{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller som strøelse
  • #1   5. aug 2010 Jeg synes træpiller er rigtig godt. Det er nemt at muge ud og de holder længe. Jeg smider ca. 15 kg ind om ugen.

  • #2   5. aug 2010 jeg tror det er dyrt i forhold til spåner, ikke nær så blødt at ligge i, og holdbarheden af et ton træpiller eller et ton spåner, ville jeg- uden at jeg har tjekket- umiddelbart tro havde den samme sugeevne..
    skøjter man i øvrigt ikke rundt på de træpiller hvis de kommer til at i et enkelt lag på gulvet? - det gør man på dem vi fyrer med...


  • #3   5. aug 2010 De bliver vel trådt ud når man går på dem...??

    Hvor meget skal der ind i boksen fra start


  • #4   5. aug 2010
    Det kan sagtens betale sig!

    Der skal brugesomkrig 100-120 liter/kilo til at starte en bogsop og derfra ved ordentlig udmugning, skal du kun bruge 10-15 kilo om dagen! Din mødding bliver ikke særlig stor og du kan godt spare nogen penge i forhold til spåner ved ordenlig udmugning!
    Mvh Nick


  • #5   5. aug 2010 hvordan med fragt af træpiller- hvad vil det løbe op i, oveni prisen, forhold til det du bruger nu? er de lette at få fat i eller skal du køre længere efter dem, eller måske endda betale en fragtmand?

  • #6   6. aug 2010 De er nemme at få fat i og hvis du bestiller 2 eller 3 paller, så er leveringen til tider gratis - spørg, når du bestiller. Har brugt det i nogle år nu og jeg tror, at dem der har prøvet det, stopper ikke igen

  • #7   6. aug 2010 http://hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=638131



    Det er den 3. tråd i dag om strøelse - prøv at søge lidt i forummet smiley Der er rigtig mange tråde - og gode råd..


  • #8   6. aug 2010 Team JC J

    10-15 kg om dagen er da helt hen i vejret. Om ugen - ikke mere..

    1 ton pr. hest om året - det passer fint.


  • #9   6. aug 2010 Hej nu arbejder jeg på en rideklub hvor vi har det. vi køre ind til dem ca en gang i ugen en halv trille ind. ¨når vi starter op ca 2. Der er jo nogle heste som sviner meget mere og kræver flere piller, men er meget meget bedre den spåner.

  • #10   6. aug 2010 altså hvis jeg ser på hvad 10-15 kilo fylder er det kun en sort foder spand det er ik meget - vi får det hjem til fyret og en sæk på 25 kg svarer til 2 bæreposer fyldt.
    mindre kan man da ik bruge om ugen -

    der skal være min 5 cm bund i boksen hele tiden over det hele...

    en palle koster ca 23-2500 pr ton - nogle sælger kun ca 850 kg til den pris og løs vægt et tørt sted lidt billigere.

    jeg synes det er en hård omgang at skulle ligge på(selvom de bliver trådt ud er der ikke samme støtte/blødhed over det som spåner) - hvis man ser fra hestens synsvinkel.

    Jeg har altid brugt halm men mine er også i løsdrift.


  • #11   6. aug 2010 vi regnede meget på det og fandt at træpiller var en bedre og billigere løsning i vores stald.
    Vi har super godt bunde, meget bløde og fjædrende for hesten. Når du har startet ordenligt op skal du bruge mellem 15-25 kg om ugen.. ikke mere alt andet er spildt.
    Vores er bedre end da vi havde spånebokse


  • #12   6. aug 2010 Der hvor jeg står, står de på træpiller. Der er sådan en smart maskine som vender det hele og tager alt det beskidte ud (så der kun er piller i boksen) + de får en pose på omkring 5 kg. om dagen. Det fungere bedst af alt det jeg har set!

Kommentér på:
Træpiller som strøelse

Annonce