{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.233 visninger | Oprettet:

KÆMPE overben {{forumTopicSubject}}

Min 3 års hoppe har altid haft overben på begge forben, men nu her hvor den skal til hjem fra sommergræs efter 2 mdr pause er det ene blevet kæmpe stort - så stort smo en halv mandarin og hun vil ikke kunne have gamacher på uden de gnaver .. =( .. Hvad gør jeg lige? Overvejer om man ikke kan fjerne det? - og hvad kommer overben af ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KÆMPE overben
  • #1   23. aug 2010 Man kan ikke gøre noget ved overben. De kan blive meget store, men betyder sjældent noget for hesten. Mht gamacher, måman prøve sig lidt frem med forskellige modeller og finde den, der passer bedst.

    Overben er resultatet af en reaktion på knoglens benhinde, også kaldet en lokal benhindebetændelse. Påvirkningen bevirker, at der dannes nyt knoglevæv, det såkaldte overben. Eneste forsøg på at "helbrede" det er ved operation,hvor overbenet mejsles væk-men oftest dannes endnu mere knoglevæv, og overbenet ender med at blive endnu større end før operationen.


  • #2   23. aug 2010 Min pony har også overben. smiley vi smørrer det med sådan noget salve, så de bliver mindre. smiley

  • #3   23. aug 2010 Prins har også lige fået et overben, hvor jeg havde dyrlægen ude. Han kunne ikke rigtig forstå at Prins ikke var øm lige meget hvor meget han trykkede, og vi prøvede også med bøjeprøve, men ingen reaktion. Jeg fik besked på at holde øje med det, og hvis det begyndte at blive større så skulle vi have Prins i røngten.

    Så måske du skulle have dyrlægen til at se på det, især hvis det er blevet så stort.


  • #4   23. aug 2010 Det havde min gamle hest også på forbenene.. Fik også noget salve af dyrlægen, som var ret krads, så der skulle bruges handsker når det skulle smørres på!!

  • #5   23. aug 2010 MANGE heste har (endda store) overben, uden det har nogen som helst betydning for dem i brug.

    Begge mine heste har et overben på venstre forben og der har aldrig været problemer. De er endda begge forsikret uden anmærkninger trods notering om overben. Det er i min verden kun af kometisk betydning.


  • #6   23. aug 2010 Brug bandager i stedet for gamacher smiley der er ikke så meget at gøre ved overben desværre smiley

Kommentér på:
KÆMPE overben

Annonce