{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Jer der har hesten hjemme.. {{forumTopicSubject}}

da vi snakker om evt. at tage min islænderplag og en anden hest herhjem at stå kunne jeg godt tænke mig at høre jer andre der har hest hjemme hvad jeres mdl. udgift på det er =0)..
hvad har i brugt på foder, strøelse etc. når måneden er omme?
i må evt. også gerne fortælle hvad de står på og hvad i fodrer med da prisen jo også varierer efter det =0)

beder om kun at svarer hvis i har relavante oplysninger og ikke hvis i har hesten stående ude =0)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer der har hesten hjemme..
  • #1   19. maj 2010 Halm og hø giver vi ikke noget for, da vi laver det selv (:

Og foder bruger vi ca. 500-600 kroner på om måneden til 3 heste - vi køber det i Tyskland, så det er billigere..

• #2   19. maj 2010 vi bruger halm til strøelse, wap, og alm. tilskudsfodre der hedder fiber mix sim vi blander op med havre også får de vitaminer i om aften smiley
    pr hest måndtligt ca.
    halm- 50
    wap- får vi gratis smiley
    tilskudsfodre- 130
    havre- gratis
    vitaminer - vi køber en sæk med 15 kg, og den holder ca. 2 måneder. mener den koster 200. så det er ca. 30 kroner pr hest om måneden.
    vand - aner ikke ;D
    skriv for mere info.. kan godt få noget mere fra min mor hvis det er smiley
    - stine

• #3   19. maj 2010 bruger for ialt ca 1000,- +/- om måneden.. de går i løsdrift/udestald.. de for roepiller som blandes sammen med alm foder for at undgå kolik igen ,samt de for hø-wrap gennem hele dagen ... går på halm

• #4   19. maj 2010 i sommerhalvåret har vi tre heste hjemme og om vinteren to (shet + miniature) og de to små spiser den samme mængde til sammen i foder og hø som den store, og vi fodre med naturmüsli hele året rundt, dvs 180 kr skal 1 gang i måneden og strøelse om vinteren er ca 500 for en vinter og wrap + hø er kun det det koster at få nogen til at slå og binde de forskellige ting ( ca 10 kr pr wrapballe, 700 kg og 2-3 kr for en lille høballe ) (: dvs ca 300 alt i alt i måneden for 3 stks.

• #5   19. maj 2010 ingen tvivl om at man i hvert fald sparer meget ved at have stående derhjemme smiley

Især hvis man har mulighed for selv at lave halm/hø/wrap smiley

Vi har 11 heste stående hjemme,
    og jeg kan ikke lige komme med en pris,
    men vi laver det hele selv,
    og så køber vi noget godt foder,
    + får noget billigt fra naboen smiley

Så forhør dig omkring ved naboer eller landmænd rundt omkring, så kan du sikkert finde billig strøelse og grovfoder smiley

• #6   19. maj 2010 Hm.... jeg er så en af dem, der ikke er enig i, at man sparer penge ved at have hesten hjemme. smiley For selv om man ikke skal betale opstaldning, skal hesten jo stadig have foder, halm og hø, smed, dyrlæge osv., og der oveni skal man også indregne penge til vedligehold af stald og fold mv. smiley

Men, men, men... for mig kommer det slet ikke an på prisen (altså jo; jeg har jo ikke et pengetræ i baghaven, men jeg håber, I forstår, hvad jeg mener?); årsagen til jeg har mine heste hjemme er dels, at jeg på den måde har 110% styr på deres forhold, pasning, pleje og håndtering og dels nyder at have hestene på marken lige udenfor vinduet, hvor jeg kan nyde dem og gå ud og nusse med dem, arbejde med dem osv. lige, når jeg har lyst. smiley

På minus-siden mangler jeg så p.t. faciliteter som ridebane og ridehus, men det gør ikke så meget, og ridebane får jeg i løbet af et års tid eller to, har kæresten lovet. smiley

• #7   19. maj 2010 man for et andet forhold til sine heste ved at de går hjemme på egen grund.. man ser sygdom og andet hurtigere.. vi har ik engård,men vi bor ud til en åben mark(5m) fra min hoveddør,og den mark har vi lejet indtil videre.. det giver jeg 2000,- for om året, der er ca 4000kvm .. vores plan er at købe jorden,og det er der aftale med bonden om.. jeg valgte at have dem herhjemme,pga jeg kørte 3-4 gange om dagen ..har 2 børn som os vil have min tid,samt man kører træt i at køre hele tiden.. jeg har oplevet nogle slemme ting de steder min den ene hest stod,bla har hun hængt med bagbenene i luften,ca 40min før ejeren af stalden ringede til mig.. hun blev flyttet lyn hurtigt efter der.. har oplevet at ting blev kastet ned fra loftet hvor hun stod i boks under ,så hun var skrækslagen .. på bag grund af de oplevelser,tog jeg mine to damer hjem,hvor kun jeg kan passe godt på dem .. fortryder aldrig mit valg ,,ridehus el ej

• #8   19. maj 2010 Team Lykkebo, jeg er helt enig med dig! Man har nemlig en helt anderledes mulighed for at observere sine heste og lære dem at kende, når man har dem hjemme. smiley

• #9   19. maj 2010 ja og det alene er det hele værd.. uanset prisen ..ville da ønske mig et ridehus,men ved 100m nede af vejen er der et jeg kan leje mig ind i .. drømmer virkelig om en stor gård,hvor vi selv kan lave wrap og hø/halm ,men med det,hører os vedligeholdelse af gård osv.. og der bliver jeg nok for fattig .. bruger så bare lidt flere penge til mine damer i stedet,så de intet mangler her og nu .. tilrider bla kahlua pt og det koster 1200,- om måneden.. det er hms træner,og hun fortjener det bedste.. sascha for massage da hun kom slemt tilskade under den opstaldning ,samt blev synder banket af andres heste med sko på.. hendes bagpart var en stor hævelse,og havde store mærker efter sko.. sascha nyder os at blive trykket igennem,så det glæder mig kun...

• #10   19. maj 2010 man kan bedre sige at man har fri hvis hesten er opstaldet ude frem for hjemme .. når man kører hjem fra hesten den sidste gang, ved man at det er tid til at slappe af..

hører jeg en lyd,står jeg næsten i stalden med det samme .. lidt som med børn.. når de er hos ens mor el sviger, så kan forældrene slappe af,,men er de hjemme,så er man stadig forældre

• #11   19. maj 2010 Jeg er lidt nysgerrig, hvad giver i for halm (bigballe) ?????
    mvh merete

• #12   19. maj 2010 vi sku gerne ha mulighed for at købe halm + hø af vores nabo.. vi får allerede lidt men skal stadig lige ha undersøgt hvad han skal have for en mere fast aftale =0)
    de to små spiser ikke så meget fuldfoder så det er jeg ikke så bekymret for =0)

Kommentér på:
Jer der har hesten hjemme..

Annonce