gnaver, så har købt ny... ejeren er blevet oplyst hver gang der er sket noget med hoppen, fx ville den ikke i brunst, og derfor jeg en dyrlæge ud og skulle sprøjte den i brunst, ejer blev infomeret den dag jeg tog beslutningen og den dag dyrlægen kom ud for at skulle sprøjte.... så forstår ærligtalt ikke denne hurtige beslutning fra hendes side...
    Jeg har HELDIGVIS et godt opstaldningssted, hvor jeg selvom at jeg havde en månedes frist til a opsige boksen, ja så behøves jeg ikke betale for den, da jeg står i den situation jeg står i....

• #32   14. okt 2011 Jeg ved godt, det er træls jeg skriver det her:
    Men du skal altid gemme sådanne ting, som når du skriver vigtige ting til hende. smiley så den slags ikke sker.

Det er hende der har reklameret over kontraktbrud, så er det dig der skal betale for transporten hjem. Selvom hun måske også har lavet kontraktbrud, så har du ikke reklameret over det, og derfor er det "dit kontraktbrud" der bliver gældende. (Altså, at hun hævder du ikke har oplyst det du skulle)

Jeg håber jeg var nogenlunde forståelig, jeg vil mene, det er sådan reglerne er smiley

• #33   14. okt 2011 Thit>> okay, det er jeg ked a his det er mig kontrakt brud der er gældende.. men hun henter hesten imorgen, på egen regning, men vil have jeg afbetaler hende, lidt ligesom et lån, det kan hun vil ikke tvinge mig til??

• #34   14. okt 2011 Det er jeg næsten sikker på det er, hvis du ikke har henvendt dig til hende, efter hun har gjort sit brud på kontrakten smiley Som sagt, mener jeg man skal reklamere (dvs, rette henvendelse og gøre opmærksom på kontraktbruddet), hvis det skal have effekt, og man kan ikke bare gøre det, efter den anden part har reklameret over dit kontraktbrud.

Jamen rent juridisk tror jeg bestemt hun kan kræve du betaler for hjemtransporten. smiley Men altså, nu ved jeg ikke hvor gode venner I er, hvor alvorligt hun tager det og sådan, hun vil vel næppe stævne dig for 1000 kr. Var det mig, ville jeg nok foreslå at dele transporten

• #35   14. okt 2011 Thit>> ang venskab, så er det ikke eksterende, og hun vil ikke dele transporten... men nu må vi se om hun stævner mig... får lagt nogle penge til side hvis hun skulle have intentioner om a stævne mig...

• #36   14. okt 2011 Hvis det er en kontrakt fra hestenettet, så står der at låntager er forpligtiget til at give en vaccination og 2 ormekure pr. år! Har I lavet en tilføjelse på kontrakten for ellers er det da dit ansvar?

• #37   14. okt 2011 pargraf 11.7.

• #38   14. okt 2011 Elva>> ja der står i kontrakten som ejer har været med til a lave at at ejer er forpligtet til at afholde vacc og ormekur...

• #39   14. okt 2011 men har i skrevet konsekvensen er a kontrakt brud?? hvis ikk er der intet a gøre...... fra hendes siden.

• #40   25. okt 2011 Du har taget fejl. det er LÅNTAGER der står for alt der hedder smed, vaccination, ormekur osv. og derfor har hun faktisk ikke gjort noget forkert. Det er surt at låne heste, har selv haft en lignende oplevelse. Men folk er nogle idioter sådan er det bare. Held og lykke med det smiley

• #41   25. okt 2011 styrbeahorses>> vi lavede om i kontrakten så det var hende der stod for vacc og ormekur smiley

Kommentér på:
kontraktbrud - hjælp

Annonce