{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

Ride hjelm (SE HER) {{forumTopicSubject}}

HUSKER DU ALTID DIN HJELM

Det er vigtig du altid har hjelm på selv om du bare nusser med din hest på mark,striler eller bare omgåes med heste. jeg har lært at at man aldrig skal gå rund ude i stalden uden hjelm da det var ved at koste mig livet .
HUSK DEN DEN KAN REDDE DIG LIV

Skriv gerne kommetar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride hjelm (SE HER)
  • #1   2. jan 2011 en sikkerheds vest kan også redde din ryg..

• #2   2. jan 2011 Hvorfor var det ved at koste dig livet?

Jeg tager heller ikke knæbeskytter og alt muligt på bare jeg går ud for min dør, så kan ikke se hvorofr jeg skulle have hjelm på når jeg ikke skal ride..

Man hlder vel øje med hvad man laver og hvordan hestens kropssprog er?

• #3   2. jan 2011 Tror det er de færreste, der gør det...
    og dog, det er jo faktisk det, man lærer til sine ridemærker (i sin tid, da jeg tog dem...)
    Men for mange er det nok bare en fjollet regel, tror jeg...

Hvad er din historie så?`:-) om man må spørge

• #4   2. jan 2011 Jeg har næsten altid hjelm på også når jeg bare er i stalden!

• #5   2. jan 2011 Da vi fik ny ponyunderviser og elevskoleansvarlig bestemte hun at ALLE under 18 skal have ridehjelm på under omgang med hestene eller ponyerne (:
    så jeg støtter kun 100 % op og tro mig det gør Dansk rideforbund også! (:

• #6   2. jan 2011 Er en af dem som glemmer at have den på når jeg omgås hestene, men har den altid på når jeg rider.

Men syntes tilgengæl at små børn altid skal have hjelm på når de omgås heste (dobbeltmoralsk - jeps :p) og sikkerhedsvest på når de rider.

• #7   2. jan 2011 har den på når jeg rider har den ikk på når jeg hygge rider. til fjorlænderen: vis du kvaser dit knæ overlever du højst sandsyligt. vis du kvaser dit hoved dør du

• #8   2. jan 2011 Enig med *Fjordlænderen* det er da ligeså farligt at gå på den is der ligger på vejene, som det er at ride uden hjelm.
    Jeg har altså ikke ridehjelm på bare fordi jeg nusser med min hest, eller render rundt på staldgangen

• #9   2. jan 2011 Nej jeg har ikke ridehjelm på når jeg omgåes dem.. har den på under ridning, da jeg kunne have været død idag hvis jeg ikke havde haft den på, men "nøjedes" med meget kraftig hjernerystelse..

• #11   2. jan 2011 jeg har ride hjelm på når jeg sider på hesten
    og bliver trukket efter fx en kælk

jeg har ikke på når jeg går på folden
    eller hjælper med at lukke ind
    eller andet hvor jeg ikke er på hesten

kan godt være jeg har den på en gang i mellem
    hvis jeg glemmer og tage den af eller jeg ikke gider

• #12   2. jan 2011 Altså, jeg gør det heller ikke, bruger ridehjelm på staldgangen, og husker den ikke altid når jeg rider.

Men tror man tænker på en HELT anden måde, hvis man som Michelle har oplevet noget ubehageligt, eller direkte farligt. Og jeg synes at det er betænksomt, at hun deler ud af sine erfaringer, og fortæller at man bør bære hjelm i al omgang med heste.
    Så kan man tage det til sig, eller lade være.

• #13   2. jan 2011 *Fjordlænderen* +Caroline J+ »katrine&hypperne~ Just'a'dream ;i«. : Fordi man kan blive sparket i hovedet af en hest, der er mange der er blevet slået ihjel af dette eller bliver hjerneskadet. Man bør helt sikkert have sin hjelm på når man omgår sin 200-600kg hest som let kan slå en ihjel.
    Nej man skal ikke gå at være bange, men det er det samme som at have sikkerhedsselen på i bilen - Ja du bliver sikkert slået ihjel vis bilen kører galt anyways, men risikoen er mindre.

Syntes måske det er lidt groft at komme med sådanne nogen udtalerelser når trådstarter har oplevet noget tramatisk.

• #14   2. jan 2011 Jaja, men jeg bestemmer nok selv om jeg har ridehjelm på elelr ej? ...
    Man kan ligeså vel blive slået ihjel når man har ridehjelm som hvis man ikke har.
    Self har jeg den på når jeg sidder på hesten, går tur med den, og rider men ikke ellers...

• #15   2. jan 2011 Team Grafik * Distanceteam *
    er helt enig. Men der er mange forskellige mennesker med mange forskellige meninger derfor er det aldrig let at sætte regler om ting som denne.
    det er folks egne beslutninger derfor kan jeg, ligesom trådstarter, kun guide folk imod det jeg syntes er rigtigt (:

• #16   2. jan 2011 Katrine: det har ikke noget og gøre med om DU har hjelm på, det har noget og gøre med den attitude du viser overfor trådstarter, når du skriver sådan. Det er lidt mangel på situationsfornemmelse, når trådstarter faktisk bare vil være sød og hjælpsom og fortælle at det kan være vildt farligt.

Hvis du har oplevet noget forfærdeligt, og vil fortælle om det ville du heller ikke bryde dig om at få den slags kommentarer smiley

• #17   2. jan 2011 »katrine&hypperne~ Just'a'dream: Det gør du helt sikkert, men syntes stadigvæk ikke man skal komme med sådanne en kommentar som "det er da ligeså farligt at gå på den is der ligger på vejene" - trådstarter råder en til at have sin hjelm på, ligesom mange råder folk til at have hjelm på når man rider.

• #18   2. jan 2011 Jeg siger bare det er ligeså farligt? , -.-

• #19   2. jan 2011 Katrine: Det er måden, ja det er da også farligt. Men det lyder som om at du ikke tror på at trådstarter er kommet alvorligt til skade? Tror heller ikke du ville bryde dig om sådanne kommentare vis det var dig der havde oplevet noget ligende?

• #20   2. jan 2011 tråd starte kan vi få og vide hvor for den redet livet på dig

• #21   2. jan 2011 *Jeanette & Konikken Masca* < 3
    Det var til hende karine der skrev inden mig du mente ik'? Bliver helt forvirret (:

• #22   2. jan 2011 Katrine VRK: haha jo, undskyld smiley Så ikke lige, at der var to "Katriner" smiley

• #23   2. jan 2011 Team Grafik * Distanceteam * - Der er også mange der bliver slået ihjel af at blive kørt ned af din bil, men derfor pakker jeg ikke mig selv ind i vat 24/7..

Hvis hesten gør tegn til at sparke, så går man væk fra den..

Det handler om at bruge sund fornuft istedet for at lege hverdagshelt

• #24   2. jan 2011 Fjordlænderen: Jeg vil give dig ret noget af vejen. Men nu er hesten altså et levende dyr, og du kan ikke altid regne med at du er to skridt foran den, den kan godt gøre uventede ting, som kan gøre at du kommer til skade.....

• #26   2. jan 2011 Hmm jeg er ikke saa flink til det der med sikkerhed. Jeg rider ikke med hjelm andet end til staevner, og sikkerhedsvest har jeg ikke haft paa siden 1994. Jeg gaar i stalden med traesko og klipklappere.

• #27   2. jan 2011 Fjordlænderen: Men en hest kan også blive forskrækket. Er sådan set også ligeglad hvorvidt du har hjelm på eller ej, som skrevet har jeg den heller ikke på.
    Men derfor syntes jeg ikke man skal skrive på den måde blot fordi trådstarter råder folk til at have hjelm på når man omgås heste

• #28   2. jan 2011 Team grafik: Hvor har du ret smiley

• #30   3. jan 2011 Det er nemlig rigtigt, Dusty, Twitter&Mille smiley

• #31   3. jan 2011 Jeg har <b>aldrig</b> hjelm på når jeg går på, folden,- jeg ved hvilke heste jeg skal omgåes og hvilke heste jeg skal holde mig væk fra.

Jeg har heller ikke hjelm på hvis jeg fx. går en tur med min hest, eller hygger med ham i boksen.

Det er også meget sjældent at jeg rider med hjelm, når jeg rider på min egen, - jeg ved hvad han reagere på, og kan mærke han reaktioner ned til mindste detalje. Og jeg tør godt stole nok på ham til at jeg kan ride uden hjelm. Og ja selvfølgelig kan han blive forskrækket som alle andre dyr, <i>inklusiv</i> mennesker kan, men han er så typen der stopper op og kigger, ikke løber eller springer til siden..

Når jeg rider andres heste har jeg dog altid hjelm på.

<b>...</b> Og hvis man skal stille det sådan op at man skal have hjelm + sikkerheds vest på bare man nærmer sig hestene, så burde vi også gå med skudsikker vest og hjelm på gaden, - <i> Det er ihvertfald lige før! </i>
    Altså, man kan også drukne i en vandpyt, men derfor træder vi alligevel i dem ?

• #32   3. jan 2011 jeg ville aldrig bruge hjelm i omgangen med hestene, men den kommer da på hvis jeg skal på nakken af dyrene.

jeg kan godt høre trådstarter har haft en uheldig oplevelse, og er begyndt at tænke mere over sin egen sikkerhed (hvilket bestemt er en god ting at blive bevidst om) -men man behøver heller ikke blive fanatisk.

• #33   3. jan 2011 *Jeanette & Konikken Masca* < 3 - Jeg har nu aldrig oplevet ikke at kunne mærke på et dyr når den har en dårlig dag, og man helst ikke skal drive den for meget rundt i manegen..

Team Grafik * Distanceteam * - Nu vil trådstarter gerne have at alle skal tage hjelmen på, og fortæller ikke hvad hun har oplevet, hun gør sig ikke engang den ulejlighed at komme ind og skrive hendes historie når folk spørger..

• #34   3. jan 2011
    Jo ridehjelm kan redde ens liv.. Er Maja's ejer vældig godt eksempel på.
    Har altid hjelm på når jeg rider selvom Maja er bombesikker og det højest giver et sæt i hende hvis hun bliver bange.

Ikke i omgang - var hun en hest der havde tendens til at være voldsom havde jeg nok men når hun nærmest står og sover så nej.

• #35   3. jan 2011 det er jo heller ikke sundt at gå med en sikkerheds vest hele tiden
    så får du en svag ryk
    eller så sker der det at så en dag har du glemt vesten
    og det er lige på en stævne dag og så får du en dårlig bedømmelse

fordi du har lænt dig op af vesten

• #36   3. jan 2011 Fjordlænderen: Hun blev sparket i hovedet af en hest, det står længder oppe xxSB har skrevet det, hendes hest der sparkede trådstarter.

• #37   3. jan 2011 Hun skriver da ikke noget om det er hendes hest der har sparket hende :S Og der står bare den har sparket ikke hvor og hvordan..

• #38   3. jan 2011 Jeg orstår ikke hvorfor man opretter et emne, som man tilmed vil have kommenatre på og så ikke deltager i den :S

• #39   3. jan 2011 Fjordlænderen: Det må trådstarter da selv om, syntes stadigvæk ikke man behøver at være grov over for hende.

• #40   3. jan 2011 Har hjelm på når jeg rider og sikkerhedsvest på når heg springer og rider i naturen;)

Har aldrig været uheldig og derfor gør jeg nok nogle dumme ting en gang i mellem (når min mor ikke er med xD)..

• #41   3. jan 2011 Heg = jeg;)

• #42   3. jan 2011 Team Grafik - Det er jeg heller ikke

• #43   3. jan 2011 Det samme som Erika & Prinsesse Lia<3 :: Dog har jeg ikke en sikkerhedsvest endnu xD.
    Men det vil være det samme for mig når jeg får en smiley

-Team Grafik: Det er vi godtnok heller ikke. Vi ahr bare vores meninger, og det skal der vel også være plads til, ellers må man lade vær at oprette sådan et emne?

• #44   3. jan 2011 Jeg har hele tiden ridehjelm på når jeg er til ridnig. Men det er fordi jeg tager den på hjemmefra, når jeg jo kun skal være ude på rideskolen ca. 2 timer. Men vil dog godt indrømme at da jeg var på ridelejr (enghøjs ponyclub) var jeg ikke så god til at huske den. Jeg red på en DV der var 155 cm hun hedder Verona for dem som har været dernede. Men jeg havde kun hjelm på når jeg red. Man var jo sammen med hestene hele tiden. Så når jeg stod inde i boksen med hende havde jeg ikke hjelm på. Jeg stod endda på et tidspunkt lige bag i røven på hende, nede på huk *staves* og ordnede hendes hale. Hun kunne frit sparke mig hvis hun ville. Men hun stod og halv sov istedet. Jeg havde også brugt meget tid sammen med hende inden jeg gjorde det. Så jeg vidste hn var meget rolig.
    Havde heller ikke hjelm på da jeg striglede hest ved rideskole stævnet her i december. For den havde jeg ikke på i forvejen. Så hvis jeg ikke tager den på hjemmefra glemmer jeg den nok lidt.
    Men har altid hjelm på når jeg rider på de rideskoleponyer jeg enten ikke kander eller ved er lidt "dumme" i stalden.
    For jeg vil ikke risikere at komme til skade på grund af at jeg glemte hjelmen.
    Jeg var selv lige ved at blive sparket da jeg rensede hove engang. Ponyen gad ikke lige have renset baghoven mere, og så sparkede den altså bare ud med det bagben. Jeg var lige ved at blive ramt. Men blev det heldigvis ikke. Så jeg husker hjelmen så tit jeg kan.
    Men nu er det også en regel ude på min rideskole, at man skal ride med ridehjelm. Så det er ikke så svært at huske den når jeg skal ride XD

• #45   14. okt 2012 Til dem der gerne vil vide hvad der skete kan de læse det her smiley
    http://www.jv.dk/artikel/838028:Esbjerg--12-aarig-overlever-hestespark-i-hovedet

Kommentér på:
Ride hjelm (SE HER)

Annonce