960 visninger
|
Oprettet:
Så hold dog op {{forumTopicSubject}}
"ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL"
Ja, der har været en og tage nogle billeder og hvad så ?
Hvem siger dog at denne person vil dyret noget ondt ?
Jeg har da også prøvet at tage billeder af heste der gik på en mark, uden jeg kendte noget til dem, men fordi den ene var så flot.
Skulle folk så også begynde at skrive rundt om at jeg havde gjort det og jeg måske kunne finde på at gøre noget imod hesten ?
Synes sgu godt lige at folk må slappe lidt af !!
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 575
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.368
Jeg bliver bekymret, fordi de er udlændinge.
Jeg bliver bekymret, fordi de trænger ind på ulovlig grund og ikke vil forklare sig.
Jeg bliver bekymret, når politiet ikke kan gøre mere....
sep 2008
Følger: 80 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
I de advarsler jeg har set skrevet her på HG, står der intet om at de er trængt ind på privat grund eller at politiet ikke vil gøre noget !
okt 2009
Følger: 71 Følgere: 53 Heste: 7 Emner: 197 Svar: 2.404
jeg kan da forstå at man skal holde øje med dem der gør det.
og hvis det sker hver dag det samme sted fx så skal man nok snakke med plitiet eller hvis de trænger ind på privat grund.
kan slet ikke se nogen mening i og sende advarsler rund på facebook og andre steder når de kun har taget billeder og ikke har gjordt dyrene noget..
sep 2008
Det står ingen af de steder jeg har læst om det !
jan 2008
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 575
Hvor står det????
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 499
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Men derfra og så til at spamme samtlige tråde og grupper på HG + råbe vagt i gevær landet over, synes jeg så også, der er et pænt stykke. Den "kampagne", der kører lige nu med advarsler, er efter min mening liiiiidt i overkanten...
Jeg bor selv i "turistland", og her var der da tit folk, som holdt stille udenfor hestenfolden og et par enkelte, som tog billeder, da jeg havde hestene gående ud til vejen sidste år.
Må indrømme, at jeg dengang var mere bekymret over de, der mente, det var OK at stå ud af bilen og gå hen og fodre med brød etc.
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.235
hold da kæft, det kan da lige så vel være en dansker, der stjæler din hest? det var da en ondsvag holdning!
sep 2008
Følger: 50 Følgere: 42 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 268
jul 2008
men hold da kæft, i blæser det jo fuldstændig op!
noget som måske er fuldstændig harmløst!
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.601
Jeg fatter det sgu ikke helt.. Hvis der kommer mere om at den har kørt igen idag, så tager jeg sgu min hest ind i nat!
Danmarks Dranker
- Nej, det er ikke en latterlig holdning. Er det en dansker, så er den betydeligt lettere at finde igen, end hvis det er en udlænding.
Kommer hesten først til udlanet er den næsten umulig at opspore igen!
jul 2008
aug 2007
Der står INGEN steder i advarslen, at disse mennesker gik ind på privat grund eller på hestefolden for at tage billeder.
Og gu bliver jeg da en anelse bekymret, hvis folk holder stille og tager billeder af mine heste, og tager de også notater, ja så ville jeg da vælge at tage mine heste ind om natten i nogle dage, men igen; der fra og så til at overplastre diverse hestesider med advarsler, synes jeg måske også, der er et stykke vej.
Der er efter min mening langt fra sund fornuft og så til at være ligeglad.
jul 2008
jul 2008
- hvis det bare er udenlandsk nummerplade, kan det igen, lige så vel, være en fra DK, som en fra udlandet!
ligesom en fra DK vel lige så godt kan få din krikke ud af danmark, som en udlænder kan!
aug 2007
sep 2008
Det var så noget forfærdeligt noget at beskylde folk for.
At vores heste ikke har betydning for os og vi er ligeglade med dem.
Jeg gider bare ikke gå fuldstændig i panik, fordi der er blevet set en bil !
Jeg er bare træt af, at ligemeget hvor man søger på nettet, så er det den samme advarsel som kommer frem.
VI HAR SET DET NU !!
Jeg tror at hvis folk virkelig vil stjæle heste, så går de efter en rideskole eller ligende.
Det er tit private steder at der vil blive lagt mærke til det, hvor på en rideskole, kommer der alliegvel så mange forskellige, så folk ikke ville ligge mærke til det
feb 2006
Følger: 47 Følgere: 221 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 3.191
Slap af og hold en pæn, stille og rolig tone - Vi skal alle være her.
Personligt synes der er alt mulig grund til at være opmærksom.
Ville dælme være ked af at have ignoreret deres fotograferen af ens hest, og så komme ud en af de næste dage, og slet ikke have en hest.
sep 2008
Det er fint, at man lige fortæller folk om det, så de er opmærksomme, men ligefrem nu at være blevet spamet ned med beskeder om det, synes jeg er for meget .
Kender nogle som ikke ville lukke deres heste på fold om natten pga. dette, men hvis de virkelig vil stjæle lige den hest, så går de da bare ind i stalden og tager den.
Hvor mange af jer har måske overvågning på i stalden eller lås ?
aug 2007
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 44 Heste: 6 Svar: 2.894
mar 2004
Følger: 5 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 111
En anden er at der er nogle som render rundt,- også på store stutterier og fotografere heste fra flere vinkler (polaker og tyskere) det ene tilfælde får ejeren af stedet fat på kameraet og tager kortet ud, og det er billeder af flere heste - i alle vinkler - '
terori de sætter dem til salg og er der interesseret, så henter de hesten.
Heste er fundet både i tyskland og Polen -
Så jeg vil nu nok sige der er grund til bekymring - Polaker eller ´lign. har lange fingre - nu er det sværere at stjæle punge og andre værdi genstande, så slår de sig på noget nyt.
Så sørg for at have forsikringer på jeres heste.
aug 2007
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.410
hvis du ikke gider flere advarsler, så lad være med at læse de emner..........spring videre.
Personligt er jeg GLAD for at folk herinde kan finde ud af at hjælpe/ advare hinanden når der opstår sådanne ting....kan simpelthen ikke passe at der er SÅ mange mystiske observationer...det er da ikke normalt!
Jeg læser alle advarsler, for at følge med i hvor i landet det foregår.
Man skal ikke blive hysterisk, nej, men tage sine forebehold, OG lytte til andres oplevelser. Måske det en dag er DIN hest der er pist væk....og så kan det nok være du skulle have gået lidt mere op i folks advarsler.
sep 2008
Selvfølgelig læser jeg også advarslerne, ellers havde jeg jo ikke kunne skrive dette indlæg, men derfor mener jeg stadig at vi skal lade være med at dømme folk på forhold.
jul 2005
Line Rask, Nala & Laguna .: Ved du hvad det er for en hjemmeside hestene sælges på? Måske man kunne få den lukket ned?
jul 2005
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 191 Heste: 9 Emner: 53 Svar: 425
jeg vil da ikke miste min helt nye hest! og jeg har da også skrevet til nogle venner og fortalt dem, at de lige skal være opmærksomme.
og nej man skal ikke blive hysterisk. men jeg er sgu da glad for at der er nogle som vil være så søde at advare os andre ! jeg viste det ikke selv, hvis jeg ikke havde kunne læse det her inde. så jeg er da meget glad for at der er nogle som vil hjælpe os andre
Så hold dog op