{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udlån af hest.
  • #1   26. okt 2015 nu har jeg ikke udlånt men lånt heste men prøver da at give mit besyv med, når jeg har lånt heste har jeg altid fået deres udstyr med, såsom sadel, hovedtøj, dækken osv. alt efter hvor lang tid lånet har varet har jeg så også betalt et depositum for sadel osv. i tilfælde af at dette gik i stykker, andre gange har det stået mig frit for evt. at sælge sadel og købe noget bedre. jeg har dog altid selv været ude og købe ekstra udstyr, i tilfælde af at hestens dækken eller lign. har været i stykker i låns perioden har de fået det jeg selv har købt og betalt for med retur igen. dog har det været med det men at vil ejeren have et specielt mærke eller slags har de så enten betalt eller bare betalt en difference:). De heste jeg har leveret tilbage har altid udviklet sig positivt i den periode jeg har haft lånt dem og jeg har altid et tæt samarbejde med ejer, sørger for at opdatere med billeder og beretninger og ejer er selvfølgelig til enhver tid velkommen til at til se sin hest både anmeldt og uanmeldt:)

  • #2   26. okt 2015 Jeg havde desværre ikke en god oplevelse med at udlåne min hyp ud.
    Pigen der lånte hende havde åbentbart ikke overskud til at passe hende eller kontakte mig. Blev mistænksom og sendte min far ud på en uanmeldt besøg, for at se hvordan det stod til. Min far fandt min hest på en mark total muskelfattig og lignede et æsel smiley

    Så hun måtte til Århus, selvom pengene ikke helt var til det på daværende tidspunkt, men min hest skulle altså bare hjem til mig igen! smiley


  • #3   26. okt 2015 Jeg har aldrig lånt en hest ud andet end når jeg har været på ferie. Men har selv lånt en pony i 5½ år, så jeg forsøger mig lige fra låner side af.
    1. Overholder lånerne aftalerne?
    Jeg tænker at det er vigtigt, at I får lavet en kontrakt, så ingen af jer er i tvivl om, hvad låner skal opfylde og hvilke forventninger du har til låner. I kontrakten skal ALT være skåret ud i pap og du skal gøre det meget fast hvad det er du mener med det. Når først man har en kontrakt hvori der står hvad dine forventninger er og låner har underskrevet det er der ikke meget at være i tvivl om. Deri kan også stå at du kommer og tjekker op på hesten under uanmeldte besøg - det giver som ofte også lidt et kick til at låneren sørger for hesten.
    2. Får låneren hestens udstyr med?
    Jeg fik ALT udstyr med til min lånte pony. Sadler, trenser osv. Det er det der er tilpasset hesten og min frygt er, at hvis ikke du sender det med, så vælger låner at spare penge på udstyret og i værste tilfælde ender du med en låner der ikke har udstyr der passer hesten.
    3. Hvad hvis noget går i stykker/bliver væk?
    Hvis noget går i stykker, vil jeg mene at der skal stå i kontrakten, hvad der skal ske. Hvem der hefter for det osv.
    4. Har nogle prøvet af få en "ødelagt" hest hjem?
    Tænker at du evt. kan forebygge dette ved at have låner på prøve og se hendes metoder an... Du kan jo også skrive i kontrakten at du kræver at låner bliver undervist af en ridelærer godkendt af dig.


  • #4   26. okt 2015 Jeg har ikke udlånt hest, men låner selv en hest ligenu. Både jeg og ejerne er lykkelige over aftalen. Vi har sørget for at vi begge er sikret rigtig godt med en god, uddybende kontrakt. Jeg har lånt en smule udstyr med. Aftalen er at jeg skal erstatte udstyret med noget lignende, hvis det går i stykker.

  • #5   26. okt 2015 Hej
    har hafr både gode og desværre en meget dårlig med min sportspony den skulle pludselig hjem efter 2 år hvor det var gået fint den var så uren vi kørte til Falk Rønne et halvt år hvor hun blev mere halt og skæv i kryds og endte med en aflivning. vi hørte så af omveje at den var gået bag over i trailer og slået sig der.
    Ved alt kan ske men som dyrlæge siger hurtig behandling og vidste man hva det var ku den måske reddes.
    men gudskelov går det ikke altid sådan


  • #6   26. okt 2015 Lånte min hest ud for omkring 2,5 år siden. Pigen var ude og prøve ham og det hele virkede bare helt perfekt. Men det viste det sig så ikke at være. De flyttede ham 5-6 gange på det år de lånte ham, og nogle af gangene uden at sige noget til mig. Han blev kun redet/passet lidt når pigen havde lyst og så tabte han sig vel 100 kg smiley Jeg kunne overhovedet ikke kende min hest da jeg tog ham hjem, hverken på udseende eller hans personlighed.
    Bestemt ikke noget jeg nogensinde vil gøre igen, medmindre det er en person jeg kender.


  • #7   26. okt 2015 Kun dårlige erfaringer!

  • #8   26. okt 2015 Jeg har lånt min ene hest ud. Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget! Hun har det bedre end jeg kunne give hende, og de er meget glade for hende smiley
    Hun har været udlån i 2 år nu. Jeg følger med på facebook, og må komme på besøg lige når jeg vil. Også uanmeldt. Hvilket jeg har gjort flere gange smiley
    Vi har lagt nogle klare regler, som de altid har overholdt 100%. Hvis noget er blevet ændret så har det været i sammenråd med mig.

    Hendes udstyr er skrevet ned i kontrakten, bliver det ødelagt, skal det jo erstattes.

    Selvfølgelig får jeg ikke en sum penge for hende, men jeg har trygheden i at vide, hvis de ikke ønsker hende længere, så kommer hun til mig uden bøvl smiley


  • #9   26. okt 2015 Tror det kan være fornuftigt at udlåne. Men igen skal jo også give mening. En hest til et meget lille beløb giver sjældent mning at låne ud, for så vil folk jo slv kunne købe eje. Hvorfor låner de så? Jo for at sparer for at kunne sende hesten retur ved problemer, og have noget at ride på, men ikke usikkerheden hvis dyret bliver alvorligt skadet. En dyr hest, ungheste der skal rides op ja giver mening udlånes et år eller mere, men udlånes jo kun til dygtige ryttere. Med henblik på hestn øger værdien.

    Man skal huske at være realist når inden man sender sin hest afsted. Når folk har lånt, gør de det jo ikke, med tanken om at poste en masse penge i den. Det jo ikke en indvestering de skal passe på hele dens liv. Hvor du som ejer, måske vælger lidt dyre foder, lidt ekstra vitamin hvis pelsen er lidt mat osv.

    Har set det før, og ja lånere var super søde mennesker, men de gik op i ridning. Og det kom før meget andet. Foderet var billigt og hvor vi andre havde holdt hesten i 3-5 hvile dage pga et og andet fik den måske en max to dage, for der skulle jo rides. Penge på tilpasning af udstyr og kiropraktor osv. Ah vel, jo ikke deres hest altså noget ejer skulle betale. Så det blev aldrig til noget.

    Kort sagt rigtig mange faldgruber. Men der er jo de gode historier hvor man hjælper hinanden. Udd. Rejser. Børn. Flytninger osv. Hvor folk tager en hest ind i en periode og aflevere den sund og rask tilbage smiley held og lykke


  • #10   27. okt 2015 syntes godt nok det er en meget svær beslutning smiley

  • #11   28. okt 2015 Hej
    men de fleste ryttere passer på hesten, mit råd er hvis du udlåner sørg for at komme engang i mellem ikke over rende men bare så du har lidt tjek på din pru.
    jeg stolede blindt og det gik så galt.
    men er da selv ved at udlåne den ene af mine store og har udlånt begge mine minier nu på andet år og de har det som blommen i et æg
    held og lykke smiley


  • #12   28. okt 2015 beslutningen kan kun du selv tage, det handler meget om din mavefornemmelse og du skal til en hver tid hver klar til at skulle tage hesten hjem hvis du finder noget der ikke er acceptabelt:). du kan jo altid oprette en annonce, se hvad folk tilbyder, se folk an. se stedet hesten skal være og måske snakke med andre i den pågældende stald om forholdene også danne dig et indtryk derefter, det er jo heldigvis din hest og du kan til enhver tid takke nej til mulige lånere hvis du føler noget er forkert:) synes oftest kun man høre om skrækhistorierne men der er altså rigtig mange gode os, jeg anser da mig selv. som en af dem og har da efterhånden os mødt flere gode og ingen dårlige endnu :).

Kommentér på:
udlån af hest.

Annonce