{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Taber samme sko efter kort tid? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Min hest går med sko på alle 4 hove, fordi han er meget ømtået hvis han går uden sko - inden han fik sko på for første gang havde jeg kiroraktor ude og han sagde også jeg ikke måtte ride før han var blevet skoet.
Problemet er bare at han bliver ved med at tabe en sko og det er den samme hver gang :S Det er forhoven og det er den eneste hov der er lys de andre er mørke, skoen bliver ca. på en uge af gangen hvorefter den så lige pludselig falder af imens han går på folden, den har ikke siddet løst i forvejen. Han har nu tabt sin sko 3 gange på en måned og jeg er ved at være noget træt af det, da hesten står stille lidt hver gang ind til smeden kan få tid til at komme og fordi det jo er mange penge at skulle af med flere gange om måneden :S

Ved i hvad der kan være årsag til det og hvad jeg kan gøre, fåber i kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber samme sko efter kort tid?
  • #2   14. aug 2010 jeg vil også sige klokker. årsagen kan være at kan træder side sko af.

• #3   14. aug 2010 Har haft samme problem, men er nu dejlig fri for dette. sørg for at hoven får vand / vandbad hver anden dag i tørre perioder.
    se billede på min profil...

• #4   14. aug 2010 Linus gjorde nøjagtigt det samme. Det skyldtes at han er lidt højt stillet på forbenene, så han ikke kan passe den "rigtige" størrelse. Vores løsning er at han får sko på, som i teorien er "for små". Det passer ham perfekt og det har virkelig sparet os for en masse ødelagte hove!
    Prøv at spørg din smed om han har forslag? smiley

• #5   14. aug 2010 Tusinde tak for svar (: Vil lige tage en snak med min smed så smiley Så må han også få vandbad og biotin - skal det bare i foderet ?? smiley

• #6   14. aug 2010 Pernille : Hvis han får for små sko på skal de så ikke skiftes vildt tit ?? smiley

• #7   14. aug 2010 Pas på med at lægge for små sko på...det kan give virkelig bagslag efter noget tid!! Jeg taler af bitter bitter erfaring.... smiley

der er i hvert fald mange andre ting, der bør prøvesførst. Din smedkan runde tåen, så hesten fåret hurtigere overrul foran, hvilket hjælper den tilat flytte forbenet den smule hurtigere, der skal til for at baghoven ikke træder op...Ellers kan du prøve med nogle STORE klokker, der går helt ned over skoen...Evt med to klokker på hver forben - først den MEGET store og oven på en lille, som så holde rden store nede...sådan gør jeg og det fungerer....Så sko havde nær ødelagt min hest - så vær forsigtig.

• #8   14. aug 2010 Det skal jo ikke være nogen, som er for små til hesten. :). Heste er foskellige og derfor skal de også skoes forskelligt. Min hest træder op i forskoene, hvis han får den størrelse sko, som en hest på hans størrelse "rigtigt" skulle have. Men eftersom hans hov ikke er som alle andres, så stikker der for meget sko bagud fra hoven, som han jo så nemt kan træde i.
    Han skal ikke have smed oftere end alle andre. Forskellen er kun at han endelig har fundet nogen sko, som han "kan passe". smiley

• #9   14. aug 2010 Jeg må prøve at spørge smeden om han kan gøre noget, men har aldrig set han har trådt sig bagi, men når han går på folden klasker han tit baghovene op under forhovende, så det siger klask klask, men lige så snart han skridter frem gør han det ikke. Og det er jo samme hov hver gang og det er den lyse hov smiley

• #10   14. aug 2010 Jeg har nok fyns dyreste og bedste smed, så de må vide hvad de laver (: Men jeg syntes heller ikke der stikker ret meget sko bagud, der er nærmest ingen ting han kan nå at træde i og det er jo den samme hver gang smiley De andre sidder super godt fast altid smiley

• #11   14. aug 2010 blander mig lige igen :0)
    Jeg har jordens bedste EU smed.
    Han har givet mig en boot som jeg kunne bruge når min hyp igen igen..
    Havde tabt sin sko, som jeg så kunne bruge indtil han kunne komme og lægge en ny sko på.Derved sled han ikke på hoven.
    Det eneste som var galt med min hyp, var at hoven " krympede" når den blev for tør. så derfor startede jeg med fodbad og siden har den ikke tabt en sko.
    PS. kan ikke forstå hvorfor du skal have flere udgifter pga. tabt sko ???
    Min smed giver 6 ugers garanti på tabte sko.

• #12   14. aug 2010 Kan være at din smed ikke putter søm i de sidste huller og skal til at gøre det evt.?

• #13   14. aug 2010 Niemann gjorde præcis det samme. Han har fået klokker på, og det har hjulpet. Dog vil jeg anbefale neoprenklokker og ikke gummiklokker. Neprenklokker former sig nemlig bedre efte hoven og går længere ned over hoven, så skoen bliver beskyttet. Han har dig trådt skoen af enkelte gange selvom han havde klokker på, men det er blevet meget bedre. Køb klokkerne så lange som muligt, da de jo skal kunne nå ned omver skoen. Kan anbefale BR-klokker.

• #14   15. aug 2010 Eva H - de første 2 gange jeg har haft smed, var det en billig en, men han giver ikke garanti - jeg skiftede så smed for troede det var ham der muligvis ikke kunne finde ud af - nu har jeg skiftet med den er igen faldet af - de giver også garanti vist nok en måned, men nok ikke når jeg ringer imorgen og fortæller at hesten har et problem for det er 3 gang på en måned smiley

• #15   15. aug 2010 Tina Bjerre : Neopren klokker, hvis hesten går på fold med dem og de blver helt gennemblødte, vil de så ikke være lidt usundt for hesten og rende rundt med kolde og våde klokker en hel dag ?? smiley

• #16   15. aug 2010 Hvis skoen skal støtte hesten korrekt, bår den rage en smule bagud. Hvis du ser hesten hoven fra siden, bør skogrenen rage så langt ud, at den er i lodret linje med det bagerste punkt på hestens balle...

Min huvide hest er ogaå ekspert i at træde sko af, og det er 9 ud af 10 gange den samme forsko. Jeg bruger hverken gummi eller neopren kolkker...men ...tja, hvad mon de er lavet af? Det er dem her:

(link fjernet)

Jeg køber dem i str XXL, trods min hest er meget ædel og tyndbenet med ret små hove. Meningen er jo, at klokken skal være så stor, at den går HELT ned over skoen, også når hesten løfter benet.

Min hest går med dem mange timer hver dag og har gjort i snart 11 år - jeg har eldrig haft problemer med muk, slid eller andet,. Tror også at det faktum, at han står i en TØR spåneboks om natten spiller en væsentlig rolle i den sammenhæng

• #17   15. aug 2010 Tusinde tak for svar smiley Jeg må prøve at forhøre min smed ad imorgen og så får han også klokker på smiley

Kommentér på:
Taber samme sko efter kort tid?

Annonce