3.235 visninger
|
Oprettet:
forsikring uden handelsundersøgelse? {{forumTopicSubject}}
Kan man forsikre sin hest uden handelsundersøgelse?
håber i kan hjælpe mig
maj 2005
Følger: 36 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 237 Svar: 1.383
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.652
okt 2006
Følger: 50 Følgere: 48 Heste: 5 Svar: 514
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
Som køber bør man uanset forsikringen kræver det få lavet en alm. handelsundersøgelse også af hensyn til sig selv og sælger at man ved hvad det er man køber og ikke efter få måneder står med en tvist omkring en skade der så skal vurderes om den var da man købte hesten for hvordan vi man bevise det når man har undladt at lade hesten undersøge ? med andre ord bortfalder din ret til evt. at lade handlen gå tilbage, for du har ingen beviser om at hesten var syg på købstidspunktet.
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 47
Jeg har ikke sagt jeg ville forsikre uden handelsundersøgelse, jeg ville bare høre hvad mulighederne var, da jeg ikke er helt så sikker på, at den hoppe jeg skal købe kan gå igennem. Men jeg vil have sygeforsikring
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Min hoppe er handelsundersøgt, men min dreng er ikke. Han blev mishandlet osv. og den ejer som købte ham før mig var bange for ham. Hun fortalte hvad han havde af skavanker, da jeg kørte hjem, måtte jeg bare have ham med - min hjerte kunne ikke bære at han skulle sælges igen og igen. Så købte ham som selvskab til min hoppe, men med træning blev han en super ridehest.
Lige meget hvad der er med ham el ikke, skal han ende sin dage ved mig og dyrlæge har efterfølgende tjekket at han var sund og rask. Ikke for min skyld og ikke for forsikringen. Jeg ligeglad med forsikring, han er ikke sat så højt, det var ikke det der betød noget. det var at give ham et værdigt liv. Generelt er det en god ide med handelsundersøgelse, men hvis man ikke påtænker noget særligt, er der ikke grund til det.
forsikring uden handelsundersøgelse?