{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Træpiller som strøelse..... {{forumTopicSubject}}

Jah, jeg står i den kedelige situation at have fået en skade i ryggen, der gør at jeg ikke længere kan muge ud i min ellers foretrukne halm bund... Derfor overvejer jeg at skifte over til træpiller som strøelse... Min store skræk er dog prisen! Jeg har 10 bokse, af lidt forskellig størrelse, de største er 3½x3½, og de mindste er til shettere... Er der nogen der har et bud på hvad sådan en stor boks vil koste at fylde op, og holde i løbet af vinteren?? Jeg overvejer at nøjes med at bruge det ved de 4 store, og så stadig anvende halm til de små, de er jo ikke så voldsomme med deres skideri... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træpiller som strøelse.....
  • #1   25. jun 2013 I den stald jeg står bruger vi én sæk træpiller om ugen (pr. boks) for at holde en bund ved lige - nogle heste trives fint på det, andre (som min) er nødt til at få helt ny bund en gang i løbet af vinteren.

Tror jeg bruger omtrent 6 sække piller til at starte en boks op, hvis jeg slet ikke har noget tørt smuld tilbage.

• #2   25. jun 2013 jeg ville bruge 150 kg træpiller til opstart i de store bokse... eller 100 kg og en pakke spåner...

og så kan det godt betale sig at købe pillerne i tyskland - men det kræver at man bestiller minimum 3 paller, før det kan betale sig... Jeg købte i starten af året 3 paller fra tyskland, og kom MED FRAGT af med 1750 pr pallen, hvor det var 950 kg på smiley

• #3   25. jun 2013 Du bliver rigtig glad for træpillerne...eller din ryg gør....jeg har hele livet døjet med hekseskud on and off og kunne være sikker på ikke at kunne rette ryggen i flere dage efter at have muget boksene da vi havde halm...nu kan selv mine børn klare jobbet (de er 8 og 10 år)...
    Jeg bruger min. 10 poser af 15 kg. til opstart...er ikke super god til at fylde efter løbende...når det bliver lidt for mørkt at se på tømmer jeg det mest våde ud og så kommer der et par ekstra poser ind så ser det ud som nyt efter et par dage...til at starte med (har kørt med det 3 år nu tror jeg) tømte jeg hele boksen ud nogle gange om året (fordi jeg som sagt er dårlig til at fylde efter) men nu er det sjældent nødvendigt at tømme hele boksen...bare fylde godt efter ind imellem...
    Jeg har 4 bokse og normalt siger man at man skal regne med 1 ton pr. boks om året...men jeg bruger maks 1 ton om året til mine 4 bokse...jeg har så godt nok kun ponyer men især den ene er et kæmpe bokssvin (haflinger) så hendes boks er rodet helt rundt hver eneste dag...

• #4   25. jun 2013 Jeg har kun haft dårlige erfaringer med træpiller . Mine støvede så
    Meget så bare jeg gik over for at foder om aften var jeg blevet beskidt . Og hestene hostede så meget smiley men ellers bruge jeg 8 *25 kg til opstart i en boks pån3*4 meter og en sæk om ugen

• #5   25. jun 2013 Jeanette - hvis det støver, så kan man jo lige vande toplaget smiley

• #6   25. jun 2013 Jeg har støvallergi og tidligere da vi havde halm måtte jeg tage adskillige allergipiller for overhovedet at kunne være i stalden...jeg har nu i de 3 år vi har haft træpiller ikke haft behov for allergi medicin ligesom jeg heller ikke længere har kløe i gane hals og ører...
    Jeg vander ikke mine for det har ikke været nødvendigt smiley
    Der er væsentlig mere støv i halm end i træpiller...jeg vil så sige at man skal købe de lyseste af træpillerne...de suger meget bedre og det er rarere at se på...
    Jeg køber German Pellets i tyskland...altså ikke dem der står horse på. Jeg har også prøvet de billigste og de var somend også fine, jeg synes bare det i en periode kom til at dufte af ammoniak og det gør det ikke med de lyse og dermed lidt dyrere slags smiley

• #7   25. jun 2013 Det dyreste er at starte den op, derefter bruger man ca en pose (16kg) om uge .

• #8   25. jun 2013 Jeg bruger cirka 9 sække til opstart i en boks på 3x3. Til vedligehold bruger jeg en sæk i ugen.
    Jeg køber mine træpiller i tyskland, og der koster en sæk cirka 25 kroner.

• #9   25. jun 2013 Jah det dyrt og starte op..

Jeg bugte hos min veninde 12 sække af 16 kilo i 4 x 3,20m bokse.. dog skulle jeg hellere ikke smide noget ind til dem den første måned..

Også siger man 1 sæt om ugen derefter..

Men jah det pokkers dyrt og starte op.. du skal nok regne med a 4000-5000 an på hvor store bokse..

Vil sige du nok skal regne med i 10 sække til dine store bokse.

• #10   25. jun 2013 Hvor er det bare fedt med så mange tilbagemeldinger, jeg overvejer stadig kraftigt... Jeg har mulighed for at få hentet piller i Tyskland, med GRATIS FRAGT, og så regner jeg med at få det i big-bag, det gør det noget billigere... Hvis jeg finder et sted at få det i løsvægt, har jeg mulighed for at opbevare det i en silo, så jeg har en masse gode muligheder...

• #11   26. aug 2013 Har du overvejet at bruge halmpiller i stedet for træpiller. Hvis man køber træpiller for billige kan der forekomme rigtig mange tilsætningsstoffer. Halmpiller er 100% ren kvalitetshalm.
    Halmpiller støver næsten heller ikke da de bliver varmet op til 80 grader og så giver det mindre mødding og mindre arbejde end træpiller.
    Jeg synes du skal overveje halmpiller. Jeg bruger halmpiller fra hoejgaardhalmpiller.dk
    Bunddække skal være på 4-8 cm og så fjerne pære hver dag, og strø med lidt halmpiller ugentligt, så er det bare super.
    Håber du kan bruge dette til noget. Jeg har nemlig allergi og det her støver nærmest ikke.

• #12   26. aug 2013 Har det den samme sugeevne og tager det amoniak lugten ligesom træpiller?

• #13   29. aug 2013 Jeg ville mene det var det samme, halmpiller super 5 gange sin egen vægt og tager amoniak lugten.
    Det er et super produkt

• #15   29. aug 2013 Tak for jeres tilbagemeldinger, det er bare fedt at lave et indlæg, hvor folk også svarer på det man spørger om... smiley

smiley

Kommentér på:
Træpiller som strøelse.....

Annonce