{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

at holde hesten i form uden ridehal ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg ikke har mulighed for at komme til en ridehal.
Sidste vinter blev det ikke noget problem at holde musse i form, for da kunne jeg sagtens ride både på mark og på tur.

Med den vinter vi har nu, er der kun is overalt hos os, og selvom musse får mordax på, så skøjter og glider hun rundt.
Den eneste mulighed jeg har for øjeblikket, er at ride lidt i skridt på en mark ( ret kedeligt i længden )

Men hvad gør i andre, for at holde hesten i form nu her ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af opvaskemaskine 800 kr.
  • Fixe dør til haveskur 900 kr.
  • Klipning af ca. 35 m hæk inkl. bortkørsel 2.815 kr.
  • Rengøring af lejlighed ved flytning 1.250 kr.
  • Loftisolering 15.000 kr.
  • Udskiftning af udehane, 2 balofix og afmontering af armatur. 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at holde hesten i form uden ridehal ??
  • #1   20. dec 2010 jeg plejer at ride en lang tur, det kan jeg forstå at du ikke kan..
    ..er der slet ingen steder hvor der ikke er is?

• #2   20. dec 2010 ville jeg også gerne vide???
    Der er også bare is ude ved mig. Falco har stået stille de sidste 2-3 uger fordi jeg kommer sent hjem fra arbejde så kan ikke engang tage på tur. I dag trak jeg så en tur, men tør sQ ikke ride på ham i det her vejr - så meget større sandsynlighed for glideulykker, end hvis jeg bare går ved siden af.

• #3   20. dec 2010 Hos os har vi en mark, hvor der overhovedet ikke er glat, men hvor der kun ligger sne, så der kan der sagtens rides, men dog er det stadig meget farligt nu hvor jorden er meget frossen også, så jeg skridter kun, og traver. Men ja, det er noget øv med de lange vinter dage, når man har heste.

<i> Mvh Louise </i>

• #4   20. dec 2010 Er dine mordax spidse nok saa??? Vi rider ofte paa is, og det i alle gangarter, det er aldrig et problem saa længe mordaxene er spidse nok smiley

• #5   20. dec 2010 vi har en markvej vi skal op ad før vi kan komme til ridehuset eller op på selve vejen, og der er .. MEGET is,, men der trækker jeg stille og roligt inde i kanten hvor der er græs,. indtil jeg kommer op på vejen og kan ride hvor der ikke er glat. og det gør jeg både med barfodshestene og hestene der er skoet.. og ingen af dem glider..
    og dog.. der har været en af dem der har været ved at snuble men aldrig sådan at der har været potentiel risico for skader

• #6   20. dec 2010 Prinsesse IP, du er fantastisk! !
    Jeg troede også jeg kunne ride på is med de her mordax ??
    Jeg ved ikke om de er spidse nok ?? det er små mordax ???

Musse har fire sko på. Ville du mene at jeg så kan ride på is med evt mere spidse mordax ??

• #7   20. dec 2010 jeg får heller ikke redet når det er sådan et vejr.... jeg vil simpelthen ikke risikere at der sker en ulykke....så hellere vente med at ride til vejret tillader det.....

sådan er det bare at bo i DK smiley

• #9   20. dec 2010 Den dør jo ikke at at glide nogle gange - hestene plejer at gå forsigtigere om vinteren ved is.. men heste kan jo godt gå på det meste underlag - og glider den i skridt, rejser den sig bare igen

evt prop nogle bandager på

• #10   20. dec 2010 Meldgaard:
    Prøv lige at tage dig sammen, jo en hest kan glide og brække benet - og derefter blive aflivet. Man må sku ikke håbe du behandler dine heste sådan, ja undskyld med fuck det var dårligt sagt ..

• #11   20. dec 2010 Musse har fire sko på ( kan desværre ikke gå uden )
    Selom hun får mordax på så glider hun alligevel, nogen af jer der også oplever det ???

Troede problemer var løst med mordax ???

• #12   20. dec 2010 Jeg mener godt nok at man ikke bare trækker sin hest på is, hvis man kan komme uden om. Hestene kan sagtens brække benet eller lignende. Synes det er dybt godnat det du skriver <i> Meldgaard. </i>

<i> Mvh Louise </i>

• #13   20. dec 2010 snak da pænt.. undskyld min hest kan gå på sine ben.. han har bandager på når han går ude på is.. - og behandler min hest hvordan!!!?? - at han ikke skal stå i boks hele dagen? - eller at han må blive trukket med, uanset vinter eller sommer..

Gu helvede kan de brække benet.. men det kan de osse af at stejle i boksen af kedosmhed!

• #14   20. dec 2010 For det første har jeg mit sprog i en pæn tone, og det kan jeg da se du overhovedet <b> ikke </b> har. Hvem siger mine heste ikke kan gå på sine ben, for det kan de da sagtens, dem er der aldrig sket noget, men jeg trækker dem da heller ikke bare ud på isen, fordi jeg gerne vil have min hest skal falde. Mine heste går sådan set også ude hele dagen, og inde om nattet, så jeg ved ikke lige hvad du mener.

<i> Mvh Louise </i>

• #15   20. dec 2010 det var til hende uden navn--

• #16   20. dec 2010 Meldgaard: der er jo ingen der siger de skal blive i boksen. men vi snakker om at ride når der er så glat. Hesten kan i de fleste tilfælde holde balancen selvom der er is, men med en rytter på ryggen blir det noget andet.
    Jeg vil hellere lade være med at ride end risikere en skade...

• #17   20. dec 2010 hvis du kan se længere oppe, er det en der påpeger hvordan jeg behandler min hest - fordi jeg ikke mener de skal stå stille pga sne.. - det var slet slet ikke til dig

• #18   20. dec 2010 Jeg rider da langt ca 15 km langs vejene mine heste har mordax på og står rigtig godt fast så bare på med masser af tøj og ud i den danske vinter.

• #19   20. dec 2010 team v: ja det kan man ligeså godt når man har sko på sin hest, men min har ikke sko på og skal heller ikke have det.... så kan desværre ikke bare skrue nogle mordax i smiley

• #20   20. dec 2010 Ja det kan du, alle vores heste har 4 sko paa og mordax i alle 4, de maa bare ikke være for smaa og saa skal der være en ordenlig spids paa smiley

• #21   20. dec 2010 Har hesten de der mordax på hele tiden?? Kan det ikke give nogle grimme spark hvis de går på fold med andre??

• #22   20. dec 2010 Vores heste har dem paa hele tiden og de gaar ogsaa i boks sammen, der er meget sjældent at de faa skrammer, ogsaa selvom de leger vildt paa folden!

• #24   20. dec 2010 Vi har heller ikke mulighed for at komme indendørs..
    Picasso blev slet ikke redet i 2 uger, og er blevet syg..Svært at sige om det kun er derfor.. Men jeg kan godt ride liidt på folden men ikke det helt store (-:

• #25   21. dec 2010 Gud forbyde heste på is smiley
    Jeg og en veninde var nær kommet slemt til skade med hestene sidste uge da vi ville ride ind til byen for at komme på ridebanerne, der var så meget is på vejen at vi endte med at sidde fast midt i byen og kunne ikke komme nogen veje fordi vi simpelthen ikke turde at tage dem over isen efter første gang vi gled på is vi ikke kunne se og min hun ellers satte afsted i et forsøg på at komme væk og vi var faktisk helt nede og ligge hvor jeg springer af.
    Det var virkelig nær endt så galt, jeg var fyldt med panik og angst for at min stakkels tøs skulle falde og brække benene og det var virkelig tæt på et grimt uheld flere gange smiley

Så kære HG, hold jer selv og jeres kære heste fra isen, jeg skal ihvertfald ikke ud igen før den er væk smiley

God Jul til alle

• #26   21. dec 2010 kan kun give jer ret hest og is er en dårlig kombination, har selv to de kan ikke engang komme på fold, folden var fin lige indtil vi fik en dag med tøvejr og så frost igen så nu er folden en skøjtebane, så jeg nøjes også med skridt og gå ture på marker med sne, problemet er bare at nu hvor vi igen har fået sne, er det faktisk værre for nu kan man heller ikke se isen som nogle steder ligger under sneen smiley hvor man før når man red lidt på marken kunne spotte hvor der var is kan man nu heller ikke se den, så man må vist bare være tålmodig, jeg overvejer stærkt at købe en hestetrailer og tage til nærmeste ride skole og ride, kan ikke se andet valg hvis man vil holde hesten i form, i hvertfald det mest sikre for os uden ridehus, tør nemlig heller ikke tage chancen for at styrte med mine heste. smiley

• #27   21. dec 2010 jeg snakker ikke om at ride på is.. men trække på is (da min hest ikke kan rides på) er ridning på is slet ikke aktuelt

Kommentér på:
at holde hesten i form uden ridehal ??

Annonce