{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt under hæk 650 kr.
  • lægning i fliser ca 3,2 kvm 1.030 kr.
  • Mindre ophængsopgaver på væg 1.000 kr.
  • Nedtagning af køkken 1.000 kr.
  • Hænge to sengeborde op 350 kr.
  • Rette / støbe stolpe til komposit hegn 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wrap hø?
  • #1   12. jan 2011 Har hørt nogen siger 1,5 kg wrap pr 100 kg hest.. Men jeg ved ikke om dette er sandt, da jeg bruger tørt hø smiley

• #2   12. jan 2011 min rundballe holder sig fint 1 1/2 uge

• #3   12. jan 2011 Min får 12-15 kg. om dagen! Den vejer 500 kg.

• #4   12. jan 2011 Det kommer også an på hvad den ellers får og hvad den er vant til at få. En hest er lavet til at stå og spise hele tiden, så jo mere stråfoder jo bedre. I starten skal den nok lige vænne sig til det hvis den ikke er vant til det.

• #5   12. jan 2011 Hvor meget den skal have kommer an på wrappens tørstof procent.
    Der er stor forskel på hvor meget vand wrap indeholder, alt efter om det er lavet til kvæg eller heste. Pga. wraps lavere pH skal heste have det tørreste man kan skaffe, da jo vådere jo lavere pH.

Heste skal have 1kg TØRSTOF pr. 100kg hest om dagen.
    Dvs. wrap som er på 60% tørstof, skal en hest have 1,66kg wrap pr. 100kg. hest.
    Hø er oftest på ca. 80% tørstof, og derfor skal en hest have 1,25kg hø pr. 100kg hest. -Det er her man plejer at sige imellem 1-1,5kg hø pr. 100 kg. hest som en tommelfingerregel.

Normalt siger man jo mere grovfoder, jo bedre. Men hestens tarmsystem kan ikke tåle rigtig store mængder wrap, pga. den lavere pH, og derfor hvis din hest skal have mange kg. wrap om dagen (over 10kg), skal noget af det erstattes af hø.

• #6   12. jan 2011 har også hørt det med halvanden kilo per. hundrede kilo. Men hvis du skifter skal du være 100% sikker på det er heste wrap! du må ikke købe wrap til køer, der er alt for meget fugt i det og det kan heste maver ikke tåle. det kan ende rigtig galt hvis det er det man kommer til at give dem....
    jeg har de små baller på omkring 50 kg. og de holder sig fint i et par uger når jeg åbner men jeg ligger det på et stativ hvor det tørre, så bliver det ikke muggent så hurtigt smiley

• #8   12. jan 2011 vores får omkring 8 kg wrap, og dertil lidt hø ved siden af..
    min er også en fuldblodsblanding.
    Hvis den ikke har fået wrap før, så kan den godt få ondt i maven, så start stille op

Kommentér på:
wrap hø?

Annonce