{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

MIn hest er skør? Hjælp.- {{forumTopicSubject}}

Min danske varmblod er begyndt at stå stille når han kommer ind på banen. Hver gang jeg vil ride lidt koncentreret ridning så gør han det!! Jeg kan sagtens skridte ham varm, trave en rundte, og så står han bare stille. Lige meget hvad jeg gør med pisken, sporende eller prøver at vende ham stpr han bare og glor dumt? HJÆLP med at få ham igang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MIn hest er skør? Hjælp.-
  • #2   26. feb 2006 Heej...

    kender tilpoblemet. det har min hest også gjordt en gang .. så begyndte jeg at få undervising. og det hjalp en del.. når hn gør det skal du bare blive ved.. ved o vbed o ved...med at sparke altså jeg brugte ikke pisken da det gjorde det hele værre... selv alle mine venner blev bange for ham.. driv også helt volsomt på sædet og få evt. en til af hive ham frem af... eller en til at longere dig de første par gange..


  • #3   26. feb 2006 Den gider ikke.
    Det er grunden. Min gør det nøjagtigt samme til tider.
    Forslag til kur: longer, og når den gerne vil gå på banen med dig på ryggen, så lav noget sjov for den, og stop efter max en halv time, så den ikke løber træt idet.
    Nicole og gizmo har ret, tror jeg. Din hest er løbet træt i træningen.


  • #4   26. feb 2006 lav lidt forskelligt istedet for kun dressur, det keder dem tit, og lad da for søren være med at bruge pisk og sporer som et redskab til at få hesten til at gå, det er fint nok til at få den til at gå pænt, men hesten bliver da bare mere og mere irriteret hvis du pisker løs eller hamrer ind i siden af den, med sporer.... efter min mening burde den slags ikke være opfundet, man kan sagtens ride en hest super godt selvom man ikke bruger de ting, kan man ikke, ja så er det jo bare fordi hest og rytter ikke forstår hinanden, dvs. så passer de ikke sammen..

  • #5   26. feb 2006 Min hest har gjort det samme, tag og rid nogen ture først smiley det hjælpre:)

  • #6   26. feb 2006 Den gider ikke. Lav en masse forskellige ting med den og hold en pause fra banen. Rid evt. dressur i skoven ?

  • #7   26. feb 2006 Det er nemlig ikke sundt til hestens ben at blive longeret for tit, som de andre siger.

  • #8   26. feb 2006 Ditte A: Alle heste kan ikek rides super godt uden spore. Filippa kan ikke. Hun er ikke redet ret meget uden spore, og lige meget hvem der rider hende, snyder hun rytteren fordi hun er vant til sporene. Så det er ikke helt rigtig.

    Ved godt det ikke er godt, at hun ikk kan. Men der er bare nogle der er redet med det fra starten.


  • #9   26. feb 2006 mmmm... ja men det er jo ikke nødvendigt at lære en hest det, jeg mener også bare at hvis de først har lært det, er det vel okay at bruge til at få den til at gå pænt. men ellers synes jeg det er noget skidt at lære heste, hvis ellers hest og rytter passer sammen burde det ikke være nødvendigt... men jeg fordømmer ingen, synes bare det er dumt at lære dem.. alle heste kan rides uden, hvis de aldrig har lært hvad det er...

  • #10   26. feb 2006 Ligesom de andre; prøv at lave noget andet ! Min er også meget speciel, og bliver træls, hvis vi rider for meget dressur, derfor rider jeg tit ture, tager evt. en jordetur og springer lidt for sjov, selvom hun ikke er god til det ;D Håber det hjælper !

  • #11   26. feb 2006 Hvis han plejer at kan gå rundt når du rider dressur og så han lige pludselig ikke hvil , så vil jeg jo sige at det er skab . For hvis han kan gå rundt i skridt så kan han os i trav ! Men som de andre siger prøv at rid lidt forskelligt , men du skriver jo os at det er når du vil ride koncentreret dressur . Gør du det tit / det meste af tiden ? For så kan det jo være at det er fordi han synes det er kedeligt , men at han stopper og bare står stille , det vil jeg umidbart mene at hvis han var træt af dressuren så burde han jo være træls på biddet eller ligende , men alle heste er jo selvfølgelig ikke ens . Jeg ved ikke hvordan du skal vænne ham af med det , prøv evt at få en til at ride foran ham .

  • #12   27. feb 2006 tjek nu lige at han ikek har ondt... at ALT er tip top i orden..

    så kan vi begynde at snakke om uopdragenhed...



  • #13   27. feb 2006 Flere muligheder, den kan være træt af dressur, den kan have ondt eller den kan have fundet ud af at den kan slippe ved at stå stille.

    Ditte: Ja selvfølgelig burde alle heste kunne rides uden, men er ikke enig i dig i at spore er en dårlig ting (hvis altså de bruges korrekt) spore gør det meget lettere for hesten at forstå helt små signaler fra rytteren og rider man meget høje klasser er man nød til at have dem på, da hesten ellers ikke kan kende de mange forskellige signaler til øvelserne fra hinanden.
    Hilsen Signe


  • #14   27. feb 2006 Ditte A :

    Jeg bruger sporer til min pony og det går helt fint , hun bliver ikk irreteret af dem . Men når man stiller klubstævner og højere <b>skal</b> man have sporer på ellers kan man blive disket ! Jeg synes selv at sporer er en god ting , bare man kan bruge dem med måde , der er jo ingen der siger at man skal hakke sporerne i siden på hesten/ponyen .
    Men det er jo okey at det er din mening (:


  • #15   27. feb 2006 du skulle måske trække en time med den, og både med trav og galop trækker du den, så når den bliver klar prøver du igen, og så hvis han gør det igen, så drej ham rundt,....


    knuzzer


  • #16   27. feb 2006 Altså jeg har også selv unghest og jeg mener det er vigtigt at variere arbejdet...
    Dette gælder dog ikke kun for unge heste og det skal heller ikke kun være i en periode... Nærmer resten af hestens liv...

    Jeg får undervisning en gang om ugen og min hyp har helt fri to gange om ugen hvor hun bare går på mark.
    Hver fredag tager vi op og springer lidt med hende - enten i longe eller løsspringning...
    En af dagene i weekenden plejer vi tage ud i naturen.. Jeg trækker hende som regel en tur i skoven for det elsker de og man får ligesom lige klaret hovedet...
    Man kan selvfølgelig også ride...

    Den form for træning gør sig både gældende for min 3 års oldenboghoppe og min 10 årige fuldblod og ingen af dem har nogensinde opført sig som om det er trætte af træningen...

    Held og lykke med hyppen...


  • #17   27. feb 2006 Hmm...en lille fodnote.. Jeg mener det er den norske ponyspringrytter som rider på landplan, hun rider uden sporer og pisk, for at vise at man godt kan ride sin hest uden alt det der.. og jeg giver hende ret.
    Men ja du bliver disket hvis man ikke ridee med sporer i de høje klasser, men derfor behøver man ikke bruge dem.
    Hvor gammel er din hest?For alle heste kommer til at stadie hvor de skal aføve, provokere og rykke grænser.
    Lav noget horsemanship. Og så kan jeg helt klart anbefale klassisk dressur!!


  • #18   28. feb 2006 Kira: Nu er der også en del forskel på spring og dressur, jeg kunne fx aldrig finde på at springe med spore, af frygt for at ramme hesten med dem hvis den satte lidt voldsomt af, men i spring skal du heller ikke give ret mange signaler, som du skal i dressur.


  • #19   28. feb 2006 Det kommer da ihvertfald an på hvordan du rider... en springhest har ligeså meget ret til at få givet de signaler på en ordenlig måde som en dressur hest har.. medmindre du river og flår i bidet som der er MANGE der gør.. uanset ridemåden har hesten ret til bedste..

  • #20   28. feb 2006 Tak for alle indlæggende

    Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg tit rider i skoven, eller bare nusser med ham og trækker en tur. Jeg rider nok kun på banen 1-2 gange her i vinter, pga vejret. Og det er det samme HVER gang. Men han gør det ikke når jeg er til undervisning, nede på rideskolen. Men kun på banen, hvor han bor.. Det er ved at være pisse irriterende!! Men tak for tippende smiley


  • #21   28. feb 2006 Kira: Jeg river og flår bestemt ikke i min hest smiley Og jeg springer heller ikke smiley Det jeg mener er at en dressur hest skal have mange forskellige signaler, til alle de mange øvelser den skal i de høje klasser, det skal en spring hest ikke, den skal kun frem, drej og stop, men selvfølgelig stadig med så fine signaler som muligt.

  • #22   1. mar 2006 Det siger såmand heller ik du gør.:)
    Plus den skal hunne skrifte galop, korte sin galop og få signaler til at hoppe lidt tidligere end den selv beømmer osv....

    smiley


  • #23   1. mar 2006 Kira: Det er jo dig selv der skrev man sagtens kunne ride uden, og nu lyder du som om du egentlig mener det modsatte smiley Jeg pointere bare at ja man kan sagtens ride uden i spring også på højt plan, hvis hest/pony er følsom nok for hjælperne. Men man kan ikke ride dressur på højt plan uden, da hesten simpelthen ikke kan kende de mange små signaler fra hinanden.

  • #24   5. mar 2006 kom hjem til mig..så skal jeg vise dig at det godt kan... Du vil blive forbavstet overrasket..:)

Kommentér på:
MIn hest er skør? Hjælp.-

Annonce