{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bokssur hest
  • #1   30. dec 2010 kommer hun på fold hver dag? smiley

• #2   30. dec 2010 Hver dag! smiley
    Hun står hjemme ved mig selv, så...

• #3   30. dec 2010 okay smiley
    Jeg ville først prøve at finde ud hvad grunden til at hun er bokssur er (hvis ikke du ved det i forvejen), så bliver det jo nemmere at mindske problemet (;

Men ellers ved jeg ikke lige hvad man kan gøre..

• #4   30. dec 2010 Der kan jo være rigtig mange grunde til at din hest er bokssur. Det kan være foderet, eller en tidligere oplevelse som gør at hesten føler sig utryg ved at være i boksen hvor den ikke kan flygte.
    Mange heste har brug for et personligt rum, ligesom at du også selv bestemmer hvem du vil have ind på dit værelse føler din hest at hun 'ejer' boksen. Dette kan ske pga. en uheldig hændelse. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan den reagere helt præcist eller hvilke tidspunkter hun er sur på, men hvis det er hele tiden skal du prøve at åbne boksdøren og invitere hesten hen til dig. Evt. med en godbid eller andet, og så kan du øge dette , altså med hvor langt ind i boksen du kommer - bare pas på du ikke overskrider grænsen. Men jeg ved selvfølgelig ikke om problemet er at hun bider eller vender røven til når du åbner boksen eller hvad det er. Så uddyb lidt:)

• #5   30. dec 2010 Altså.. Det er kun om aftenene, og så har hun ørerne tilbage, som en 'advarsel' og hvis jeg så kommer til at overskridte bider hun ud efter mig.

• #6   30. dec 2010 Ja, men så er det det du skal gøre (: Sørge for at foderet er i krybben når hun kommer ind. og så åbner du døren og lokker hende hen til dig. Og så nuser du hende og snakker sødt til hende når hun gør det. Og efterhånden som dagene løber kan du bakke hende et skridt og se om du må stå dér osv. Jeg vil tro at problemet er at hun føler det er hendes værelse. (:

• #7   30. dec 2010 Altså jeg har det sådan at hvis en hest er sur i boksen og ikke er det når man så har taget den ud - ville jeg ikke gøre noget ved det.

Vi har en shetter som når han er på gangen kan du gøre ALT osv. men hvis du går ind i boksen til ham går han ned i hjørnet og står bare og begynder at ryste og trykke sig sammen - og ellers gør han intet. Så vi har bare valgt at sige at boksen det er hans private sted og der holder vi os fra ham og så må han komme ud når han skal snakkes med osv. smiley

• #8   30. dec 2010 Vi har en hest som bliver vinter sur, dvs. han er ok på folden (bedst når du kommer med en godbid smiley ) Men møgsur i boksen, pånær når de står med en godbid i hånden.
    Han kommer ud hver dag med andre heste, og får alt det han kan spise, mangler bestemt ikke noget.
    Tror simpelthen det er fordi han ikke går ude hele døgnet som han gør om sommeren, det er der bare ikke noget at gøre ved. Han er bare vintertvær, ligesom vi mennesker kan blive vintersure. Så snart den står på længere dage og mere græs og varme er han "så god som ny" smiley

• #9   30. dec 2010 Jeg ville lade den være så meget ude som mugligt og give den masser af wrap i boksen vis det ikke hjælper ville jeg lade den gå i løsdrift da den ikke trives i en boks.

• #10   30. dec 2010 Hun er udenfor fra klokken 10.00 til 17.00 hver dag? smiley

Tror bare det er vinteren, fordi det er kommet her i december først"

• #11   30. dec 2010 Trine K: Du kunne jo sætte ham i en løsdrift, så har du da tilgodeset hans behov for at være ude, nu du selv nævner det nok er fordi han ikke er ude i døgndrift som om sommeren smiley

Julie: 10-17 er ikke mange timer at være ude... Og hvis det først er kommet nu med at hun er bokssur, kan det snildt være fordi hun ikke trives inde i så mange timer hver dag...

• #12   30. dec 2010 Altså vores er også sur når den har mad, det være sig i krybben eller
    wrap...Hun gør os ikke noget, men viser tydeligt, at hun ikke har lyst til
    andet end at være i fred, med sin mad...
    Det synes jeg man skal respektere...
    Det skal lige siges at hun er jordens sødeste og mest kælne hest ellers...

Kommentér på:
Bokssur hest

Annonce