{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Et tæt forhold til hesten {{forumTopicSubject}}

Hvornår vil I mene man har et godt, tæt, nært - you name it - forhold til sin hest?

Hvordan skal forholdet være, før man kan kalde det tæt?
Ved godt at der er forskellige meninger om, og det er jo så derfor jeg spørger - for at få alles mening om det.

Hvordan mener I man får et godt forhold til sin hest? Og hvor lang tid mener I man skal bruge på det? Altså, nogen siger jo efter en måned, at de har et supergodt forhold til hesten - andre siger at man skal kende hesten i et års tid (self. ikke præcis et år, men altså..) før man kan sige at man har et godt forhold.
- Hvad mener I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et tæt forhold til hesten
  • #1   18. jun 2010 Det kommer jo an på hest og rytter.. Hvis de klikker fra starten og hesten altid har haft gode erfaringer med mennesker behøver det ikke at tage lang tid.. Men passer de ikke sammen sker det aldrig og har hesten dårlige oplevelser kan det tage LAAAAAAANG tid..

• #2   18. jun 2010 Enig med Cawani, kommer helt an på hest og rytter (:

• #3   18. jun 2010 Kan jeg desværre ikke give et rigtigt bud på, da det kan variere markant i forhold til hvilken hest det er, hvem du som person er, hvordan i 'sammenspiller', hvad hesten bruges til, hvor meget tid i bruger sammen etc.!

smiley

• #4   18. jun 2010 Rigtig god tid, et år måske før du får et forhold til den rigtig.

Julle (min lånehest) har jeg kendt i snart 3 år. Det er først i år hun er begyndt at komme galopperende og vrinkskende hen imod mig på folden, når jeg kalder på hende.

• #5   18. jun 2010 Uha, nogen mennesker og heste klikker med det samme og for et stort forhold... ved andre går der år..

Pony på min profil havde jeg er stort bånd til allerede efter halvanden måned..

Indy har jeg først brudt rigtig igennem med nu, efter et år..

• #6   18. jun 2010 Når du selv kan føle det...

Der er ingen der kan sige at "nu har du et tæt forhold" eller benægte at du har et tæt forhold til din hest. Kun dig selv kan mærke når hesten giver alt hvad den har i sig, for at tilfredstille dig smiley

• #7   18. jun 2010 Er meget enig med Cawani.. Ved at ved Laban gik der nogle mdr inden jeg havde vundet hans tillid fyldt ud, han har gået løb og var meget bange for longepisk osv, i dag kan jeg svinge den ved siden af ham uden problemer, har haft ham i et halvt år nu, og vil sige vi har et godt venskab med tillid og kærlighed..

Men det bliver jo stlærkere for hver dag det går.. Og ved en hest som ikke har været i hænder osv, vil det nok tage længere tid..

Så igen, det kommer an på hest og rytter..

• #8   18. jun 2010 Når man kan gøre alt ved hesten og man kan få den til at følge efter sig UDEN brug af træktov og lokkemidler smiley

• #9   18. jun 2010 Personligt fik jeg først et tæt forhold til min (nu afdøde) pony efter 1½-2 år smiley

Hun døde desværre i sidste uge, og jeg tvivler på jeg nogensinde får dén slags forhold til en hest igen!

smiley

• #10   18. jun 2010 Ved ikke om jeg vil sige (Æd mig ikke TAK) at bare fordi man kan alle mulige HMS tricks med sin hest har man et godt/ tættere forhold, tror tidlid er noget man bygger over lang tid, hvilket er meget forskelligt fra hest til hest og fra rytter til rytter.
    I min verden er HMS almen omgang i daglig dagen med hesten !! ride mere med ben/ sæde end bid og give ros/ kærtegn godbidder !!
    Så en skrev at det var når hesten gik efter dig uden grime/ snor men hvad vil du gøre over/ ved vejen ?? Ok træning på ridebane/ ridehus Men gør man det ved vejen er det jo det samme som at ride uden hjelm for så vil tillid jo også være at ride uden hjelm eller ???

• #12   18. jun 2010 Lotte har beskyttet mig fra indy en dag da jeg lå ned smiley

• #13   18. jun 2010 hos min nye pony Beauty og jeg klikkede det bare med det samme! jeg har haft hende en uge nu, og vores forhold udvikler sig meget og rigtig hurtigt.

hun vrinsker efter mig når jeg henter hende på folden eller kommer ind i boksen( hun virnsker ikke engang når fodervognen kommer forbi)

jeg kan gå med hende helt uden udstyr, hun følger bare efter mig, uanset om det er til/fra folden, ridebanen, staldgangen, eller udenoms arealerne på rideskolen, går hun lige så fint ved min skulder. når jeg kommer ind i boksen til hende eller på folden kommer hun hen og putter hovedet ind til min mave, det er så dejlig en fornemmelse.

så jeg har bare været heldig at finde HESTEN, hvor det bare klikkede og hun stolede på mig fra dag 1. har dog også haft en pony hvor vi måtte kæmpe med det, men det kom med tiden.

• #14   18. jun 2010 at man vil gærde i flere dage og år hvis hesten døde

• #15   19. jun 2010 Til jer der siger: Det er individuelt.
    Ja, det ved jeg godt - jeg vil høre JERES mening, hvad I har oplevet, hvad I tror.

• #16   3. jul 2010 Ina W: Vil du sige at man har tillid til hesten og omvendt, når man græder over hesten når den er død/ må aflives?

Hmmm.. Det forstår jeg ikke noget af XD

Kommentér på:
Et tæt forhold til hesten

Annonce