Utilfreds med hesten /: {{forumTopicSubject}}
Hej alle (:
Jeg har et rigtigt træls, luksusproblem, og jeg ved det godt!
Jeg er kørt ret surt i min hest, men helt uden grund.
Jeg kan slet ikke forstå hvorfor, men jeg føler ikke at jeg passer sammen med ham psykisk.
Han er en super dejlig hest, gør stortset alt hvad jeg beder ham om, og han er aldrig ondskabsfuld eller andre ting. Han er self. unghest og kan være lidt flyvsk i det, men ikke noget særligt.
Og alligvel kan jeg bare ikke få det til at 'klikke' med ham.
Jeg har haft andre heste end ham som har været meget 'værre' og alligevel har jeg aldrig haft det sådan her før.
Jeg har haft ham i lidt over et år nu, og følelsen har heletiden været der, men jeg har bare skubbet den fra mig hver gang, fordi jeg er blevet rigtig irriteret og sur på mig selv over det.
Men hvad ville i gøre ? /:
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Har selv en rigtig dum periode lige nu, fordi jeg solgte min ene hest og så mistede jeg lysten til de andre.. Men det kommer igen..
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
Føler virkelig også bare at det er unfair at jeg har ham, når han nu har så mange talenter fx. springningen som en anden kunne udnytte bedre end mig, og så sætte mere pris på ham .. Synes jeg også at jeg burde, men der er bare noget der heletiden tricker mig i hjernen..
men så får jeg også rigtig dårlig samvittighed over at jeg skal sælge ham, for så skal han det helt rigtige sted hen og synes også det er synd at han skal skifte ejer heletiden.. Den forrige ejer havde ham også kun et år ..
okt 2006
Så ville en part måske være en mulighed?
Men problemer er bare at jeg ikke har mistet lysten til at ride .. Jeg vil stadig gerne ride, og hvis jeg nu får en part, så begrænser det jo mine muligheder for at ride ..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Jeg kunne aldrig have en hest, der ikke trickede mig. Det skal næsten kilde i maven, ligesom en forelskelse. Ellers siger det mig ikke noget.
Uanset hvor dygtig hesten er.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
det er ikke sjovt når man ikke føler for det.
desuden kan hesten jo også mærke at du ikke er "tilfreds" og "rigtig glad for den", så det vil da klart være til jeres begges fordel at sælge
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Jeg satte hende til salg og da der kom nogle for at prøve hende slog det sgu lidt klik for mig.. Men det gik helt slemt til da en af min mors veninder prøvede hende for eventuelt at få part på hende. Så fik jeg pludselig ejerfornemmelse og siden er det gået så fantastisk for os.
Måske er det en periode, måske ikke. Tænk på dig selv og din hest :O)
okt 2006
Og så hvis det ikke er blevet bedre over sommeren vil jeg få en part, det skal jeg nok alligevel da jeg skal i 2.g og nok ikke får så meget tid.
Og hvis det stadig ikke funger efter en del tid så kunne jeg måske sætte ham til salg ?
Jeg kan godt se rigtigheden i det i mener med at det er bedst for os begge to, men igen, noget indeni mig gør ondt når jeg tænker på at han igen skal sælges og have ny ejer og han er i forvejen en hest der nemt bliver rundforvirret, så det at sælge ham ville jeg helst have skulle gå sådan 'flydende' måske med en der først havde part på ham i et stykke tid,så han lærer vedkommende at kende.. og de lærer ham at kende .
tror i det kunne lade sig gøre ?
Utilfreds med hesten /: