{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

Vekslende træning {{forumTopicSubject}}

Jeg har de sidste 2 måneder trænet meget intensivt dressur med min 7 årige låne hoppe Vinnie, da hun skal være klar til stævnerne her fra april af.

Det går også fint fremad i hendes tempo, men jeg har de seneste 2 uger oplevet en lettere træt og uinteresseret hest, og må da også blankt erkende at træningen har været for ensformiget det sidste lange stykke tid. Jeg har så bestemt mig for at afveklse en del her de næste par uger.

Jeg vil dog stadig have fokus på galop, da det er hendes svage side, og hun stadig er virkelig dårligt galopperende.

Hvad vil i forslå af afvekslende træning, både på og udenfor banen? Jeg har selvfølgelig været i naturen, men ridemulighederne omkring mig er ikke ligefrem inspirerende :S


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vekslende træning
  • #1   6. apr 2010 Når nu galoppen er et af "forkusområderne" ville jeg da overveje arbejde over bomme og små 'a tempo-serier 1-2 gange om ugen.

    Som du selv skriver er det fint at komme u di naturen (hvor der jo osse kan trænes galop), og læg evt en longedag ind engang imellem.

    Derudover gælder det jo osse om at den træning du laver når du træner dressur, er afvekslende.
    Lad nogen dage være primært let og løsgørende arbejde, andre dage mere med fokus på samling og "styrketræning" (håber du forstår hvad jeg mener).

    Og self skal den enkelte træningssession osse være afveklende, så det ikke er de samme 3 øvelser der trænes en hel time af gangen


  • #2   6. apr 2010
    Ud i naturen smiley lidt bakket tærren måske. Der kan trænes massere intervaltræning og anspring.


  • #3   6. apr 2010 Michelle: Tak. Hun prøvede i går for første gang i sit liv at gå over en bom med rytter, og vi endte faktisk med at galoppere over 3 på en 20 meter volte. Også noget jeg helt klart vil gøre mere i, da det var tydeligt at mærke på hende at hun fokuserede på noget andet end selve galoppen.

    Men tak for inputs, vil da også forsøge med at lave dage med mere eller mindre samling. ;D


  • #4   6. apr 2010 En god galop i naturen på lige strækninger
    Bom træning
    Løsspringning
    Longering
    Skridt evt. for + af på tur, så tiden på banen begrænses og hesten får andre indtryk også smiley


  • #5   6. apr 2010 Løsspring og bomarbejde har helt sikkert været et stort plus i min træning... Det er afvekslende og giver samtidig de resultater man søger.

  • #6   6. apr 2010 Tænk osse over at en bedre galop ikke kun opnåes gennem galoparbejde. Travarbejde er/kan være med til at forbedre galoppen, fordi det giver hesten den styrke der kræves for at galoppere godt.

    Galop er en anstrengende gangart for hesten at holde over længere tid, særligt hvis man begynder at kræve lidt samling osse. Så hold galoppen til kortere intervaller og giv så hesten tid til lige at "få pusten" imellem galopintervallerne


  • #7   6. apr 2010 Husk 1-2 fridage om ugen, ligeså vigtigt for mennesker som heste. Mere arbejde giver modsat effekt.

    Lone


Kommentér på:
Vekslende træning

Annonce