{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Hvad skal der ske med hesten(e), når du dør? {{forumTopicSubject}}

Jeg har tænkt meget på, hvad der skal ske med min hest, hvis jeg dør inden ham.

For mig at se er der reelt set kun to muligheder:

1. Give ham til en veninde, som jeg stoler på, så hun kan videreformidle ham til et godt hjem.

2. Aflivning.

Jeg kan ikke klare tanken om at han skal sælges på "normale" vilkår af boet, når jeg ikke har mulighed for at kunne se om det er et fornuftigt hjem.

Hesten lider jo ikke, hvis han bliver aflivet, men er det for egoistisk, når han ellers er normal og velfungerende og sikkert sagtens ville kunne finde et nyt hjem?

Modsat er det jo også en stor opgave at lægge på et andet menneske, at skulle videreformidle hesten

Har I andre gjort jer nogle overvejelser i den retning?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal der ske med hesten(e), når du dør?
  • #1   18. mar 2012 Med min gamle DV var aftalen at en veninde skulle overtage ham, meen siden da er der kommet en "røvfuld" andre heste til og pt er der ikke gjort nogle overvejelse derhen af smiley

  • #2   18. mar 2012 Ja man burde jo tænke på det seriøst, for tænk hvis man fik den tagsten i hovedet og ikke var her i morgen!
    Har da nogen gange tænkt tanken og kan heller ikke forlige mig med at mine skulle på salgsmarkedet - hvis nogen af mine gode venner ville have dem, så jeg var sikker på de ville få det godt - ville det ligge mig mest på sinde - ellers aflivning.


  • #3   18. mar 2012 Hej Mie
    Nu kender vi jo ikke hinanden så godt, at jeg kan tillade mig at kalde mig en nær veninde. Men skulle det forfærdelige ske at du måtte efterlade El Macho, ville jeg gerne påtage mig det ansvar at finde et godt hjem til ham eller at få ham aflivet, hvis det ikke lykkedes iudenfor rimelig tid. Jeg mener godt at man kan tillade sig at pålægge en veninde det ansvar, hvis hun siger ja til det. Jeg mener også at det er mere rigtigt at få ham aflivet, end at aflevere ham til en hestehandler og gå en usikker fremtid i møde. Det er ikke egoistisk, men ansvarsfuldt.
    Hilsen Lone.


  • #4   18. mar 2012 Tak for jeres svar.

    Mange tak for tilbuddet Lone, det er rigtig sødt af dig. Jeg har også haft den vendt med Louise og har nok lidt i tankerne, at der skal afsættes penge til f.eks. et års udgifter, så der er god tid til at finde et nyt hjem.

    Og ingen tvivl om, at det skal være ifølge aftale med den pågældende person.

    Hm, må nok snart se at få overvejet færdigt, så jeg kan få skrevet et testamente med bestemmelserne i.


  • #5   18. mar 2012 Det er i hvert fald rigtig godt at du tænker på at sikre ham. Så fornuftig var jeg ikke, da jeg havde hest, jeg skænkede det ikke en tanke, at det kunne ske. Vi har talt om det mht børnene, men fik aldrig gjort noget ved det og nu er de jo næsten voksne.

  • #6   18. mar 2012 Der er flere grunde til at jeg tænker en del over det - primært at jeg ikke har nogen til at tage over, hvor de fleste jo har en mand eller kæreste, som kender ens ønsker.

  • #7   19. mar 2012 Søde Mie - El Macho hører jo til her på Lille Skovgaard! smiley Og skulle det forfærdelige ske, at du forlader denne verden inden ham, så VED du, at han selvfølgelig bliver her hos os! Som vi allerede har talt om, sætter vi to en fornuftig frist for, hvor længe vi skal lede efter et dejligt hjem til ham og ellers er jeg helt enig med Lone i, at det er ansvarsfuldt at tage beslutningen om at aflive ham.

  • #8   19. mar 2012 Tak Louise

    Ja vi har jo talt lidt om det, men et er at tale, noget andet er hvad der reelt sker, hvis der ikke er noget på skrift.

    Men ingen tvivl om, at det også er det jeg har haft i tankerne.


Kommentér på:
Hvad skal der ske med hesten(e), når du dør?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce