{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.457 visninger | Oprettet:

Rideulykker {{forumTopicSubject}}

for 1½ måned siden faldt jeg af min 5års, han blev bange og så løb han alt hvad han kunne, han løb hen mod et hegn, men stoppede op, og jeg tabte min tøjle,men fik fat i tøjlen igen. men så hoppede han ned af en bakke. og så tabte jeg stigebøjlen og tøjlen. Jeg lukkede øjnene, og sagde, jeg dør! smiley jeg faldt lige ned på hovedet, jeg var væk et par sekunder. men vågnede op igen. jeg ville rejse mig op, men kunne ikke.
min søster, mormor og min mor kom.
de ringede 112. - jeg havde brækket noget i nakken. og kunne ha været død eller helt lam s; men jeg har været rigtig heldig! Min ride hjelm er totalt flækket inden i s;

nu skal jeg gå med en krave rundt om halsen i måneder ( se mit fotoalbum ) og skal til tjek på odense sygehus 1 gang i måneden smiley
og det slet ik sikkert jeg må ride igen s; kommer an på hvad de siger på odense imorgen :(:(


har i været ude for en rideullykke?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rideulykker
  • #1   28. jul 2010 (link fjernet)

  • #2   28. jul 2010 ja det rigtigt. men jeg vil bare heller ik undvære ridningen smiley

  • #3   28. jul 2010 uh føj!!!
    Hvor har du bare været heldig!!

    Jeg har selv været ude for en rideulykke også - og fik at vide at jeg var heldig at jeg ikke brækkede ryggen eller halsen. Det var min gamle part Calle, som blev bange - og jeg faldt af. Landede på ryggen og baghovedet, og fik en slem hjernerystelse og slag ved højre hofte, der gjorde at jeg ikke kunne gå uden krykker.
    Det er nu 8 mdr siden, og jeg har stadig ondt i ryggen nogengange, men er lykkelig for at det ikke var værre. Jeg rider stadig, og har købt egen hest - har dog været oppe på Calle et par gange siden også smiley


  • #4   28. jul 2010 Puha sikke en grim oplevelse.

  • #5   28. jul 2010 Jeg må nemlig gerne ride - må bare ikke falde af..

  • #6   28. jul 2010 Maja A : må heller ik ha været rart da s;
    Jeg er godt nok spændt på om jeg må ride igen, og om jeg overhovedet kommer op på min hest igen s; pjeler ikke at have noget imod at falde af overhovedet. men det her har rørt mig rigtigt meget kan jeg mærke smiley


  • #7   28. jul 2010 Nope, det var det heller ikke - var indlagt en uge på sygehuset. Kunne slet ikke rejse mig op for bare smerter..
    Du SKAL op igen! Ellers risikerer du at du bliver bange resten af dit liv :s

    Det tog mig 2 mdr at komme op igen (pga jeg ikke måtte ride i starten) og jeg var virkelig bange indrømmer jeg! Men op kom jeg - og følte mig hjemme smiley Jeg kan dog stadigvæk få et chok, hvis Kavello hopper lidt, pga mindet..


  • #8   28. jul 2010 ja, vil også gerne op, men det bliver svært s;
    og vis jeg må ride igen er det først til december igen, så det gør det heller ikk bedre at jeg skal vente så lang tid s;


  • #9   28. jul 2010 Puha føj.. håber du kommer dig oven på det uden mén!

    Ja, har for nogen år siden været ude for en rideulykke..
    En stille og rolig aftenstur brød ud i tordenvejr.. Ponyen blev forskrækket og ville HJEM så den stak af og i et sving på asfalt 100 meter hjemmefra styrter vi begge to og glider flere meter hen ad asfalten... Ridehjelm var flækket. Sikkerhedsvest blev smadret og det samme gjorde mit knæ smiley åben benbrud og døjer stadig med det smiley


  • #10   28. jul 2010 Du har været heldig.

    Jeg røg af for 5 uger siden, aner ikke hvordan jeg er landet.
    Slap med en hjernerystelse og blå mærker på lår og i hovedt, et sår på armen og så en forstuvet tommelfinger, men det viser sig nu at jeg har fået en flænge i en knogle i fingeren smiley


  • #12   28. jul 2010 Jeg fik mig en flyve tur op i luften på cirka 3 meter, direkte ned på hoften på en frossen mark, jeg brække ikke noget, men 2 uger med krykker. Det eneste men der kommet er jeg ikke kan lide at ride ude mere, og jeg er langsomt ved vende mig til det igen, håber snart skipper af med min frygt det nemlig super lække at ride i skoven. (=

    Men lige disse dage har jeg brække bennet, og knust noget at knæskallen (ulykke på knallert) Jeg har vente i over 2 måneder nu, hvor jeg ikke må støtte på bennet, jeg har 2 uger i nu, før jeg må begynde at gå på det. Og skal sikker ha en masse genoptræning, og ingen kan sige om mit ben bliver okay igen, og skal nok regne med om 20 år så har jeg slidgigt i det. Jeg hader ikke vide om hvordan ens fremtid ser ud.
    Er galt det en hård vente tid, og savner min tøs helt vild.
    Har planer om jeg ville op på en skridt tur når min skinde komme af, og så ligeglad med alles fornuftige tanke gang, synets jeg har gjort mig fortjent til det, efter de smerter, og total kedsomhed jeg har været igennem denne ellers så varme sommer.


  • #13   28. jul 2010 Puha, ja - ridning kan til tider være en farlig sport, og selvom man passer på, kan det gå galt.. Men hvor godt at du (og i andre) havde hjelm på, det er uhyggeligt at tænke på hvor galt det kunne have været gået uden..

    Jeg har aldrig selv været ude for en slem ulykke (7, 9, 13) - jeg skog mit haleben for over to år siden - men det fald bedte jeg nærmest selvom - jeg døjer stadig med det, men det var ikke et slemt fald..

    Den eneste gang jeg er blevet rigtig bange, var da jeg for lidt over et halvt års tid siden blev smidt af Katla på en halv-stor vej. Jeg var alene afsted, og var lige kommet over vejen. Katla bliver pludselig vildt bange og stejler - det var glat, og hun var ved at styrte i grøften, så det eneste jeg kunne gøre var bare at følge hende, ellers var hun styrtet. Så jeg gjorde mig bare "slap". Jeg tabte alt balance, og da hun bagefter hoppede op på vejen og gav mig en vild bukketur FLØJ jeg af og smadrede ned i asfalten. Der troede jeg godt nok at jeg skulle dø - for jeg kunne slet ikke rejse mig, og bilerne kører stærkt på den vej. Men til mit held kom der ingen de minutter jeg lå der.
    Jeg måtte en tur på skadestuen, for havde slået min ryg - dog ikke noget alvorligt og en måned senere var jeg helt mig selv igen. Men jeg synes ikke det var sjovt at skulle tilbage i sadlen. Det er den eneste gang jeg har været alvorlig bange, og selvom jeg på ingen måder er bange for at ride Katla nu, stiger jeg altid af og trækker over større veje - dét tror jeg der bliver ved med at sidde i mig..

    God bedring til alle jer derude, som endnu ikke er helt oven på efter en ulykke - jeg håber i får mulighed for at komme tilbage i sadlen igen.. smiley


  • #14   28. jul 2010 jeg har været ude for lidt af hvert...
    smidt ind i vægge, og landet på hovedet og sådan en masse forskelligt har jeg været udsat for, er dog aldrig kommet slemt til skade


  • #16   28. jul 2010 Jeg var ca. 9år gammel, og red en 4års hoppe et par gange om ugen, hvor en ung pige underviste mig :o)
    En dag skulle vi prøve at springe, og efter et par små kryds til opvarmning, satte vi springet op til 80cm.
    Hun prøvede så godt hun kunne, men fik sat forkert af, så vi begge kom ud af balance. Hun landede meget hårdt, og jeg glemte at komme tilbage, så jeg faldt ud på halsen af hende. Hun fortsatte i en noget ukontrolleret galop, og da der kom et hegn, drejede hun skarpt af.
    Jeg røg ud over halsen på hende, landede på hænderne, og lavede en kolbøtte, hvor jeg brækkede begge håndled..

    Det har jeg stadig mén efter idag, fordi lægerne ikke fandt de brækkede vækstknogler før et år efter ulykken. Så idag, af en alder af 14år, har jeg kroniske smerter i håndledene, mus og væskeansamlinger, som med tiden vil udvikle sig til slidgigt.. :-S


  • #17   28. jul 2010 jeg brækkede ryggen + slog min kæbe sidste år, under tilridning af min hest.

    Jeg gik med korset i 3 måneder og begyndte straks at ride igen, da jeg fik det af.

    jeg kan stadig få lidt ondt i lenden, da den har været meget stiv, får tit spændingshovedpine hvis jeg sidder for meget ned, og så gør min kæbe ondt ind i mellem, så har fået en glideskinne jeg skal sove med.


  • #19   28. jul 2010 Brækkede højre og venstre side af min højre ankel, samt skindebenet, for 1 år siden. Se evt. her:

    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=180294


  • #20   28. jul 2010 Har brækket tommelfingeren da jeg faldt af, et ret slemt brud..
    - og så er jeg blevet sparket af en hingst på 1.78 i hovedet flækkede øjenbrynet fik 28 sting indvendigt + udvendigt den dag i dag døjer jeg piskesmæld i nakken efter sparket.


  • #21   28. jul 2010 Jeg faldt af min "hingste"basse på tur, for 3 mdr. ca. Jeg plejer bare at hoppe op igen, men denne gang kunne jeg ikke. Måtte på skadestuen da de troede jeg havde brækket nakken. Landede lige på hovedet, med hjelm på og sikkerhedsvest. Blev scannet osv. det var heldigvis bare en slem forstuvning. Men 2 uger havde jeg ondt og kunne ikke løfte hovedet fra puden feks. uden at bruge hænderne til at holde mit hoved oprejst.
    Da det gik over måtte jeg jo op igen, men jeg var ikke bange for min hest, jeg var bange for det at falde af og komme slemt til skade. Det var en meget grim oplevelse at være på sygehuset og blive beordret til at ligge helt stille, samt blive pakket ind i alverdens kraver osv.
    Jeg har nu været oppe på ham 6 gange siden og vi træner at jeg skal være afslappet, så pt. er det balance og tillidøvelser i longe. Har ikke redet tur på ham siden.
    Jeg gik dog for tidligt igang med at ride og har stadig smerter i lænden og nakken, de dage må jeg opgive da jeg er alt for stiv.
    Håber du kommer igang igen.


  • #22   28. jul 2010 som sådan en rideulykke som jer andre har jeg dog ikke været ude for smiley
    Men jeg havde her for en 2 uger siden -dog ikke en ride ulykke- men det var fordi at mine to heste Stjerne og Chanel går sammen med min venindes hest Fair Game og en anden lille pony Mille.
    Min venindes mark er sådan et ret lang en:
    :----------------------------------------------------------
    : :
    : X :
    : :------------------:
    : :
    :-------- Hegn og åbnings ting ----:
    : :
    : :
    : :
    : :
    : : Led til at åbne ved smiley
    :--------------------------------------:

    Ved ikke om i kan forstå den men i hvert fald X'et er Fair game som mig og min veninde skulle op og hente da jeg skulle ud og ride ham - klokken var ved at være 18:00 ca.
    De andre heste står omkring ham og jeg går jo så bare op og henter ham.
    Da vi er igennem det der første hegn og er 3-4 meter væk fra det så kommer de andre heste bag fra - men jeg hører det ikke.
    Fair game river sig løs for jeg senere af vide da Chanel kommer spurtende vælter hun mig først og derefter er hun tvunget til at springe over mig ..
    Hesten så god som hun er springer selvom hun aldrig har sprunget mere end 20cm eller sådan noget og ungår bare lige præcis at ramme mit hoved. Dog skraber hun mit ben og jeg får en kæææææææææmpe hudafskrabning.
    Hvornår jeg vrikler om ved jeg ikke min min sene eller hvad der nu sidder i foden omme bag ved gør viiiiildt ondt hvis jeg kommer til at trykke eller gå imod noget ..
    Men i hvert fald tager vi på skadestuen da jeg SLET ikke kan støtte på min fod.
    De forklare at det bare er slaget men røngenfotografere mig lige for en sikkerheds skyld smiley
    - Der var heldigvis ingenting men jeg skulle lige holde mig i ro i en uge.
    Min arm kunne jeg ikke løfte længere op en én kvart omgang - ved ikke lige hvordan man lige skal forklare det når man ikke kan vise det smiley
    Min nakke gjorde sindsyget ondt og jeg kan ikke kigge til siderne..
    Det viser sig at da jeg er landet har jeg lavet en baglæns kolbøtte at jeg har spændt så meget i kroppen, så mine musker var simpelthen så spændte at jeg ikke kunne smiley

    Chanel ville dog ikke snakke med mig de næste par dage - og hun var bange for at komme til at gøre det igen ved jeg nu snart ikke - men nu kan jeg fint snakke med hende igen - tror snart at det har styrket vores bånd smiley
    Undskyld hvis ikke gider hører den da den ikke er en ride ting smiley


  • #23   28. jul 2010 det blev ikke heeeeeelt rigtig smiley nåergh men ca

  • #24   28. jul 2010 Hvordan får i så din ryg "låst" op igen ?
    Pyhaa .. Det må godt nok være surt ikke at kunne ride smiley


  • #25   28. jul 2010 Jeg er heldigvis aldrig selv kommet alvorligt til skade når jeg er faldet af eller styrtet, men min hest har fået knogle forandringer i halsen og kan ik rides mere efter et styrt ..
    Min bror styrtede for 2 år siden, hesten satte for stort af han røg af i springet, hesten væltede og trillede hen over ham og tilbage over ham igen for at rejse sig - en stor hest på 178 og ret kraftig.
    Han var vildt heldig og slap med hjernerystelse, hukommelsestab og et slag på ryggen - mente lægen i første omgang, men dagen efter (han lå til observation) kiggede en ny læge på billederne og viste sig han havde tre brud på rygsøjlen, han gik med korset i 3måneder og red ikke i et ½ år. Han havde både vest og hjelm på og det reddede hans liv - de siger at var det bare en milimeter dybere var han lam eller død ..
    Idag springer han samme hest igen og er ikke bange for det - sys det er så sejt ..
    Håber for dig at du kan komme til at ride igen - lyder godt nok vildt smiley


Kommentér på:
Rideulykker

Annonce