{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Hvad er folk bange for??? {{forumTopicSubject}}

Hvorfor tør folk ikke bruge bedømmelsen lav???

Er det fordi de er bange for at folk skal hævne sig når man giver den bedømmelse...

Jeg spørger fordi jeg ofte se heste med ét meget utydeligt billede, næsten udelukkende score høj eller ekstra høj...

Jeg selv bruger(til en dels utilfredshed) hele skalaen...

Men hvorfor vil folk ikke bruge bedømmelsen LAV, og kom ikke med den begrundelse at ingen hest fortjener det, for der er vist ingen herinde der kan sige at de aldrig har set en grim hest...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er folk bange for???
  • #1   7. dec 2005 Jeg bruger også hele skalaen.
    Jeg har været ude for at få hævnkarakter, det er enormt ærgeligt, men nogen gør åbenbart sådan . Jeg bruger både lav og middel alligevel . Sys ikke man burde være bange for at få igen.


  • #2   7. dec 2005 er til en vis grad enig med dig.. bruger ikke selv skalaen så meget.. det er kun til den som har givet mig.. har gjort det engang men ikke rigtigt mere..

    Tror du har ret i at man er bange for at få det igen.. er sådanset ligeglad med det der karekter halløj.. hvis jeg nu får middel, spørg jeg da for det meste hvad der er galt og om det er noget som kan ændres.. men det er også det.. så længe jeg kan lide min hest er det jo lige meget om andre kan..

    Syntes der er for mange som "går for meget" op i det der karekter halløj..

    så er det vist heller ikke være at få én middel eller lav.. ikke efter min mening..


  • #3   7. dec 2005 jeg bruger også hele skalaen

  • #5   7. dec 2005 Jeg bruger hele skalaen, men bruger kun sjældent lav. Det gør jeg når der er meget utydelige billeder eller hesten er direkte grim.. Men som sagt, bruger den kun meget sjældent for jeg synes de fleste heste har noget over sig, så de i det mindste fortjener middel..

  • #7   7. dec 2005 jeg bruger da også hele skalaen

  • #8   7. dec 2005 < 3Diamond og Rikke siger GO JUL!< 3:
    Jeg citerer:
    "bruger ikke selv skalaen så meget.. det er kun til den som har givet mig.."

    Hvad er det du siger her? At du kun bruger lav til dem der har givet dig lav?


  • #9   7. dec 2005 hov, jeg har egentlig kun givet én lav.. så jeg bruger ikk hele skalaen =)

    Men er enig med ditte, selvom billederne ikk er så gode kan det jo godt være en fin hest! det kommer jo ikke bare an på om billederne er gode, men også om det på billederne ser godt ud =)

    Og det er jo trods alt ikke alle som er så strenge med karaktergivningen..


  • #11   7. dec 2005 Jeg har givet lav 230 gange mener jeg... Og har fået det 32 gange... så det hænger jo ikke sammen...

    For det meste svarer jeg når folk de spørger, men jeg bliver tilgengæld bliver jeg ret rødglødende hvis folk sviner mig til bagefter, eller er "utilfredse" med min begrundelse...


  • #12   7. dec 2005 Hmm jeg synes egentlig ikke "lav" burde være på skalaen ..
    Man kan ikke gi en hest karakteren "lav" - alle heste har en skønhed der på ingen måde kan sættes karakter på .. Så derfor bruger jeg ikke lav ..
    Hvis nogen gav mig lav ville jeg nok se det som at personen har et seriøst problem med min hest ! Og det mener jeg med at det er en person der kender min hest irl .. Hvis folk der ikke kender hende irl ville give hende lav .. Tja så ville jeg nok se det som en form for jalousi eller vrede ..

    Synes bare ikke det hører ind at sætte fingre på heste , om de er smukke eller ej ..

    Jeg giver middel hvis billederne er utydelige eller dårlige .. Så jeg vil sige , jeg bedømmer mere fotografen end hesten , da jeg synes alle heste er lige skønne på hver deres måde ..


  • #13   7. dec 2005 camilse, jeg troede egentlig ikke du gav begrundelser for dine karakterer længere ?

  • #15   7. dec 2005 Tine: Bemærk frasen: "For det meste"... Dette betyder at jeg ikke altid gør det... men spørger folk pænt, har jeg ikke noget imod det, og nu er det jo bedømmelsen lav vi taler om...

  • #16   7. dec 2005 jeg synes bare det er tarveligt at sige at en hest er grim... ville da heller aldrig gå hen til en person og sige at han eler hun er grim, heller ikk pom de spurgte mig hvad jeg synes... Hvis man ikk kan finde noget smukt i en hvert hest eller menneske så synes jeg det er karaktergiveren der er noget galt med og ikk modtageren!!! Hvis det er fordi der kun er et billede som også er meget utydeligt så er det jo en anden sag, men så synes jeg altså man bør skrive til personen netop hvorfor man giver denne karakter!!!

    Og nu får jeg sikkert en masse høvl herinde fra men dette er altså min mening.

    Og så lige det med at "der er vist ingen herinde der kan sige at de aldrig har set en grim hest..." Jaah undskyld mig men jeg har altså aldrig set en hest der var grim. Hvis man virkelig ikk kan finde noget smukt i den hest, jaah så synes jeg altså man må være meget snævertsynet og det må da være temmelig trist for en selv, hvis man ikk kan finde noget smukt i alle. Jeg får i hvert fald mere ud af at se det smukke i heste og folk end i at dømme det grimme.


  • #17   7. dec 2005 ja... Undskyld, men efter min mening så er det ren og skær misbrug hvis man ikke tør bruge skalaen fuldt ud... for det kan ikke passe at der ikke skal være forskel på en smuk frieserhingst og en lille usoigneret shetlandspony som desuden og er er fejlernæret...

    Misse... Jeg synes ikke at du har den mindste smule ret til at udtale dig om mine bedømmelser, i og med, du ikke har den fjerneste idé om hvem jeg har givet hvad...

    Og i modsætning til dig så har jeg set størstedelen af de heste der er herinde...

    Hvordan kan du vide at de heste der har fået lav af mig, er heste med dårlige billeder???


  • #18   7. dec 2005 Er helt enig med Natacha .. Det må fandme være trist ikke at kunne se noget smukt i alle - og i høj grad snævertsynet !

  • #19   7. dec 2005 Har givet en del heste lav. Og langt de fleste pga. af enormt dårlige billeder! For det er trods alt et galleri, og derfor er det jo meningen at man skal vise billeder frem - og har man kun nogle få eller dårlige billeder, så skal man nok ikke regne med en høj karakter. Synes heller ikke der er så mange heste, der er decideret grimme, men hvis man ikke kan se hvordan hesten ser ud, så er det svært at give andet end lav...

    Dog begrunder jeg for det meste lav, og jeg har endnu ikke været ude for hævnkarakterer eller at folk sviner mig til af den grund...


  • #20   8. dec 2005 Som Nalle siger... Så er det åbenbart en klar fejltolkning af systemet... Grunden til at jeg skriver grim, er fordi det er den opfattelse de fleste har om denne bedømmelse...



  • #21   8. dec 2005 jeg synes det er lidt synd at sige en hest er grim..hvorfor kun dømme på udseendet? kan jo være at det er en vild go hest til fx børn eller nervøse ryttere eller måske god springhest.. der er det jo evnerne der tæller.

    hvis nogen spørger:" hvorfor har du givet lav?"
    og man så svarer: "fordi din hest er grim"

    lyder det ikke bar lidt ondt??

    jeg stræber efter altid at sige noget positivt om andres heste, for man blir da altid glad for at høre at ens hest er skøn eller dejlig selvom den ikke ligner en million. Men derfor kan man jo godt elske sin hest alligevel.



  • #23   8. dec 2005 Gitte L: Lad venligst være med at læse andet end det jeg skriver... For det nytter bestemt ikke at læse en sætning ad gangen når det handler om sammenhængenet... For det jeg bliver gal over, er at folk de beder om en begryndelse, de får den og så kalder mig for klam i ægget osv. Og JA det er sket...

    Hvis du vil kan du jo læse de mere end 800 kommentarer Looksens har fået...


  • #24   8. dec 2005 Hvorfor egentlig starte denne tråd, hvis ikk det er for at diskutere hvorvidt der bør gives lav eller ej?? Du får sku nok ikk "omvendt" nogen og få dem til at begynde at give dig lav... og vhis du får kommentaren klam i ægget eller hva det er... jaah hvor sød har du så selv været?? Jah nogen bliver nok sure over at få lav (måske med ret?!) men tror helt ærlig der skal mere til for at udløse en sådan kommetar... Så hvor sød har du selv været når du har givet begrundelsen for hvorfor du gav lav??

  • #25   9. dec 2005 Natacha: Du kan jo spørge personen... Oftest får jeg sådan en kommentar fordi jeg har givet venindes hest lav... Eller middel...

    Men det er vist ikke andet end tydligt, at folk endnu engang bevæger sig væk fra det det hele oprindeligt handlede om, nemlig hvorfor folk de kun "tør" give en bedømmelse, som ikke resulterer i en hævnkarakter.


  • #26   9. dec 2005 Gitte: Igen, tager du en sætning ud af et sammenhængene og derfor får du en helt anden tolkning... Ikke min fejl, men jeg kan se at du mener det skal være mit problem!!!

    Og det gider jeg ikke... Og jeg tror ikke på at du har læst alle min kommentarer... beklager men sådan er det...


  • #27   9. dec 2005 Natascha:

    citat
    <i>Hvis man ikk kan finde noget smukt i en hvert hest eller menneske så synes jeg det er karaktergiveren der er noget galt med og ikk modtageren!!!</i>

    Ehmmm... Er der så noget galt med dig da du har givet en middel???


  • #28   9. dec 2005 Er helt enig med Gitte L

    Camilse: Jeg kan ikke selv finde den hest jeg har givet middel, så måske kunne være så venlig at fortælle mig hvilken hest det er??? Har før givet et par heste middel, idet de kun har haft et billede som var ret utydeligt. Det er jeg bare gået væk fra nu. Hvis folk ikke har gode billeder giver jeg bare ikke karakter - Jeg ved selv hvor svært det er at få taget nogle billeder, men du har sikkert let ved det!!

    Michael R: Ja alle har lov til at have deres egen mening. men det er jo heller ikke os der hakker på Camille. Det var hende selv der oprettede emnet og begyndte at hakke på os som ikke bruger hele skalaen. Når hun opretter sådan et emne må hun også forvente at få reaktioner fra folk, også reaktioner hun ikke bryder sig om.

    Du vil gerne bruge hele skalaen, jeg vil kun bruge de to øverste karaktere og måske middel. Min mening er at ingen hest fortjener lav!!

    Desuden, hvad er problemet med at der er falske heste herinde?? Har hørt at nogle falske brugere er ret makabre, men så ignorer dog dem, eller stem dem ud. I stedet for at udelukke alle der ikke er så heldige som dig at have deres egen, dyre, kostbare, smukke, større-end-pony, hest



  • #29   9. dec 2005 Nå fandt selv den pony der havde fået middel, kan ikke se hvorfor den har fået det for synes egentlig den er pæn og der er gode billeder, måske har der ikke været det hele tiden, men karakteren er trukket tilbage og der er givet høj...



  • #30   9. dec 2005 Natacha... jeg har vist aldrig hakket på nogen, jeg har blot givet min ærlige mening til kende, og i har gjort det samme...

    At du kun vil bruge de bedømmelser er din sag ikke min, og jeg ville bestemt ikke diskutere om hvorvidt det er forkert... jeg ønskede blot at få folks ærlige mening smiley


  • #31   10. dec 2005 Camilse den del var henvendt til Morten... sys bare ærlig talt ikk du respektere vores mening, og da slet ikk med den overskrift..

    Desuden virker du ret skarp og grov i dine besvarelser til folk der ikke har samme mening som dig
    "Gitte: Igen, tager du en sætning ud af et sammenhængene og derfor får du en helt anden tolkning... Ikke min fejl, men jeg kan se at du mener det skal være mit problem!!!

    Og det gider jeg ikke... Og jeg tror ikke på at du har læst alle min kommentarer... beklager men sådan er det..."

    Undskykld mig men sidste sætning virker altså ret nedladende..

    Men dette indlæg vil du vil heller ikke lytte til... Dropper også ud af diskutionen, det fører ingen vegne og har ærlig talt svært ved at fatte hvorfor du blander dig i hvad andre giver af karaktere


  • #32   10. dec 2005 Camilse den del var henvendt til Morten... sys bare ærlig talt ikk du respektere vores mening, og da slet ikk med den overskrift..

    Desuden virker du ret skarp og grov i dine besvarelser til folk der ikke har samme mening som dig
    "Gitte: Igen, tager du en sætning ud af et sammenhængene og derfor får du en helt anden tolkning... Ikke min fejl, men jeg kan se at du mener det skal være mit problem!!!

    Og det gider jeg ikke... Og jeg tror ikke på at du har læst alle min kommentarer... beklager men sådan er det..."

    Undskykld mig men sidste sætning virker altså ret nedladende..

    Men dette indlæg vil du vil heller ikke lytte til... Dropper også ud af diskutionen, det fører ingen vegne og har ærlig talt svært ved at fatte hvorfor du blander dig i hvad andre giver af karaktere


  • #33   10. dec 2005 Sjovt som folk altid vælger at dropper diskusioner, nå du føler at fokk ikke er enige med dem... Hvordan vil de ellers kunne få en diskution igang...

    undskyld, men hvorfor må du godt brokke dig over noget jeg har skrevet henvendt til en anden, når jeg ikke må...

    Og nej, jeg er ikke grov, måske bare mere "voksen" i min måde at skrive på...

    Og du siger jeg er grov... det er da dig der bander smiley


  • #34   10. dec 2005 Og så er det vist ikke mig der kommenterer at i ikke giver lav, men jer der har så pokkers travlt med at dømme mig fordi jeg så at sige har "nosserne" til at komme med minærlige mening...

Kommentér på:
Hvad er folk bange for???

Annonce