{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.093 visninger | Oprettet:

Medicin i pasta form..... HJÆLP!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Min hoppe har lige fået rygget en tand ud i mandags.
Hun skal nu have medicin, som når man giver ormekur. 2 x dagligt i 30 dage.

Mit problem er at hun BESTEMT ikke vil have det. lige så snart jeg nærmer mig hende, og tager fat i grimen af hende. Så ved hun godt hva der skal ske. Og så begynder hun at hoppe rundt i boksen. Igår stejlede hun inde i boksen med mig. Blev nødt til at tage fat i mulen af hende (som en bremse), og ligge en hingste kæde under kæben på hende. For at hunne holde hende lidt.

At stille hende på staldgangen er ikke en mulighed. For vil ikke tage den risiko med at kæderne springer, og hun stikker af igennem stalden?

Det med at ligge det i hendes foder, eller give det i æbler osv, er heller ikke en mulighed. Hun er ikke sådan lige at narre.

Kom med nogle ideer. Hun forstår jo ikke at jeg ikke vil hende noget ondt. Og hun SKAL have sit medicin. SKAL have fundet en løsning, så mig og hest ikke bliver uvenner.

Mvh Maria & Vildi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medicin i pasta form..... HJÆLP!!!!!!!
  • #2   20. jan 2010 Hejsa!

    Tak for dit svar smiley Jeg har prøvet at stå med æbler og lokke hende, så vi kunne blive gode venner. Men hun bliver fornærmet, og vil slet ikke have noget. Men lyder som en god ide at prøve at se om hun vil acceptere den, ved at lade hende kigge på det. smiley

    Men man kan godt forstå hende. Det lugter virkelige grimt. Så det smager nok derefter smiley



  • #4   20. jan 2010
    Du har ikke muligheden for at 'ælte' det ned i noget opblødt foder, en müsli blanding fx. ? (:


  • #5   20. jan 2010 Gitte J. smiley
    Takker for dit svar. smiley Det lyder faktisk som en god ide. Og ja hun er mega stærk. Så vi har også været to til det. Men vil hun gå frem af, så gør hun det bare. Og har også været ved at blive mast op i boksen.

    Og ja hun SKAL have sit medicin.

    Igen tak for dit svar. Vil se om jeg kan prøve at udførre det. smiley

    Mvh Maria & Vildi


  • #6   20. jan 2010 Merete smiley

    Jeg har kun haft hende i knap 2 måneder. Så kender hende ik så godt endnu til at vide med ormekuren. Men de første par gange, fik vi det i hende hurtigt og smertefrit. Så fandt hun nok ud af at det ikke var så sjovt det skidt. Men vil helt sikkert prøve din ide smiley

    Mvh Maria & Vildi


  • #7   20. jan 2010 Krikken smiley
    Takker for dit svar. smiley
    Nej det er desværre ikke en mulighed. Måske om nogle dage, kunne det være en mulighed. Lige nu får hun noget grød halløj fordi hun ik må få fodder endnu. Da dette kan go op og sætte sig der hvor tanden har været smiley Men problemet med at proppe det i hendes evt mad. Er at når det er ude, og hvis hun så ik vil have det. Så kan man ik lige samle det i tuben igen. smiley Og tot ikke jeg kan narre hende desværre smiley

    Mvh Maria & Vildi


  • #8   20. jan 2010 Gitte J

    Ja det er nemlig en super ide det med at give hende noget lækkert i tuben. smiley Har jeg også læst engang et eller andet sted smiley Måske man også kunne prøve at gøre det imellem alt hendes medicin. Så hun får gode oplevelser. Tak for påmindelsen. Havde jeg slet ikke tænkt på :-))


  • #9   20. jan 2010 kan være du skal have en anden til hjælp så det ikke er dig der giver den det, så lad to andre kænpe med hende, også hun kan have dig som god trøste mor.

  • #10   20. jan 2010 Perle P

    Takker for dit svar smiley
    God ide. smiley Må se hvor meget uvenner vi bliver. For så skal det nok afprøves smiley Ville være rigtig træt af hvis hun gik hen og blev sur og afvisende overfor mig...

    Mvh Maria & Vildi


  • #11   20. jan 2010 Du kan bare ringe til din dyrlæge og sige, at hun ikke vil have det. Du kan få noget i pulverform...

  • #12   20. jan 2010 skriv en pb hvis du da vil have hjælp, hvis du bor i jylland da.
    kunne være jeg kan give dig et råd eller to


  • #13   20. jan 2010 Ring til dyrelægen hvis hun bliver for voldsom, meget medicin fås i forskellige smage, pulver, flydende så skal du selv stikke, hvis den altså er chippet.

    Det med smagene har haft hjulpet min, kostede lidt mere, men meget mere behagelig oplevelse end det normale


  • #14   20. jan 2010 Camilla F & Gitte J. smiley

    Takker for svaret.
    Problemet er at det er noget medicin jeg har fået af den dyrelæge i herning som har rygget tanden ud. Jeg har fået til de 30 dage. Jeg bor i Nordjylland, tæt oppe ved Skagen. Så kan ikke lige smutte ned og få det byttet desværre. smiley Men helt sikkert en god ide smiley


  • #16   20. jan 2010 Team FE

    Takker for dit svar. smiley Også en mulighed :-))

    Mvh Maria & Vildi


  • #17   20. jan 2010 Hvis det var min der var så slem, ja så ville jeg putte det i maden, helst noget mash eller sådan noget, og så lade det ligge indtil den spiser op, den skal nok sprise det når den bliver sulten nok..

    ellers på staldgangen, det virker på min som også eller stresser og løber rundt i boksen. Man skal bare være stille og rolig, og lege det ind i munden på den, så du ikke bare propper tuben i munden på den med det samme, men vend den til tuben stille og roligt, og ha ro på, det plejer at virke, og så husk at holde hovedet oppe når du har fået det i så den ikke bare spytter det ud igen..


  • #18   20. jan 2010 min går pt også på noget pasta , og han nægter at æde det, men i slobber er det en anden sag (:

  • #19   20. jan 2010 Mia M

    Takker for dit svar smiley ja tror også jeg skal prøve at lokke hende lidt, og bruge den tid det tager, for at få nogle gode oplevelser. men det er ski svært når man skal op til hende om morgene, inden man skal på job. Men om aftenen kan jeg helt sikkert tage den tid det tager smiley

    Evt bruge det med at fylde en ren tube med noget lækkert. Så hun får en god oplevelse med det smiley

    Ja jeg holder hovedet oppe på hende, når det er inde smiley

    Mvh Maria & Vildi


  • #20   20. jan 2010 Christine M

    Takker for dit svar smiley
    ja det er en god ide. Er bare bange for at hun ikke hopper på den, så hun ik får den mængde hun skal have. smiley

    mvh maria & vildi


  • #21   20. jan 2010 Queen er også nem den første dag, derefter hvis hun så meget som ser en tube med noget pastamedicin så snurrer hun rundt inde i boksen og er umulig at fange. Når jeg så endelig får fat i hende får jeg også et par gange med rundt og så starter kampen med at få hende det givet.
    Sidst gemte jeg tuben i et ærme og gik hen og nussede hende og fik fra siden listet tuben ind i munden på hende, hun blev noget overrasket, den havde hun ikke lige forudset smiley

    Ellers plejer jeg at få hjælp til at holde hende..


  • #22   20. jan 2010 Patricia B

    Takker for dit svar.. smiley


  • #23   21. jan 2010 JUBIIIII...!!!!!!!!!!!!!! Min hest spiser nu sit medicin i noget slpper mash fra Pavo smiley Så skønt at slippe for at slås med hende smiley

  • #24   21. jan 2010 tillykke søde

  • #26   21. jan 2010 Perle P.

    Takker smiley


  • #27   21. jan 2010 Katja og musse smiley

    Jeg fik også tilbudt at sprøjte hende med nål og sprøjte. Men puhaaa det har jeg slet ikke nerver til smiley Men nu lykkeds det at snyde hende med det grød fra Pavo smiley Så det er bare dejligt


  • #29   21. jan 2010 Katja og musse smiley

    Ja. Havde også nogle andre til at stikke min den gamle, da den på et tidspunkt havde et grimt sår på benet. smiley Der gik jeg også væk smiley Har ik noget imod det når dyrlægen gør det. de har jo 200 % styr over det. Får bare dårlige nerver når andre skal gøre det smiley


Kommentér på:
Medicin i pasta form..... HJÆLP!!!!!!!

Annonce