{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest
  • #1   3. mar 2017 Oftest, så står låner for det hele.
    Sommetider betaler ejer dog forsikring og evt. Vaccine/tænder. smiley


  • #3   3. mar 2017 forsikring og årlig vaccine og evt tænder er hvad ejer står for. resten er for låners regning smiley

  • #4   3. mar 2017 min er udlånt og har været 1 år med forkøbsret. i start hjalp jeg til strøelse i 3 mdr den var ny vacc smed og tænder og jeg betaler forsikring og låner står nu for alt undtagen forsikring. da hun jo har den som sin egen


  • #5   3. mar 2017 Det er individuelt efter aftale med udlåner. smiley

    Som udgangspunkt så plejer låner at betale alle daglige udgifter (opstaldning, smed, sadelmager, udstyr, vaccinationer osv.). Ofte afholder udlåner så evt. forsikringer og alt efter hvad der er aftalt ved større sygdom og skader omkring dyrlægeregninger.

    Oftest jo mere det er planen at låner skal uddanne hesten og sælger skal have den igen inden for en periode så tror jeg udlåner betaler nogle flere udgifter da det ofte stadig er billigere end at sende den i ridning i samme periode.

    Nogle har også en lejeaftale istedet, der er mit indtryk dog at fordelingen af udgifterne variere meget. Nogle betaler lejen og så har udlejer alle udgifter på hesten, andre har betalt en leje men stadig afholdt de daglige udgifter.


  • #6   3. mar 2017 Jeg betalte alt til min, da jeg lånte ham. Han var ikke forsikret.. Og tænder/vaccine, dyrelægeregninger mm. betalte jeg også selv smiley Til gengæld fik jeg ham gratis i fødselsdagsgave smiley

  • #8   3. mar 2017 Man skal eje hesten for at kunne forsikre den.

    Jeg ville finde det skummelt, hvis ejer ikke var interesseret i hvad der skete af behandling, hvis hesten blev "rigtig syg".
    Magt, ret og pligt følges. Man skal have en aftale om fordeling af de store uventede udgifter, og hvis ejer vil have medbestemmelse på udredning og behandling, så forventer jeg at ejer er med til at betale.
    Ellers, fraset forsikring og større sygdomsforløb ville jeg være forberedt på som låner at betale resten. Også de små dumme dyrlæge regninger, baseret på at man er i tvivl om noget.
    Hvis ejer vil betale nogle af de faste udgifter, så tager jeg det med som bonus.


  • #9   4. mar 2017 det kommer helt an på hva der står i kontrakten min er udlånt med køb og da hun vil købe står hun for alt jeg var dog flink sidst at betale det halve af dyrlæge
    hun er så kolik forsikret


  • #10   4. mar 2017 da jeg lånte en ud med forkøbsret betalt jeg forsikring jeg låner dog max ud et år hvis det er med køb så jeg ikke pludselig får en skadet hest hjem det er set før. og er det for at uddanne den og få den hjem og ride bagefter betaler jeg vacc

  • #11   5. mar 2017 Jeg har lånt heste af 2 omgange. Første gang, stod jeg for opstaldning osv. Mens ejer stod for smed og dyrelæge.

    Anden gang, stod jeg kun for halvdelen af opstaldningen.

    Men jeg lånte også af avlere, som ikke selv red, og hestene stod til salg samtidig. Så de fik mere værdi i hesten og jeg fik et par dejlige heste at ride smiley


  • #12   6. mar 2017 Hej
    det også retfærdig som du siger Picanda lige i dit tilfælde det gjorde jeg også med en sports pony der blev redet samtidig med en stod til salg der betalte vi halv halv hesten steg i værdi og pigen havde en billig hest.
    Men som nu i mit tilfælde hvor låner vil købe afholder hun alt minus forsikring det er rimeligt.
    De andre gange jeg har lånt heste ud og de sku hjem holder jeg forsikring og vacc. og givet lidt hvis dyrlæge var nødvendig
    ejeren står jo også med en stor risiko jeg har fået en pony hjem der var udlånt med forkøbsret den skulle pludselig hjem og den var så lettere uren af omveje fik jeg af vide den var faldet på vej ud af traileren da de skulle prøve nogen ting den gik ellers både lige op og ned
    Falk Rønne kunne ikke finde ud af hvad der var galt før to mdr efter det viste sig at være kryds og som han sagde havde vi bare vidst den var faldet kunne man jo ha startet der. men det endte så i en aflivning.
    men der er også gode udlåner som hende jeg har nu hun er så super god og bliver en god hesteejer.


  • #13   6. mar 2017 Jeg har lige fået en lånehest hjem, og der står jeg for opstaldning, foder, smed, evt. undervisning og udstyr, hvor ejer så står for dyrlæge, forsikring, da jeg er på SU og ikke har råd til hvis der kom en stor dyrlæge regning, her bestemmer ejer også hvilken behandling hesten skal havde i tilfælde af dyrlæge smiley

Kommentér på:
Udlån af hest

Annonce