{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Klippe pga. ridning eller ej? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er begyndt med genoptræningen af min unghest Giza, vi har redet i lidt over en uge, dog gået lidt ture og sådan i 2-3 uger.

Jeg har kun skridtet ture på hende, sådan mellem 3-6 km. ca. 4 gange i denne uge da der jo stadig ligger sne og vi kun kan ride ''midt'' på vejen. Jeg ville så ride lidt længere idag og smide et par travintervaller ind. Vi red 10 km. og hun var ekstremt hidsig fordi hun bare VIL lave noget, altså hun gider bare ikke skridte mere xb. Hun svedte under sadlen og gamacherne og et par gange fornemmede jeg lidt skum på halsen.

Nu tænker jeg bare, hun skal på rideskole om 1-2 uger hvor hun skal rides dagligt i en ridehal og ligeledes stå i en større stald (der må altså være varmere end i vores med kun 5 heste.)

Jeg smed 360 g. stalddækken på hende da jeg havde redet turen idag og dermed kunne hun stå udenfor et par timer mere :). Hun var ikke varm i den forstand da hun kom ind, og har nu taget det af hende igen (i stalden).

Men hvad så? Jeg skulle jo gerne øge travintervallerne og turenes længde i den kommende uge (2 uger), ergo vil hun jo svede lidt om ikke andet så hver dag? Og når hun kommer over på rideskolen, vil hun klart svede hver eneste dag ved ridning, da hun jo så rides indenfor.

Skal jeg klippe hende allerede imorgen og smide dækken på?

Skal jeg vente og klippe hende dagen inden hun skal på rideskolen?

Skal jeg give hende dækken på, vente på hun smider pelsen også bare håbe på at pelsen på halsen også forsvinder?

Skal jeg lade helt være med at klippe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klippe pga. ridning eller ej?
Kommentér på:
Klippe pga. ridning eller ej?

Annonce