{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

hopper/hingste/vallakker {{forumTopicSubject}}

ja jeg er jo så heldig og have alle 3 slags, men har lige et spørgsmål, hvordan ser i på det at hingsten går sammen med hoppen hele året rundt. er det en mulighed, hvis de nu går stille og rolig,. jeg har løsdrift til dem og ja de går som sagt bare og hygger sig. hingsten har været på hende og det lader ikke til at der blir mere. de finder nem ro sammen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hopper/hingste/vallakker
  • #1   26. maj 2010 vi har en anden overdækning når vi når til den tid, hvor de kan stå der. men er det muligt at de kan gå sammen indtil da. de er som pot og pande...

  • #2   26. maj 2010 Vi er blevet informeret om, at hingsten kan blive 'skør' i hovedet, af at gå sammen med hoppen, da han jo ikke får 'udlevet' sine lyster!

    smiley



  • #3   26. maj 2010 Jeg kender et sted hvor der går 1 hingst og en hoppe sammen.. hoppen har ikke været i fol, så de går ud fra hun er sterril (hingstne har lavet føl)

  • #4   26. maj 2010 min hingst går sammen med en drægtig hoppe, der er ingen problemer i det... dog bliver hun taget fra når hun skal fole om små 3 uger... har førhørt mig rundt omkring, og hvis man bedækker hende igen burde de kunne lukkes sammen igen selv med føl ved siden... ved dog ikke om jeg tør det.

    ville ALDRIG have en vallak med i "flokken" igen.... min hingst fik så mange tæsk at der var åben både til senen og knoglen i det ene forben.

    Vallakker er ikke velkommen i min stald mere.


  • #5   26. maj 2010 *Tanja TD *

    det kunne være noget så simpelt som at den hoppe er uren og bare skal skylles.

    håber ikke de bedækker andre hopper med hingsten så, for er denne hoppe uren, så spreder hingsten det let til de andre han bedækker.


  • #6   26. maj 2010 jane S - Nu er at den er sterril også ret simpelt smiley

    Jeg er ret sikker på den ikke er uren


  • #7   26. maj 2010 du skriver den har ikke været i fol så DE GÅR UD FRA den er steril.... det er ikke noget den behøver at være, den kan sagtens bare være uren. det vil betyde at den ikke kan blive drægtig... og det vil give hingsten smitte på penis.

  • #8   26. maj 2010 jane S - Jeg kan se hvorfor jeg skal sidde og komme med detajler til dig om andres heste :S

    Hvad med bare at stole på at det passer det jeg siger istedet for?


  • #9   26. maj 2010 åhhhh hvor er jeg træt a tonen her på HG...

    JEG SIGER DET FOR AT HJÆLPE....

    hvis de ikke ved den kan være uren, kan de
    1. sprede smitte til andre hopper
    2. avle på hende hvis hun bliver skyllet, og de ønsker at avle.

    jeg har selv brugt over 20000kr på at finde ud af at en af mine hopper var stril pga cyster... det er dog ikke noget man bare kan gætte sig til.


  • #10   26. maj 2010 jane S - Jeg har ikke bedt om hjælp, det er ikke min hoppe :S Jeg er træt af at der hentyes til at det jeg ikke skriver ikke passer

  • #11   26. maj 2010 jamen søde pigebarn læs dog hvad jeg skriver....

    jeg har ALDRIG sagt at det du skriver ikke er sandt.... jeg skriver at det er værd at få det undersøgt, da du har valgt dine ord: DE GÅR UD FRA DEN ER STERIL
    syntes vi skal stoppe den her debat, tråden blive ødelagt... jeg prøvede bare at hjælpe... men ved så nu at jeg ikke skal give dig gode råd.


  • #12   26. maj 2010 jane S - Nu er jeg så ikke et barn :S Du bliver ved med at kører rundt i det, selvom jeg har sagt hun "bare" er sterril :S

    Jeg har ikke bedt om din hjælp :S Det er ikke min hoppe, hvis jeg har brug for hjælp kan jeg godt finde ud af at spørge


  • #13   26. maj 2010 hold da op, i behøver ikke og skændes.. spurgte jo bare..
    min vallak er 155 og de andre 2 er godt 1 meter..

    førhen hvor han stod med andre heste på egen størrelse, lagde han aldrig ned, hos de her 2 har han fundet ro, fordi tit står de alle 3 og klør hinanden, sover tæt sammen og ja ser lidt ud som om han passer på dem og sørge for at de ikke foræder sig og tar dem med hen i løsdriften. tror lidt på at han passer på dem. men ved det ikke..
    de trives, det er hva jeg kan sige, er der så nogen grund til og skille dem ad..
    det skal lige sige at jeg har haft vallakken i 11 år snart, min shetlænderhingst i 3 år og hoppen har vi fået for ca 1 måned siden..


  • #14   27. maj 2010 Sallingbo S

    jamen så kender din hingst jo også vallakken.

    jeg fik "min" gamle vallak Ginger hjem, og han var så jaloux på min hingst at han angreb ham 3 gange, den 3 gang smadrede han 30 meter træhegn med stød for at komme over til hingsten.... telefon stolper blev revet op af jorden som var de mikadopinde.

    den anden vallak vi har i stalden er pony, og han er mildest tale sindsyg... han tror stadig han er hingst, og angriber alt der er vallak eller hingst. han går hun på en fold langt fra mine, så det går.... desuden skal han væk næste sommer fordi ejer skal på politiskole.


Kommentér på:
hopper/hingste/vallakker

Annonce