{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

salg eller slagtning/aflivning {{forumTopicSubject}}

argh måtte lige ud med det....

er bare faldet over det så tit...

hest, hund, kat eller andet til salg.... billig billig... hvis ikke de bliver solgt så bliver de aflivet....

hvad er det dog for noget at skrive???

så kan man kun give alle dårlig samvittighed, hvorfor ikke sætte dyrene lidt billigere til salg så man kan sikre sig en god køber istedet for bare at true med aflivning osv.

får gåsehud over alt når jeg læser det, og hader virkelig sådan nogle annoncer. er jeg helt gal på den eller er det bare helt ok?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg eller slagtning/aflivning
  • #1   27. jan 2010 Tjae...
    Hvis ejeren ikke er kvalificeret nok til at passe et dyr, er det da bedre at dyret bliver solgt billigt, eller kommer et bedre sted hen, altså aflivning...


  • #2   27. jan 2010 Sys os det er mærkeligt.. hvis man står i den situation må man skrive den skal sælges inden den og den dato, hvad der sker med den hvis ikk den bliver solgt skal man ikk skrive det..

    Nu har jeg bestemt mig for at når min den store skal væk fra mig bliver det til aflivning, men hvis nu han skulle sælges eller aflives ville jeg sætte ham til slagteprisen, og sælge til højest budende..


  • #3   27. jan 2010 hvad er slagtepreis på en hest?

    jeg ved godt en hest er et dyrt dyr, men nogen gange ville jeg godt nok ønske jeg boede på kæmpe langbrug og bare kunne tage alle heste til mig og smide dem på pension så de bare kan hygge sig og leve deres sidste år dejligt og hyggeligt men ved godt man ikke kan rede alle.

    men er jo unge , friske, raske dyr der bliver aflivet bare fordi en har anskaffet et dyr de ikke gad/kunne klare alligevel.

    og tit kan man nok godt finde et godt hjem til dyret, man skal nok bare ik have en plan om at tjene penge på dem.

    har tit taget imod folks katte, og senest var jeg ved at modtage en mere da hun pludslig skulle have knap 2000kr for katten hoppede jeg fra... var meningen jeg ville rede katten og hende fra dillema da hendes barn var fået allergi, men står jo ik ligefrem og mangler den, så give noget for den nægtede jeg nu altså.


  • #4   27. jan 2010 Der er generalt ikke ret meget gang i salget af heste pt.. Har godt set mange annoncer, hvor folk sætter deres heste billigt til salg.. Men med de tider vi har, så er det bare sådan det er.. Men jeg kan heller ikke have, at folk sætter en dato på, og hvis ikke den er købt inden, bliver den aflivet eller slagtet.. Så sælg dyret til slagte prisen, hvis det er det..

  • #5   27. jan 2010 Jeg tror ikke at slagte prisen er ret høj.... og med katte og hunde koster det jo penge at få dem aflivet smiley Folk er mærkelige nogle gange...

  • #6   27. jan 2010 nej oki er jo rigtig nok i krisetiden er der ingen der køber noget. men igen er også forskel på at sætte en hest til 25 000 kr... og så sige at blir den ik solgt bliver den slagtet...sådan lidt sjovt slagteren må købe den for 2500kr når vi andre skal give 10
    gange mere


  • #7   27. jan 2010 Jeg kender ikke slagte prisen.. Men så høj er den heller ikke.. :S Men ja giver jer helt ret.. Og ja det er også trist med hunde og katte... smiley

  • #8   27. jan 2010 Det er forfærdeligt.. Har man anskaffet sig et dyr, skal man også tage ansvar... Det er ikke dyret der vælger dens hjem...

  • #9   27. jan 2010 Der er altid muligheden for at give den væk.. Der er andre muligheder end at slagte/aflive den, fordi at man ikke længere selv kan have den.

Kommentér på:
salg eller slagtning/aflivning

Annonce