{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

udlån... dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

hej...
jeg står og skal udlåne min dejlige hest...

men vi har lidt svært ved at finde ud af hvordan og hvorledes med dyrlæge...
jeg har sagt at jeg gerne vil betale ormekur 2 x årligt og vacc og dyrlæge ved alm sygdom som ikke er låners skyld... men hvad med skader, rideskader, foldskader, forkert fodring andet...

hvordan gør i? - hvem betaler hvad?

evt. eksempler på kontrakt... har set den på heste-nettet, det er den der er skyld i spørgsmålene... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån... dyrlæge?
  • #1   23. dec 2009 Jeg tror man skal lige endten eller da det ellers bliver noget bøvl, hvornår det låners skyld, hvornår er det ikke, måske er det en skade den altid har haft bare først viser symtomer 'nu' .

    Hvornår ville den havde fået kolik af alm. oversag, hvornår af for lidt motion evt.

    Tror det er bedst at sige endten betaler låner alt eller udlåner alt, ud over de alm. ting som selvfølgeligt tandraspning, vacc. og ormekur smiley


  • #2   23. dec 2009
    Da jeg i sin tid lånte en hest, der betalte jeg ALT på hesten undtagen forsikring.


  • #3   23. dec 2009 jeg vil også mene låner betaler alt, også vaccinationer, ormekur osv.
    kun ved større operationer, som forsikringen gerne skulle tage, vil jeg mene det er ejer der betaler.


  • #4   23. dec 2009 Jeg syntes ejer skal betale al dyrlæge og så låner betaler ormekur og vacc.

    Ejer kan forsikre hesten, hvilket låntager ikke kan og ejer er ejer og kan ikke komme uden om det. Derved er ejer også sikker på, at der bliver tilkaldt dyrlæge når det er nødvendigt.


  • #5   23. dec 2009 Da jeg lånte ud, betalte jeg vaccination, ormekur og forsikring. Alt andet var på låners regning.

  • #6   23. dec 2009 Den lykkelige hingsteejer: Det har jeg sgu aldrig oplevet før smiley

  • #7   23. dec 2009 Har helle ikke oplevet nogle af mine syge i helligdagene.

  • #8   23. dec 2009 Synes bestemt låner skal betale alt, sådan er det jo at have hest/pony.
    Er hesten forsikret i forvejen er det selvfølgelig fair nok, at ejer betaler for forsikringen, som i tilfælde af sygdom jo også kommer låner tilgode.

    Da vi lånte en pony, var hun ikke forsikret og vi fik i den forbinelse lavet fuld dyrlægeundersøgelse på hende og tegnede forsikring - det kan man sagtens som låner. Forsikringsselskabet skal bare vide at det er en hest man har lånt.

    Vi ville gerne prøve det af at have vores egen, og derfor startede vi med at låne før vi købte Findus. Det er jo rart at prøve af uden at skulle købe, for igen at skulle sælge hvis det bare ikke er noget man vil i længden.
    Synes det er skønt at der findes dejlige heste og ponyer, som lånes ud -så når man får sådan en chance, skal man selvfølgelig også betale det, det koster at holde hest.

    Glædelig jul
    Lizet smiley


Kommentér på:
udlån... dyrlæge?

Annonce