{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
512 visninger | Oprettet:

Styrt = ny hjelm? {{forumTopicSubject}}

Ja er det stadig sådan?

I de gode gamle dage dag jeg var ponyrytter (læs 10 år siden), fik vi at vide at røg man af hesten skulle man købe en ny hjelm.

Jeg havde et dumme fald af min hest igår (er ellers ik røget af i 15 år). Ville ride ham uden sadel, som jeg så tit gør, så hoppede op på en hvid plaststol og op på ryggen af hesten. Meeen stolen væltede og hesten satte i gallop inden jeg var ordentligt oppe = Signe fløj af og landende heldigvis pænt på ryggen, men dunkede baghovedet i jorden med et ordentligt klonk.
Der skete intet og jeg hoppede også op på hesten igen bagefter (min hest er ung, nytter jo ik noget hvis han bliver forskrækket over rytteren),
men betyder det ny hjelm til mig?
Ummidelbart er der ik så meget som en revne at se på hjelmen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrt = ny hjelm?
  • #1   22. okt 2010
    Hold da op, så skulel jeg havde haft mange ridehjelme efterhånden smiley
    Arh den holder vist ikke helt ..

• #2   22. okt 2010 Ja den regel har jeg også hørt, dog har jeg aldrig brugt den. For hvis man ikek selv kan mærke på ridehjelmen at den ikk er i tip top form, så synes jeg altså det bliver for dyrt, hvis man skal have ny hver gang man falder af =)

• #3   22. okt 2010 bruger heller ikke reglen men har hørt den jeg tjekker bare hvordan hjælmen lyder når man slår lige så stille på den så kan man få en fornemmelse om den er hel inden under smiley

• #5   22. okt 2010 Jeg har også hørt det men har ikke altid praktiseret det. Har også hørt at man skal skifte den jævnligt, også selvom man ikke er styrtet. Materialet bliver dårligt med tiden.

Jeg plejer dog bare at gennemgå den og brække lidt i den for at se om den er hel og så rider jeg ellers videre.

• #6   22. okt 2010 Altså når jeg falder "alm" af plejer jeg ikk købe ny... men da jeg for snart tre uger siden styrtede og fik hesten nedover mig, har jeg købt en ny... min gamle blev trykket helt skæv.. men ved fald hvor jeg ikke lander på hovedet skiftee jeg ikk hjelm smiley

• #7   22. okt 2010 jeg faldt af med hovedet først, ned i astfaltvejen av siger ejg bare!
    der kom kun et lille hul i veloured der sad udenpå.. og har altså ikke skiftet den.. og den fungerer stadig som ny.. det er så også en mega solid en, det har aldrig lykkedes mig at smadre sådan en.
    tog engang en af mine gamle jeg ikke kunne passe og tyrede den så hårdt ned i vejen jeg kunne uden at den flækkede.

men jeg skal snart ha ny da den ejg har er for lille snart.

• #9   22. okt 2010 Jeg har aldrig skiftet min ud pga. styrt ...

• #11   22. okt 2010 Altså min hjelm koster 7500, så jeg har sq ikke råd til at skifte den ud hver gang jeg kommer i jorden (:

Medmindre du kan se synlige skader kan jeg altså ikke se nogen grund til det (;

• #12   22. okt 2010 Hvis du er itvivl om om den er flækket så tag den med ned i din udstyrsbutik og spørg om de vil mærke den igennem smiley

Kommentér på:
Styrt = ny hjelm?

Annonce