{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muligheder når hesten går bort
  • #1   20. sep 2010 laves til lim??? , bliver de seriøst brugt til det??? smiley

  • #2   20. sep 2010 grav den ned i haven xD

  • #3   20. sep 2010 Min bliver hentet af Daka & hvad der sker efter det tør jeg ikke tænke på det er dog ikke sket for mig endnu ( 7,9,13) hihi ;D

  • #4   20. sep 2010 Man kan godt grave dem ned...

  • #5   20. sep 2010 Forstår ikke helt jer der laver sjov med det. Det er ligesom ikke ret fedt når ens hest går bort..


  • #6   20. sep 2010 man kan få hesten kremeret og få asken hjem...

    og man kan få hesten begravet på en offentlig dyrekirkegård


  • #7   20. sep 2010 altså som sagt hvis man er "rig" kan man få den brændt og putte den i en urne, eller også kan man få den begravet på en hestekirkegaard, men på daka bliver de brugt til lim, sæbe, osv, så det syntes jeg er ret klamt smiley

  • #9   20. sep 2010 det er altså svin der bliver brugt som "ingrediens" til pelsdyre foder (hunde og katte foder blandt andet)... samt frysetørret plasma...

    heste bliver brugt til fremstilling af blandt andet biogas osv... heste bliver ikke brugt til lim, shampoo osv osv osv som de gjorde førhen...

    tag en læser på DAKA´s hjemmeside smiley


  • #10   20. sep 2010 Hvis man er ekstra rig kan man også få den trykt til en diamant smiley

    Tror ikke man lovligt må begrave den i sin egen have - men der findes da dyrekirkegårde.


  • #11   20. sep 2010 Det passer ikke at heste bliver brugt til sæbe.. Det er en værre skrøne.. Man laver dem til kødben mel, som så vil blive brugt til brændsel.. Man må ikke anvende hestene til andet.. Det er kun svin..

    Jeg fik min vallak aflivet med sprøjte hvilket forgik stille og roligt, og blev hentet af daka dagen efter.. Ville gøre det samme igen, hvis jeg kom ud for aflivning igen..


  • #12   20. sep 2010 line - ENDELIG en som har samme mening som mig....!

    Jeg har det også sådan at mine heste ALDRIG skal spises......! af samme grund har jeg fået isabella chippet og udelukket fra konsum, selvom hun intet medicin har fået der udelukker hende...

    Jeg vil heller ALDRIG spise hestekød... bare tanken om at jeg sidder og gumler i et stykke krikke, mens der måske bare 10 km fra mig, sidder en pige og græder, fordi hun har mistet sin bedste ven??? nej fandenme nej smiley


  • #13   20. sep 2010 Hmm hestene kommer jo også igennem kødhakker på slagterrier..

  • #14   20. sep 2010 Enig.. jeg kan heller ikke drømme om at få slagtet min hest.. For mig er hestene også "kæledyr" eller hvad vi skal kalde dem.. De er ligeså højt elskede som hunde og katte.. Kunne aldrig drømme om at slagte min hund feks.. Nej.. heller vide at de bliver brændt.. smiley

  • #15   20. sep 2010 Jeg er enig med Malene.. Hvis min hest skulle aflives af en eller anden grund var den også sendt til slagteren, og tror bestemt også jeg ville have set den blive skudt, for at være sikker på hvor den endte.. Det er sket før at slagterier har solgt hestene, så folk der går i troen at deres hest er slagtet, pludselig ser den til stævne et sted..
    det skal jeg ikke risikere..

    Hvis ikke den skulle det, så skulle den afleveres i zoo, problemet er bare de før alt for mange heste ind, så de tager ikke imod så mange..


  • #16   20. sep 2010 når mine engang ikke er her mere, bliver de kremeret. ihvertfald isabella. Belesto har jeg ikke samme forhold til og ved ikke om jeg nogensinde får det, men Isabella skal være hos mig for evigt, det har jeg lovet hende.

  • #17   20. sep 2010 Man skal også passe på ikke at personkarakterisere ens dyr for meget..
    Jeg vil også have noget ud af hesten når den ikke længere kan bruges til det jeg kan bruge den til.. Hvis aflivning er eneste mulighed, så undskyld mig, så vil jeg sq også have slagtepengene for den.. I tiden man har haft den har den været ren udgift, så vil da gerne have de par tusinde ud af detn år den skal herfra..


  • #18   20. sep 2010 min hest skal sq heller andrig slagtes og spises aff alle mulige mennesker! smiley

  • #19   20. sep 2010 jeg har altid vist at min hest skulle aflives af dyrlægen og så på daka bagefter...
    men men men da jeg stod i situationenså det helt anderledes ud...
    der ar en der sagde til mig at jeg skulle dornere hende til Ree park i ebeltoft...
    min første tanke var: hvad er det du siger..... kunne slet ikke se meningen med det..

    efter et par dages overvejelse(som jeg heldigvis havde) blev det dog Ree park.
    jeg kan godt li at de egentlig ender som de ville ha gjort det i naturen.

    hun blev kørt der ud, og modtaget af en dyrlæge og aflivet med det samme. hun nåede slet ikke at blive bange.

    jeg har det stadig rigtig godt med denne beslutning, og vil helt klart gøre det igen, hvis jeg igen står med det valg.

    Dog skal det siges at jeg aldrig sætter mine ben i ree park igen, altså som besøgene turist.
    det ville være for klam en fornemmelse. har ikke brug for at se de dyr i øjnene der har spist min hest.

    men tænk lige over det er ikke altid man har valget. står din hest med et brækket ben, så er der ikke tid til at vente på at en sælagter åbner mandag morgen, så skal den jo bare aflives... og så blir det daka...


  • #20   20. sep 2010 Da jeg fik min aflivet blev det gjort medicinsk på gården hvor den stod, da jeg ikke ønskede at den skulle stresses sine sidste timer ved at blive kørt til en salgter, plus så behøver jeg ikke trække de sidste penge ud af den på den bekostning. Også fordi at jeg har oplevet flere få slagtet sin hest hvor de havde ramt forkert med blodpistolen selvom hesten stod stille.

    Også hjalp det meget på mig at se min hest bagefter aflivningen ligge i en pæn tilstand uden blod osv. smiley

    Så mine skal aflives medicinsk af dyrlægen.


  • #21   20. sep 2010 jeg er sådan set ligeglad med om det er lim eller biodiesel. Min hest skal ikke laves om til noget af sådan noget, og den skal slet ikke spises, hverken af dyr eller mennesker. Min hest er mit barn, min bedre halvdel, min højre hånd, min hverdag, det kan slet ikke beskrives. Slagtning er helt udelukket, hun skal dø hjemme hos hende selv, i trygge omgivelser.

  • #22   20. sep 2010 er i sikre på den ikke må begraves? hvis den nu bliver gravet langt nok ned er det så ikke tilladt?

  • #23   20. sep 2010 Ronnie kom til Daka smiley

    det er fint med mig - for han var væk i samme sekundt som han blev skudt.

    Hans sjæl forsvandt til himmels, og kun en klump død hest var tilbage ... uden betydning hvordan de håndterr det, for det er ikke længere min hest - han er fløjet afsted ud over markerne smiley


  • #24   20. sep 2010 Det er ulovligt at begrave så store dyr...

  • #25   20. sep 2010 Boserup; synes også jeg har hørt om det med at slagteren henter, ulempen er jo så også at du skal gøre rent i stalden efter hesten.. ):

  • #26   20. sep 2010 Hestegalleri's mirakel .
    Tror der er en dyrekirkegård i nærheden af Farsø (kan se, at du kommer fra Nordjylland), hvor man må begrave hest smiley Eller ved ikke, om den stadig findes, men det er da værd at undersøge


  • #27   20. sep 2010 jeg smider gerne 10000 kr i den hest. Hun har givet mig så meget, og vil give mig så meget mere, at det pengebeløb ikke vil være noget i forhold til.

  • #28   20. sep 2010 skal jeg være ærlig, så tror jeg at oprydningen er det jeg bekymre mig mindst om, den dag min hest skal væk

  • #29   20. sep 2010 Her:
    Trend begravelsesplads for kæledyr

    Lounsvej 57, Louns
    9640 Farsø
    Tlf : 98638433
    Mailadr. : bluewood@c.dk

    Ellers er der i Jylland Århus, Kolding, Esbjerg og Horsens.


  • #30   20. sep 2010 mirakel; ja helt sikkert, det tror jeg ikke nogen ville tænke på. men det er bare det at du nok skal stå og tørre hestens blod op, det er måske ikke lige det man brænder mest for den dag..

  • #31   20. sep 2010 nej, men hellere at mit hest får den død den fortjener. Og den fortjener ikke at blive stresset op over at skulle læsses og køres et fremmed sted hen.

  • #32   21. sep 2010 Hejsa..
    Jeg havde en hest, som skulle aflives, da hun var blevet gammel og syg. Jeg ville gerne have hende brændt og begavet i haven. Men da jeg snakkede med dem der gjorde det (kan ikke huske hvad det hedder), men der sagde de, at jeg selv skulle finde en slagter og så skulle hun parteres, og da hun var hest (hun var ca. 1,55), kunne jeg enten få forparten eller bagparten, da ikke begge dele kunne være der. Så jeg valgte at få hende afhentet af Daka, da jeg ikke brød mig om tanken, at hun skulle slagtes, parteres og så kun få en halvdel af hende.. Jeg havde det bedst med at Daka hentede hende i "hel" tilstand. Hvad der herefter sker - vælger jeg ikke at tænke på, men mindes hende, som hun var<3.


  • #33   21. sep 2010 ja kan godt forstå det, du kan jo få det gjort derhjemme og måske falck henter hvis den skal køres ud på en dyrekirkegård

  • #34   21. sep 2010 boserup. Jeg syntes også jeg respektere andres meninger? Jeg skriver sådan set ikke direkte til nogen. Grunden til jeg skriver at min hest ikke skal stresses med det, er fordi at hun bliver stresset af kørsel og nye omgivelser, var hun ligeglad, ville jeg ikke tage det så tungt. Min hest skal have sprøjten, hun skal sove stille ind. Det andet er for brutalt for mig, og jeg har planer om at være der fra start til slut smiley

  • #35   21. sep 2010 boserup. Jeg støder også tit på skrivemåder jeg ikke bryder mig om, sådan er det vel på et forum. Ligemeget hvad er boltpistol for brutalt for mig, så kunne jeg ligeså godt skyde den med et haglgevær.

  • #36   21. sep 2010 når den får en sprøjte falder den jo ned på siden, hvor den bare ligger og ånder ud..

  • #37   21. sep 2010 det er også meget mere behageligt at se på efter min mening.

  • #38   22. sep 2010 Min gamle sorte vallak blev lavet til sæbe.

  • #39   22. sep 2010 er der nogle af jer der ved hvorfor at det er ulovligt at begrave sin hest??

  • #40   30. sep 2010 Jeg fik aflivet en pony for halvandet år siden, og skal nu til det igen smiley
    Jeg har det bedst med at dyrlægen kommer ud til der hvor hesten står opstaldet, og giver den en sprøjte hvor efter hesten falder om, og så kan man ellers sende den hen hvor man vil. Altså om den bliver brændt, eller lavet om til sæbe eller hvad det nu er i siger den bliver lavet om til, er jeg ret ligeglad med. Hesten er jo død, og mærker slet ikke noget. Men jeg spiser heller ALDRIG hestekød, og kunne ALDRIG finde på det smiley Men når den nu ER død, så kan den jo godt bruges til noget godt, som f.eks at give andre dyr mad. Det er ligesom naturens gang. Det er min mening smiley


  • #41   30. sep 2010 Anita C: Fordi at hvis du begraver din hest ude i din have, eller på en mark, så om nogle år, så når folk skal grave op og måske lave huse eller lejligheder f.eks, så finder de en kæmpe hest liggende der. Derfor. smiley

  • #42   30. sep 2010 Boserup: Du siger at der er mange gange hvor hesten ikke bare sover stille ind.. Der er så tilgengæld også MANGE gange hvor hesten gør, og det gjorde min pony! Men ja, alle har hver deres mening, og har selvfølgelig lov til at komme med deres meninger, det er også derfor jeg skriver nu smiley

Kommentér på:
muligheder når hesten går bort

Annonce