{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
960 visninger | Oprettet:

Så hold dog op {{forumTopicSubject}}

"ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL"

Ja, der har været en og tage nogle billeder og hvad så ?
Hvem siger dog at denne person vil dyret noget ondt ?

Jeg har da også prøvet at tage billeder af heste der gik på en mark, uden jeg kendte noget til dem, men fordi den ene var så flot.
Skulle folk så også begynde at skrive rundt om at jeg havde gjort det og jeg måske kunne finde på at gøre noget imod hesten ?

Synes sgu godt lige at folk må slappe lidt af !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så hold dog op
  • #1   30. jun 2010 Jeg vil gi´ dig ret i at man ikke skal blive hysterisk, men blot være opmærksom, det skal man jo være hver dag, advarsel eller ej...

• #2   30. jun 2010 Jeg bliver bekymret udfra de tyverier, der har været.
    Jeg bliver bekymret, fordi de er udlændinge.
    Jeg bliver bekymret, fordi de trænger ind på ulovlig grund og ikke vil forklare sig.
    Jeg bliver bekymret, når politiet ikke kan gøre mere....

• #3   30. jun 2010 Der er sommerfeir i alle lande, det er ganske normalt at der kommer udlændinge til landet & det kan ligeså godt være hestekyndige folk, som bare synes at det var flotte heste.

I de advarsler jeg har set skrevet her på HG, står der intet om at de er trængt ind på privat grund eller at politiet ikke vil gøre noget !

• #5   30. jun 2010 er enig i at man ik skal blive så hysterisk over det.
    jeg kan da forstå at man skal holde øje med dem der gør det.

og hvis det sker hver dag det samme sted fx så skal man nok snakke med plitiet eller hvis de trænger ind på privat grund.

kan slet ikke se nogen mening i og sende advarsler rund på facebook og andre steder når de kun har taget billeder og ikke har gjordt dyrene noget..

• #6   30. jun 2010 Hvor står skrevet at de er kørt ned af deres private vej ?
    Det står ingen af de steder jeg har læst om det !

• #7   30. jun 2010 Jeg har altså heller ikke set at der skulle være nogen der er trængt ind på anden mands grund????
    Hvor står det????

• #9   30. jun 2010 de samme har været at tage billeder flere forskellige steder trådstarter... Det er derfor at folk er så ekstra opmærksomme. Om det er hysteri - måske din verden. I min er det ekstra opmærksomhed på mistænksomme personer. Og nej, turister tager ikke rundt til samtlige hestehold hvor de tager billeder og noter.

• #10   30. jun 2010 Jeg forstår godt, folk bliver bekymrede, når fremmede mennesker holder stille og fotograferer deres heste m.m., og jeg ville helt klart også selv blive mere opmærksom, hvis jeg observerede noget sådant i nærheden af mine heste.

Men derfra og så til at spamme samtlige tråde og grupper på HG + råbe vagt i gevær landet over, synes jeg så også, der er et pænt stykke. Den "kampagne", der kører lige nu med advarsler, er efter min mening liiiiidt i overkanten...

Jeg bor selv i "turistland", og her var der da tit folk, som holdt stille udenfor hestenfolden og et par enkelte, som tog billeder, da jeg havde hestene gående ud til vejen sidste år.

Må indrømme, at jeg dengang var mere bekymret over de, der mente, det var OK at stå ud af bilen og gå hen og fodre med brød etc.

• #11   30. jun 2010 sabine - du bliver bekymret fordi det er udlæninge?
    hold da kæft, det kan da lige så vel være en dansker, der stjæler din hest? det var da en ondsvag holdning!

• #12   30. jun 2010 er enig med dig.. bar i de grupper jeg er med i og her i forum er der nok 15 indlæg med det.. ta' det dog roligt.. uanset om det er en udlænding eller en dansker.. sku da li meget..

• #13   30. jun 2010 er enig i, at det er vigtigt at være opmærksom, det er jo vores kære dyr, der er tale om!

men hold da kæft, i blæser det jo fuldstændig op!
    noget som måske er fuldstændig harmløst!

• #14   30. jun 2010 Jer der ikke ville blive bekymrede, tænker åbenbart ikke så meget på jeres heste så. Den kan tilsyneladende ikke være så meget værd, når i er komplet ligeglade, og faktisk næsten syntes det er iorden, at nogle udlændinge kommer og går ind på en PRIVAT fold, og er så tæt på JERES heste for at tage billeder af denne.
    Jeg fatter det sgu ikke helt.. Hvis der kommer mere om at den har kørt igen idag, så tager jeg sgu min hest ind i nat!

Danmarks Dranker
    - Nej, det er ikke en latterlig holdning. Er det en dansker, så er den betydeligt lettere at finde igen, end hvis det er en udlænding.
    Kommer hesten først til udlanet er den næsten umulig at opspore igen!

• #15   30. jun 2010 st på den måde, men den måde jeg opfatter den, er den racistisk, og noget opblæst lort at fyre af smiley

• #17   30. jun 2010 MKN, sådan helt ærligt synes jeg, det er en lille smule groft at beskylde folk, der ikke lige går totalt i panik for at være "ligeglade" med deres heste. Det vil jeg i hvert fald IKKE have skudt i skoen, for det vil i givet fald være en lodret løgn!!!

Der står INGEN steder i advarslen, at disse mennesker gik ind på privat grund eller på hestefolden for at tage billeder.

Og gu bliver jeg da en anelse bekymret, hvis folk holder stille og tager billeder af mine heste, og tager de også notater, ja så ville jeg da vælge at tage mine heste ind om natten i nogle dage, men igen; der fra og så til at overplastre diverse hestesider med advarsler, synes jeg måske også, der er et stykke vej.

Der er efter min mening langt fra sund fornuft og så til at være ligeglad.

• #18   30. jun 2010 en dansker kan lige så vel som en udlænder vel få din hest ud af landet, som en udlænder kan? prøv nu lige, og se ud over jeres egen næsetip!

• #20   30. jun 2010 nu ved jeg så heller ikke, om man ved direkte personerne er udlændinge, eller om de bare køre rundt med udenlandsk nummerplade?

- hvis det bare er udenlandsk nummerplade, kan det igen, lige så vel, være en fra DK, som en fra udlandet!

ligesom en fra DK vel lige så godt kan få din krikke ud af danmark, som en udlænder kan!

• #21   30. jun 2010 Jeg har ikke læst tråden på HN, så jeg vidste ikke, at de rent faktisk havde været inde på privat grund osv. Som sagt siger jeg bestemt heller ikke, at man ikke skal/bør være opmærksom/bekymret, men synes bare, der er lige lovlig meget hysteri omkring sagen.

• #22   30. jun 2010 » MKN
    Det var så noget forfærdeligt noget at beskylde folk for.
    At vores heste ikke har betydning for os og vi er ligeglade med dem.

Jeg gider bare ikke gå fuldstændig i panik, fordi der er blevet set en bil !
    Jeg er bare træt af, at ligemeget hvor man søger på nettet, så er det den samme advarsel som kommer frem.
    VI HAR SET DET NU !!

Jeg tror at hvis folk virkelig vil stjæle heste, så går de efter en rideskole eller ligende.
    Det er tit private steder at der vil blive lagt mærke til det, hvor på en rideskole, kommer der alliegvel så mange forskellige, så folk ikke ville ligge mærke til det

• #23   30. jun 2010 Tonen er begyndt at blive lidt grov her folkens.
    Slap af og hold en pæn, stille og rolig tone - Vi skal alle være her.

Personligt synes der er alt mulig grund til at være opmærksom.
    Ville dælme være ked af at have ignoreret deres fotograferen af ens hest, og så komme ud en af de næste dage, og slet ikke have en hest.

• #25   30. jun 2010 Har ikke sagt noget om, at man ikke skal være bekymret, men mener bare at der også skal være en grænse.

Det er fint, at man lige fortæller folk om det, så de er opmærksomme, men ligefrem nu at være blevet spamet ned med beskeder om det, synes jeg er for meget .

Kender nogle som ikke ville lukke deres heste på fold om natten pga. dette, men hvis de virkelig vil stjæle lige den hest, så går de da bare ind i stalden og tager den.

Hvor mange af jer har måske overvågning på i stalden eller lås ?

• #27   30. jun 2010 Jeg er helt enig med Christina Lodberg... smiley Der er meget stor forskel på at være opmærksom og bekymret - det mener jeg, der er al mulig god grund til - og så gå i panik/hysteri og spamme overalt med advarslen. Jeg synes, det er helt fint, man lige er ekstra obs på egne heste og heste i nærmeste omegn, og jeg synes også, det er ok at sprede budskabet, men omvendt synes jeg nu nok, det i dette tilfælde er kammet en smule over, således det har udviklet sig fra bekymring til hysteri... og det mener jeg nu ikke, der er nogen grund til. smiley

• #28   30. jun 2010 Er der rent faktis nogen som har fået stjålet deres heste?? Har kun hørt om de to rideskole ponyer, som blev stjålet for en måned siden eller sådan noget.

• #29   30. jun 2010 Jeg hørte lige igår at en havde haft sin hest i tilridning i sverig i en md - og da den kommer hjem og skal til kåring, bliver den stjålet 1 uge før -

En anden er at der er nogle som render rundt,- også på store stutterier og fotografere heste fra flere vinkler (polaker og tyskere) det ene tilfælde får ejeren af stedet fat på kameraet og tager kortet ud, og det er billeder af flere heste - i alle vinkler - '

terori de sætter dem til salg og er der interesseret, så henter de hesten.

Heste er fundet både i tyskland og Polen -

Så jeg vil nu nok sige der er grund til bekymring - Polaker eller ´lign. har lange fingre - nu er det sværere at stjæle punge og andre værdi genstande, så slår de sig på noget nyt.

Så sørg for at have forsikringer på jeres heste.

• #30   30. jun 2010 Angående forsikringer tænker jeg lige... en almindelig livsforsikring, dækker den også ved tyveri?

• #32   30. jun 2010 Helt ærlig hvordan kan man få "ondt i røven" over at folk advarer herinde?!

hvis du ikke gider flere advarsler, så lad være med at læse de emner..........spring videre.

Personligt er jeg GLAD for at folk herinde kan finde ud af at hjælpe/ advare hinanden når der opstår sådanne ting....kan simpelthen ikke passe at der er SÅ mange mystiske observationer...det er da ikke normalt!
    Jeg læser alle advarsler, for at følge med i hvor i landet det foregår.

Man skal ikke blive hysterisk, nej, men tage sine forebehold, OG lytte til andres oplevelser. Måske det en dag er DIN hest der er pist væk....og så kan det nok være du skulle have gået lidt mere op i folks advarsler.

• #33   30. jun 2010 Jeg siger ikke, at jeg ikke læser dem, men jeg behøver jo ikke at skulle læse den samme opslag 30 gange ?!

Selvfølgelig læser jeg også advarslerne, ellers havde jeg jo ikke kunne skrive dette indlæg, men derfor mener jeg stadig at vi skal lade være med at dømme folk på forhold.

• #34   30. jun 2010
    Line Rask, Nala & Laguna .: Ved du hvad det er for en hjemmeside hestene sælges på? Måske man kunne få den lukket ned?

• #35   30. jun 2010 nej ok, det er jo ikke noget nyt smiley

• #36   30. jun 2010 syntes helt klart at det er rigtigt at blive nervøs !
    jeg vil da ikke miste min helt nye hest! og jeg har da også skrevet til nogle venner og fortalt dem, at de lige skal være opmærksomme.
    og nej man skal ikke blive hysterisk. men jeg er sgu da glad for at der er nogle som vil være så søde at advare os andre ! jeg viste det ikke selv, hvis jeg ikke havde kunne læse det her inde. så jeg er da meget glad for at der er nogle som vil hjælpe os andre smiley

Kommentér på:
Så hold dog op

Annonce