{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Kan hesten holde til det? {{forumTopicSubject}}

Hejsa Hg.
Jeg overvejer lidt at begynde til spring ude på den nærmeste rideskole. Jeg står på en privat ejet gård inde i byen, hvor der er 4,8 km til rideklubben. Mit spørgsmål er så: Kan min hest holde til at skridte & trave derud, springe i en time og så ride hjem igen? Jeg vil varme op og af på vej derhen og hjem igen.. Der er INGEN muligheder for trailerkørsel. Jeg er klar over at jeg bliver nød til at smide sko på hende, da de ellers bliver slidt helt ned, når hun skal gå på astfalt en gang om ugen..
Hilsen Maja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hesten holde til det?
  • #1   7. jul 2010 Hvis hesten er i form.. og du tager det roligt.. med mest skridt derude og især hjem.. så skulle den gerne kunne.. men jeg ville vente med skoene til du er sikker på at det er nødvendigt.. for har den sunde hove burde den altså godt kunne gå på asfaldt 1 gang om ugen uden at de slides ned..

  • #2   7. jul 2010 der hvor jeg red før, havde vi 4 km ud til hallen, og ejeren red der ud en gang om ugen, varmede op der ude, og spran så ca en halv time, og skridtede hjem igen.
    så tror da også godt din hest kan holde til det, så længe du tager den med ro


  • #6   7. jul 2010 du kan jo også nøjes med at deltage i undervisningen 45 min eller hoppe af trække hesten noget af vejen frem og tilbage til klubben

  • #7   7. jul 2010 jeg red 4 km i skridt til ridhus det tog ca 1time,

    så brugte jeg gerne en halv time på opvarmning og så 1 times undervisning, så fik hun godt nok lov til at stå opbundet på sadel osv af i ca ½ time. og så hjem igen


  • #10   7. jul 2010 Sagtens. Der hvor jeg stod før, red jeg til undervisning på Artesia 2 gange om ugen, en spring og en dressur. Vi havde 5 km til klubben, og turen foregik udelukkende i skridt. Det tog omkring en halv time. Og hun havde forresten heller ikke sko på, hvilket gik uden problemer.

  • #11   7. jul 2010 Okay super smiley Tak for alle svarene. Springundervisning tager kun en halvtime, jeg havde lige skrevet forkert..
    Hendes hove er meget stærke, og de flækker ikke eller noget. Jeg vil ride sådan at jeg kan nå derud, og så kan hun få en halvtimes tid på en fold - hvis jeg kan få lov til det - inden jeg sadler op igen (-:


  • #13   7. jul 2010 Maja&maj: Hvis du "kun" skal springe en halv time, så ville jeg ikke smide den ud på en fold og lade den blive kold.. men i stedet skridte det meste af vejen og så trave måske den sidste lille km, så den er varm når du når frem.. og være der ca 10 min før i skal springe og så lige ride de 10 min i dressur så er den klar og varm.. for ellers skal den stå ½ time og så skal du varme op i ½ time så kommer den til at blive redet mere.. turen derude med trav det sidste stykke bør tage ca 30-40 min max..

    Fjalladis: Lyder vildt.. det normale er at hesten skridter 6-8 km på en time, så hvis din går 9 km på 40 min så skridter den næsten i trav tempo..


Kommentér på:
Kan hesten holde til det?

Annonce