{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Når det hele bare går i stå... {{forumTopicSubject}}

Jeg har arbejde 4-12 timer om ugen... ( dvs. enten en eller to lukke vagter eller en dag om ugen + en weekend vagt ) men her i sommerferien hvor mange andre slapper af bliver ungarbejdere på mit arbejde smækket på fuldtid - dog ikke så slemt som sidste år, men 25 når jeg da op på om ugen.

Så er der en kæreste som jeg bruger virkelig meget tid på - har lige været sammen med ham uafbrudt i 2 uger.
Udover ham er der skole, som efter ferien kommer til at hedde 2g -. er ingen flittig elev, skipper gerne lektier mm. men alligevel skal man jo aflevere ting osv. som tager tid.

Også er der Maja.. Maja kommer som nummer 4 i rækken. Først arbejde, så kæreste ( til tider omvendt ), så lektier også hende.
Det ender derfor ud med at hun gerne står stille i 2-3 uger, så rider jeg en dag også går der 2-3 uger igen.
Hvilket måske hænger sammen med min manglende lyst fordi jeg ikke har noget mål da dyret efterhånden er oppe i årene. Hun er 29år og har humørsvingninger som en anden PMS teenagetøs.

Den ene dag er hun vidunderlig på banen, den næste dag er hun umulig at drive ud af stedet. Den ene dag sprutter hun af energi på tur, den næste dag tøffer hun der ud af.
Man kunne så gå en tur eller lave jordtræning - men der er jo ikke meget ved en hest man konstant skal drive på eller som ligner en der er ved at falde i søvn.
Det er simpelthen umuligt at sætte nogen "mål" med hende, eller træning af en decideret ting, fx. dressur fordi man ikke kan regne med noget.
Udover det, så er der kun ridebane - så om vinteren hvor jeg først er hjemme ved 4-5 tiden og det er mørkt, så har jeg ikke lyst til at skulle ud og ride..
Så mangler motivering, at jeg opnår noget...

Kunne få en anden part, men med alt overnævnte vil jeg ikke have meget tid ( kunne priotere anderledes, men kommer jeg aldrig til ). Så lige nu sidder jeg bare fast og nyder det jeg kan, tager en hygge tur på dyret ind i mellem og det er det..

Vældig omgang store klynk og piveri... Men er der ikke nogen der kender følelsen, bare af at "sidde fast? "?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når det hele bare går i stå...
  • #1   23. jul 2010 har du overvejet at låne hende ud eller sælgle hende

• #2   23. jul 2010 Joh...det kender de fleste vel...at man ligesom ikke rigtig kommer nogen vegne.

Det er virkelig demotioverende, og jeg tror, det er en af grundene til at nogle stopper med at ride...det blir for ensformet, kedeligt og uden formål.

Men der er kun ÈN til at lave om på det - og det er en selv. Så må man ind og mærke efter, hvad det er man vil og så handle udfra det. Måske er det slet ikke ridningen, men bare hygge med hesten, måske er det en drøm og ambition om stævner osv....alt er jo lige godt, det handler bare om at finde ud af, hvad man vil og handle derefter.....

• #3   23. jul 2010
    Jeg har part på hende :o) og vil ikke stoppe med at ride.

• #4   23. jul 2010 For mig at høre sidder du ikke fast. Tværtimod, du har mange ting at se til og det lyder som om du har mangel på overskud til at have part på maja ? Behøver man at have et mål med alting og med heste og ridning ?? Kan omgangen med hesten og at få en god dag i selskab med en hest ikke være et mål nok i sig selv ?Selvfølglelig ville du andet med heste, så skal du jo stræbe efter det. Maja er jo gammel og det lyder som om hun trænger til at gå på pension og nyde sit outium, når hun svinger så meget i humør. Det lyder ikke som om hun er frisk og har lyst til at lave noget. 29 år er også en høj alder. Hvad med at lade hende nyde sit liv de ældre dage og måske bare skridte med dig i ny og næ, eller simpelthen lade hende få helt fri ??

• #5   23. jul 2010
    k A - Jeg vil gerne noget "mere" og ved godt hvad det er jeg vil men det er bare ikke muligt pga. omstændighederne lige nu, derfor det hele går sådan.. i stå..

• #6   23. jul 2010 Sådan har jeg det med mit arbejde, men jo, følelsen af at sidde fast mht hesten kender jeg nu også. For et halvt år siden gik det dårligt med min hest og jeg. Vi passede ikke godt sammen og jeg følte ikke rigtig jeg gad ud til hende - heldigvis blev det pludselig bedre efter en potentiel køber havde været der og ikke udtalt sig pænt om min hest. Siden da er det gået godt og vi sidder ikke længere fast.

• #7   23. jul 2010 Fint! Så er den del jo på plads...hvad du vil.

Jeg skal ikke være nysgerrig eller noget, men "de omstændigheder", der står i vejen - er det nogle du vil dele? Ellers er det svært at komme med et forslag...

• #8   24. jul 2010
    Anitta K . - At bare skridte en tur i ny og næ er en fin ting, det er hyggeligt og fantastisk at gøre når der fx. er snedækket over det hele. Men det er bare ikke særligt motiverende, der er ikke noget mål at nå.
    Jeg rider næsten kun tur - dette hver 2-3 uge, nogle gange et par dage om ugen, det er forskelligt. Men også i trav og galop, især galop - der er hun i hendes es, når der er fart over feltet.
    Hun nyder det, alle indtrykkende på en tur, også selvom tempoet måske ikke er super højt i andre gangarter end galop.
    Da hun er min part så vil det at lade hende stå være = jeg skal finde på noget andet.. Hvilket vil være lidt besværligt syntes jeg når jeg er så ustabil med hvornår jeg rider og hvor meget. Samt jeg syntes hun lige så godt kan blive redet når hun ikke nægter og nyder en tur i ny og næ.

• #9   24. jul 2010 Benita, uha det var da forhåbnelig ikke mig der udtalte mig dårligt om den skønne pippi ?

• #10   24. jul 2010
    k A - Det jeg nævner i indlægget - et job, kæreste og 2g. Hvilket nogen sikker kan klare. Men når jeg arbejder fx. onsdag og fredag, laver aflevering torsdag og mandag og så er sammen med kæresten de resterende dage. Så bliver Maja presset ind hvor der er en ledig dag ind imellem.
    Hvis jeg så skulle finde ny hest, kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne presse det ind imellem det overnævnte, bare en smule reglmæssigt.

Benita P - Nogle gange er det bare de underligste ting der skal til vel :o)

• #11   24. jul 2010 Hmm.....jamen det lyder for mig lidt som en prioriteringssag....

• #12   24. jul 2010 vent til du har mere overskud til at spekulere på hvad du vil med din ridning. nyd maja de dage hvor du har tid og hun har energi

• #13   24. jul 2010
    AC - Maja er ikke træt af dage og Maja skal ingen steder før hun giver udtryk for at det ikke er sjovt mere smiley Mener hendes ejer også.
    Min kæreste bryder sig ikke om heste, hvilket jeg ikke har noget problem med - jeg priotrere ham over hesten, hvilket er mit valg og som jeg godt ved ikke gør det bedre smiley

k A - Kunne nedpriotere min kæreste, men det er ikke en ting min psyke har specielt meget lyst til :). Hvordan jeg skulle kunne sætte hesten foran resten, aner jeg ikke.
    Men det er også lige så meget at damen svinger i energi, som dog ikke er noget nyt - det var bare "gået over" i en periode men pga. sommervarmen er det nok kommet igen.

• #14   24. jul 2010 Ac, der er da ingen grund til at aflive en hest bare fordi den er gammel. Hvis den stadig er frisk og glad og holder huld osv, så skal den da bare have lov til at nyde sit otium. Men ja hvis jeg var majas ejer så ville jeg synes maja havde gjort sit med hensyn til ridning, og så give hende lov til at gå på pension.

• #15   24. jul 2010 Da jeg var i din situation kom jeg ud til hesten 3 - 4 gange i ugen.
    Mandag og søndag arbejde jeg fra om eftermiddagen til midnat, hvor jeg tit sov hos min kæreste bagefter.
    Jeg har aldrig brugt det med at lave lektier. Så når jeg kom hjem fra skole har jeg tager ud til min hest og så derefter taget hjem til min kæreste. Man behøver jo ikke tilbringe en hel dag sammen med nogen af dem? :). Mine afleveringer fik jeg på underligste vis lavet i weekenden.

• #16   24. jul 2010
    rikke blume N - Lige præcis. Det er også det der er blevet min konklusion.. For når det kommer til stykke, så kan jeg ikke nænne at smutte fra den små skøre og lettere demente dame før hun ligger og ikke trækker vejret mere.

• #17   24. jul 2010 krikken>> du kan med god samvittighed nøjes med at nyde hende når du har tid.

min gamle Fossia (som ikker blev gammel i forhold til maja) hun gik de sidste 4 år af sit liv bare og hyggede og var der så en dag hvor jeg havde tiden og hun energien ja så nappede vi en tur.

• #18   24. jul 2010 Jep! Jeg gjorde også som Pernille...lektier - det er kun noget man laver det aller mest nødvendige af!! Og det er da gået glimrende på i gymnasiet, på ergoterapeutskolen og nu senest på ubiversitetet...

Jeg prioriterer min heste højere end lektier...

Men alt er jo individuelt og man må træffe de prioriteringer, som det passer en bedst...Det lyder som om du har prioriteret...

• #19   24. jul 2010 Sov mindre :0)

• #20   24. jul 2010
    rikke blume N - Maja havde gået 5år mindst tror jeg, husker ikke hvor lang tid før ejeren kom ud for ulykken, før jeg fik part på hende...
    Der var hun 26år mener jeg da jeg fik part, det er så 4år siden nu.

k A - Her bliver lektierne så til sidesat for... Dovenskab, druk, kæreste og alt muligt andet. Manglende afleveringer kan ikke tælles på en hånd.
    Så ja, jeg har prioteret ind til videre - til jeg enten er færdig med skolen eller har droppet ud eller fundet noget andet arbejde.

• #21   24. jul 2010 Ida&Natasja:
    Den kommentar fik mig til at trække på smilebåndet. smiley
    Åh alle de gange jeg har ønsket, jeg ikke havde brug for at sove, fordi der var så meget jeg gerne ville nå. smiley

• #22   24. jul 2010 Ja, det er jo kun dit valg og kun dig, der kan mærke hvad der er rigtigt....

• #23   24. jul 2010 Krikken (i wanna say sorry, but i'll do it again):
    Jeg overvejede at droppe ud i starten af 3.g, men når man er kommet så langt, så holder man efter min mening ved! Det er spild af gode år, hvis man dropper ud efter to år bare fordi man hellere vil i byen og hygge med kæresten. smiley

• #24   24. jul 2010
    HaHa' - søvn får jeg i forvejen for lidt af smiley

• #26   24. jul 2010
    - Pernille Krogsager Jensen - Skal i 2g efter sommerferien så 1år....
    Men det er ikke kun pga. hygge og kæreste men også fordi jeg ikke laver noget, gangteret ender ud med en skriftlig advarsel igen i år og i det hele taget har nada interesse og følger ikke med overhovedet smiley

• #27   24. jul 2010 Krikken (i wanna say sorry, but i'll do it again):
    Et par skriftlige advarsler kan man sagtens få et par stykker af om året uden der sker det store ved det.
    Det kan godt være at det bare er min holdning, men jeg synes bestemt ikke at man bare sådan uden videre skal give op! :).
    Hvad vil du senere hen i livet? Skal du bruge din stx-uddannelse til noget?

• #28   24. jul 2010
    - Pernille Krogsager Jensen - Vi må kun få en også hedder det særlige vilkår, som er at man skal gå til alle eksamner istedet for kun de udtrukne og flere konsekvenser kan komme på smiley

Aner ikke hvad jeg vil med den, det er for at have et eller andet så jeg ikke ender som ufaglært. Aner heller ikke hvad jeg vil senere i livet.

• #29   24. jul 2010 Krikken (i wanna say sorry, but i'll do it again):
    Jamen så tag dig lidt sammen og gennemfør uden alt det skriftlige fravær. :). Aflever hellere 5 elendige linjer end ingenting hvis du er presset, for så får du i det mindste ikke fravær for det. smiley
    Altså jeg tog gymnasiet "for sjov"? Jeg vidste ikke hvad jeg ville og det pynter utrolig godt på cv'et at man har en gymnasiel uddannelse. Jeg ville f.eks. ikke have haft min elevplads nu, hvis jeg ikke havde været på gymnasiet.. smiley

• #30   24. jul 2010 Skal selv et smut i 2.g - og med 1.g til forsmag, lover det ikke ligefrem lysere tider, hvad angår lektier. Har selv hest på fuldtid og arbejder 4 timer pr uge, for at få råd til min undervisning. Min hest er bosat 1 time væk, hvilket giver mig en daglig cykeltur på 40. km. Derudover har jeg også et par venner og noget familie at pleje :0) Nogle gange synes jeg bare at det er hårdt at leve, for at få det til at hænge sammen med alle de ting jeg gerne vil, men samtidigt ved jeg også med mig selv at jeg som menneske ikke kan undvære noget af det (måske arbejde, men... :b). Det er jo mit liv og mig der har bestemt langt de fleste ting der skal præge min hverdag - så nogle sover jeg bare mindre! :-))

• #31   24. jul 2010
    - Pernille Krogsager Jensen - Min skriftlige advarsel var for fysisk fravær der var på 20% mener jeg, det skriftlige var på 7% i alt - i nogle fag meget højt.
    Aflevere gør jeg, i de fleste dag - de manglende afleveringer var i matematik og fysik som jeg forstår bjælle af og derfor ikke kunne lave opgaven pga. manglende viden/forståelse...
    Men ja det pynter vældig godt og jeg bliver også ved, da jeg ikke ved hvad jeg ellers skal lave.

Ida&Natasja . - Havde jeg ikke haft kæresten så havde det hele nok set en hel del anderledes ud, da han tager virkelig meget tid, helt med vilje.
    Sover mindre... Det gør jeg af mig selv, går sent i seng på skole dage og står tidligt op uden jeg lægger mærke til det.

• #32   24. jul 2010 Måske du bare skulle sætte dig mindre mål for ridningen? Så føler man ligesom en lille sejr lidt nemmere og bevarer glæden ved hesten.
    - Det er også lidt unfair at kræve af Maja at hun bare skal være toptunede dressurhest i den alder og specielt hvis din kommen og gåen er så uregelmæssig.

Kender godt problemet med skole, kæreste og hest - 3.g var ikke en drøm T_T og jeg prioterer også som en idiot og er lud doven.

• #33   24. jul 2010 Hvorfor går du på gymnasiet, hvis du overhovedet ingen interesse har i skolen.. Jeg tror bestemt ikke det bliver nemmere for dig i hverken 2 eller 3.g.

Jeg tror også det handler om at priotere.. jeg har i mange år haft 2 heste under mine studier, og ja har jeg stadig.. Jeg har så også haft parter til hestene, så jeg kan nå skole, kæresten, venner osv.. Det har lykkedes mig fint.. Men har tilgengæld heller ikke startet så mange stævner som jeg ville.. Men håber da det kommer hehe.. smiley

Jeg vil sige at jeg har også haft en periode hvor jeg ikke har haft lysten til at ride. Men det er så pga at jeg mistede min søster for knap 4 måneder siden.. og ved det er en reaktion man skal igennem.. Men når jeg så sidder på hoppedyret, så bliver jeg jo glad.. smiley og nyder jo rideturen.. smiley Men det er forfærdeligt, for jeg elsker jo at ride, og nyder omgangen med hestene.. Men så det heldigt jeg har en sød part der kan tage over, hvis det ikke lige er lysten der bringer.. smiley

Men nu skal jeg ordenligt igang igen, så må jeg sparke mig selv bagi. smiley Skulle gerne igang med min unghest igen stille og roligt..:)

• #34   24. jul 2010 Jeg kan godt forstå at din hest er humørsvingende - Du lader der gå flere uger, før du dukker op: Og så forlanger du, at hun skal præstere!
    Man kan ikke forlange så meget af en hest på den alder, når den slet ikke bliver trænet reglmæssigt.

Så ja, det er tuderi og klynk: For du skriver selv, at du ikke vil prioritere anderledes. Så lad dog hesten stå, den får ingenting ud af at blive redet med så lang tids mellemrum andet end stive muskler: Og så kan jeg sørme da godt forstå, at hun ikke har lyst til at arbejde for dig!

Man -kan- ikke sætte noget mål for sin hest, når man ikke selv gider/vil/"kan" være en ligeså stor del af det.

• #35   24. jul 2010 DISTURBIA .
    der må jeg godt nok give dig ret. Når man ikke træner hestehn regelmæssigt, så kan man heller ikke regne med noget.

Kommentér på:
Når det hele bare går i stå...

Annonce