{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Nogle spørgsmål (: {{forumTopicSubject}}

Hej HG (:

Så lige i forgårs at en person havde skrevet nogle spørsmål op i punkter, og da jeg selv har nogle spørgsmål og ikke vil oprette et inlæg om dem allesammen, skriver jeg dem samler her (;

1.Hvad ville I sige at en hest på 8 år, der kun skal bruges til skovtursridning, skal have af foder? (Produkt og mængde?)

2.I hvor mange rationer deler i hestenes foder, over én dag?

3.Klipper i altid jeres heste til vinter? (Hvorfor?)

4.Hvordan kan man vænne en hest, der aldrig har gjort det, til at gå med dækken?

5.Har jeres heste altid grime på? (Hvornår ikke, fold/boks/?)

6.Hvad synes i (individuelt) der er bedst - at sætte hesten fast i begge sider, eller kun med ét tov, under opsadling?


Spørgsmålene er ikke kun fra mig.
Jeg vil gerne høre andres holdning til fx. hvornår hesten bliver fri for grimen mv. (:

Tak på forhånd!
- Jenny.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle spørgsmål (:
  • #1   5. dec 2010 1) Hø ad libitum og så nogle vitaminer, evt. lidt andet grovfoder hvis den har brug for det.
    2) Hø ad libitum, og foderet morgen og aften.
    3) Klipper aldrig mine heste, ser ikke nogen grund til det.
    4)Ville ikke putte dækken på en heste der aldrig har haft det, med mindre der er en meget gyldig grund. (så som undervægtig, meget)
    5) Mine heste har kun grime på når jeg trækker dem, aldrig på fold og ville heller ikke i boks. Mine står i løsdrift.
    6) Ville binde den i 2 tove hvis den har tendens til at vende rundt, ellers er et jo okay.


  • #4   5. dec 2010
    5.Har jeres heste altid grime på? (Hvornår ikke, fold/boks/?)

    ALDRIG i boks- ALTID på fold.

    Hvorfor: Ingen grund til at der er grime på i boksen.

    Hvis hesten skulle komme på forkert side af hegnet, så er den nemmere at fange MED grime ;O)


  • #5   5. dec 2010 2.I hvor mange rationer deler i hestenes foder, over én dag?
    3 gange, foder. og hø hele dagen

    3.Klipper i altid jeres heste til vinter? (Hvorfor?)
    klipper ikke, da min hest går meget på fold, og jeg ikke ser nogle grund til at klippe hende, da hun ikke sveder voldsomt

    4.Hvordan kan man vænne en hest, der aldrig har gjort det, til at gå med dækken?
    tilvendning som med alle andre ting!?? gik den dækken på på stald, træk rundt med den, lad den have det på i boksen osv. det er ike et problem hos særlig mange heste..

    5.Har jeres heste altid grime på? (Hvornår ikke, fold/boks/?)
    jessie har altid grime på. både i boks og på fold.

    6.Hvad synes i (individuelt) der er bedst - at sætte hesten fast i begge sider, eller kun med ét tov, under opsadling?
    det komer an på hvilken grime jeg har med at gøre, og om der er flere heste på staldgangen osv..


  • #6   5. dec 2010 1.Hvad ville I sige at en hest på 8 år, der kun skal bruges til skovtursridning, skal have af foder? (Produkt og mængde?)
    - I hvert fald noget, de ikke er for meget korn, og stivelse i. En god blanding af muesli, men kun i den mængde der svarer til vedligehold/Let arbejde

    2.I hvor mange rationer deler i hestenes foder, over én dag?
    - 2. Men det er fordi hun er opstaldet, så jeg bestemmer ikke selv.

    3.Klipper i altid jeres heste til vinter? (Hvorfor?)
    - hvis hun sætter for meget pels, ja. For ellers sveder hun for meget når vi rider.

    4.Hvordan kan man vænne en hest, der aldrig har gjort det, til at gå med dækken?
    - gå stille og roligt frem.

    5.Har jeres heste altid grime på? (Hvornår ikke, fold/boks/?)
    - på fold altid. Aldrig i boksen.
    6.Hvad synes i (individuelt) der er bedst - at sætte hesten fast i begge sider, eller kun med ét tov, under opsadling?
    - Begge sider.


  • #7   5. dec 2010 Tak for svarene (:
    Grunden til at jeg spørger ang. tilvænning af dækken:
    Det er første gang jeg får en hest der ikke er vant til at gå med dækken, og jeg ville bare høre om der var nogle bestemte ting man skulle tænke på (;


  • #8   5. dec 2010 Hvis den aldrig har gået med dækken, hvorfor så begynde på det nu?

  • #9   5. dec 2010 Jeg har altid været vant til at bruge dem (:
    Det er kun noget jeg overvejer, ikke noget jeg har sat fast for den.


Kommentér på:
Nogle spørgsmål (:

Annonce