{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

Udlån af hest {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere!

Jeg står og er i gang med at sælge min dejlige hoppe. I dag var der så nogle ude og se hende. Men de vil 'bare' gerne låne hende i nogle år. Jeg havde egentligt, over længere tids tænke tid og sammen råd med min familie sagt at jeg ikke vil udlåne, kun salg.
Men men men.. De her mennesker der var og se hende i dag var simpelthen så søde og det så bare rigtig fint ud, da de prøvede hesten.
Så nu er jeg blevet helt i tvivl igen, bør jeg udlåne?

Derfor vil jeg gerne høre hvad I ville gøre? Gode/dårlige sider ved udlån. Hvilke krav ville I stille både hvis I var udlåner, men også hvis I var dem der lånte. Hvem skal betale hvad? Står låner for alle udgifter? Hvad med udstyr. Skal låner have den helt nye sadel med, eller må låner selv anskaffe sig udstyr?

Skriv gerne alt hvad I kan komme i tanke om, ved udlån.
Hesten skal udlånes i 2-3år. (Præcise tidspunkt er ikke helt bestemt)

- Grøndahl


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest
  • #1   31. maj 2015 Vær opmærksom på at du kan få den tilbage med meget kort varsel, og så skal man være parat til at finde opstaldning, og igennem det følelsesmæssige kaos omkring at sige farvel igen smiley
    Mht de andre punkter, så kan i aftale hvad der passer jer bedst, der er ingen faste aftaler førend i har indgået dem - og skriv alt ned i kontrakten.
    Held og lykke smiley


  • #2   31. maj 2015 Du skal lave en rigtig god kontrakt, hvor alt tænkelige og utænkelige er nævnt..
    Hvis hesten kommer til skade og må aflives, hvem betaler?

    Hvem betaler opstaldning, foder, forsikring, dyrlæge, smed osv..
    Der er ingen drejebog for hvad hvem skal betale..

    Ville måske, hvis du ikke selv skal bruge sadlen, give dem med, måske mod en god pris.. Og resten skulle de selv sørge for..

    Opstil regler for hvordan du vil have de skal passe hesten.. Hvor ofte må du komme på besøg osv..

    Skriv ned, at laver de bryd på kontrakten så kan du hente hesten uden varsel..
    Du skal beholde ejercertifikatet og de får passet med, da det jo følger hesten..


    Selvom sådan en kontrakt kan virke stram, så skal man se på det sådan.. At har de kun de bedste intentioner for hesten, så er der jo ingen problemer med kontrakten.. Og jo mere I har på det rene fra start, jo lettere er det både for låner og udlåner..



  • #3   31. maj 2015 Jeg har netop lånt en hest, der har stået til salg i en periode uden held. Der er tale om en hest til en rimeligt pæn værdi, og de har det udbytte, at jeg holder den igang på højt plan. Jeg kan nemlig ikke købe, så de kan sælge den til samme pris om halvandet år, når kontrakten udløber. Jeg får sadel, dækkener og trense med. Betaler alle daglige udgifter. De betaler hvis den skal behandles for medfødte/arvelige sygdomme, samt hvis den skal akut eller planlagt opereres. De betaler liv- og uanvendelighedsforsikring. Vi deles om sygeforsikringen.

  • #4   31. maj 2015 Vores kontrakt kan kun opsiges, hvis den ene af parterne misligholder kontrakten. Altså hvis vi ikke passer den optimalt, eller hvis ejeren lige pludselig ikke vil betale forsikringen alligevel. Ellers er vi bundet.

  • #5   31. maj 2015 Tak for svar smiley

    Sofie - vil det sige at du ikke 'bare' kan sige at du ikke vil have hesten mere inden perioden er udløbet?
    Kan man ikke skrive i kontrakten at det ikke kan lade sig gøre at udlåner pludselig får hesten tilbage selvom perioden ikke er gået.
    Jeg har tænkt på at udlåner står for alle udgifter, men forsikringen skal stadig stå i mit navn, men de betaler.


  • #6   31. maj 2015 Og ja kontrakten skal være virkelig stram, for der er jo mange ting ved det..

    Noget af det jeg selv tænker meget over er st jeg kan risikere at få en syg/skadet hest hjem, som gør mig lidt bekymret. Jeg kan ko omvendt også få en super god hest hjem som har lært en masse nyt..

    Med hensyn til sadlen tænkte jeg også at jeg kunne lade dem købe den til samme pris jeg gav. Den er helt ny og kun brugt de (få) gange jeg selv har brugt den..


  • #7   31. maj 2015 Du kan jo vælge at sende den igennem en handelsundersøgelses inden udlån..

  • #8   31. maj 2015 Ja det tror jeg også gerne jeg vil smiley

Kommentér på:
Udlån af hest

Annonce