{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.532 visninger | Oprettet:

Budget til opstart af hestehold {{forumTopicSubject}}

Jeg har mulighed for at leje mig ind et sted hvor der er 4 nyrenoverede bokse og 1 hektar græs med mine to 1'er ponyer. Der er kun 4 km til den nærmeste rideskole, så jeg får endelig mulighed for undervisning. Lige nu er de opstaldet et rigtig dejligt sted, og de kan sagtens blive der.

Stalden er ikke i brug og ejeren er ikke interesserede i heste, så reelt kommer jeg selv til at stå for alt selv. Umidelbart er der ingen andre lejere.

Jeg har altid lejet mig ind på andres hestepensioner før, så jeg vil gerne høre hvad I indkøber af hø, halm og wrap pr hest pr måned over efteråret, vinteren og foråret. Derudover om det overhovedet virker som en idé der kan gennemføres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Budget til opstart af hestehold
  • #1   17. jul 2010 HVis du ved hvor meget hver hest skal have af kg hø/wrap kan du regne ud hvor meget de skal have på et vinter halvår.. Kan dog ike lige nu huske hvor mange dage man ca. siger det er.. smiley

    Det samme kan du gøre med foder..

    Ved ikke om det kunne hjælpe lidt..

    Så kommer der strøelse, evt. betaling af vand og el. Hegn der skal sættes op.


  • #2   17. jul 2010 Vinterhalvår ca. 240 dage fra oktober til maj - ca de mdr hvor hesten ikke går på græs eller hvor græsset ikke er i vækst.. smiley

    Og så skal du have 5 % spild regnet med også.. smiley Jeg har faktisk taget lidt i et excell ark over mine heste og stald.. Dog er den ikke færdig arbejdet..


  • #3   18. jul 2010 Dejligt! Kan du overtales til at sende den til mig? Min adresse er miahesselkjaer@hotmail.com

  • #4   18. jul 2010 Det lyder rigtig interessant. Er selv ved at regne lidt på udgifter ang hest da jeg går og tænker og købe et lille sted så jeg kan få hestene hjem. Men det kræver lidt planlægning da hestene er en stor del af udgiftene..

  • #5   18. jul 2010 vi brugte en minibig halm til hver hest pr måned.

    Wrap - en minibig på ca. 2 uger.

    Små baller hø - man kan ex. give ½-1 /dag.

    Så er det nemmere at regne ud.


  • #6   20. jul 2010 Jeg er pt på arbejde men hvis jeg lige finder tiden når jeg kommer hjem vil jeg gerne sende det til dig, dog skal du bare huske på at den ikke er færdig udarbejdet.. smiley

Kommentér på:
Budget til opstart af hestehold

Annonce