{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

vitaminer/mineraler...? {{forumTopicSubject}}

Den allebedste vitamin/mineral blanding man kan få...eller købe selvfølgelig... hvad er det?

Jeg savner en god "vitaminpille" til daglig her i vinterperioden.
en blanding hvor hesten er dækket helt ind.

Har heste i forskellige str, og alle laver ikke en døjt, udover det de selv finder på.
De går på fold alle dagens lyse timer uanset vejr og vind. (lige pt ca 9-16)

skriv gerne hvorfor i vælger netop det produkt, og hvor det købes:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vitaminer/mineraler...?
  • #1   12. jan 2011 Jeg bruger nogen fra Tjørnhøj mølle som er super. De er "vitamin piller" hvor der skal en til per 100 kg. hest om dagen.

    Jeg har ikke selv skaffet dem, men fået en ven til at skaffe dem til mig.. Men de hedder noget med tjørnhøj mølle smiley


  • #2   12. jan 2011 Hvis du har tid og tålmodighed synes jeg du skal gøre som jeg og google produkterne på nettet, printe ud det du finder interessant og sammenligne. Sådan er jeg kommet frem til Vital Complete fra Pavo og Health Boost til perioderne ved f.eks. pelsskifte.

    Grunden til at jeg har valgt de produkter er at ved sammenligning med gud ved hvor mange andre fandt jeg sammensætningen her væsentlig, prisen er lidt høj kontra f.eks. Salvmin og andre lig dette. Ud over jeg synes det har den bedste sammensætning skulle det være velsmagende og i pilleform, hvilket for mig betyder end del da det så fylder lidt i krybben sammen med en lille håndfuld lucerne som bliver hans eneste krybbefoder ud over god wrap.

    Har indtil nu brugt Mini Vit Vinter fra Tjørnehøj Mølle hvilket jeg har været ovenud tilfreds med. De er meget velsmagende og i bolcheform, hvilket kunne være et rigtig godt bud til dine hypper da du kan give dem som godbidder.


  • #3   12. jan 2011 Det er præcis dem som bliver nævnt til sidst af "findus og pedersen" Jeg bruger smiley

  • #4   12. jan 2011
    Findus & Pedersen P
    Supergod ide det med at printe ud... den tanke havde jeg ikke lige;)

    Kigger lige nærmere på Pavo' vitaminer

    Sofie Mortensen - Forståelse, Kærlighed & Venskab.
    ok:)
    Jeg kigger lige på dem:)

    Grunden til jeg spørger er, at jeg har en ALT for fed pony og en for tynd hest og 3 ponyer som er fine i huld, og vil gerne finde et tilskud som kan gives dem alle uden nogen mangler eller får for meget. selvfølgelig skal det afstemmes dem hver især, men synes det er frygteligt træls at have 5 forskellige tønder af hvert




  • #5   12. jan 2011 Jeg har med stor tilfredshed haft brugt Regulator Complete www.regulator.dk
    Det er vitaminer, mineraler, urter samt gode nyttige ting.
    Det er super godt, men ikke i den billige ende smiley

    Er lige skiftet over til Gemüse-Kreüter-mineralien fra St. Hippolyt til mine vallaker, så jeg kan ikke sige noget om det endnu... smiley

    Min hoppe er lige skiftet over til fuldfoder ( Hyppolyt's Naturmüsli )


  • #6   12. jan 2011 Du går hvertfald ikke gakt i byen med hverken travo e sport, eller salvamingrøn. Jeg ved at salvana også har en vitamin som skulle indeholde det samme som travo e, bare lidt mindre E vitamin, også er salvana hesteminiral billigere at købe.. smiley

  • #7   12. jan 2011
    Camilla- nu med ny Tinker/Drum.

    den der Gemüse-Kreüter-mineralien, i hvilken form er det? er det piller, eller er det ligesom deres microvital?
    har nemlig ikke lige set den du omtaler


  • #8   12. jan 2011 Kan da så tilføje at grunden til at jeg har brugt så meget tid på at sammenligne er at jeg ønsker højest mulig sammensætning af B-vitaminer da det er det tilskud jeg oftest køber og tilsætter ekstra af de perioder han bliver ekstra belastet f.eks. pelsskift, har lidt nedsat energi og i den dur - der virker høj dosis B-vitamin storartet på vores som også kæmper med vægten.

    Vil lige sige at når jeg siger ikke god nok sammensætning mener jeg til vores behov og efter min egen overbevisning - ikke sagt at produktet ikke er godt.

    Startede med at undersøge Regulator Complete som var mit umiddelbare valg, men for bøvlet at skaffe og ikke god nok sammensætning sammenlignet med andre.

    Racing Minerals og Salvamin heller ikke ønskværdigt til ham.

    Gemüse Kreüter et lækkert produkt også i pilleform med ikke høj nok i B-vitamin.

    Det er vigtigt for mig at det passer til netop hans behov og de foderproblemer vi har haft og så fodrer jeg jo ikke med nogen former for krybbefoder ud over meget lidt lucerne


  • #9   12. jan 2011 Findus & Pedersen P

    Tusind tak:)

    Jeg er lige ved at indsamle "indholdsfortegnelserne over de produkter jeg umiddelbart falder for, og vil tage kontakt til foderrådgiveren, når jeg har de forskellige på papir:)

    Racing minerals ved jeg, de ikke vil spise... ikke engang fede Bonnie:/

    Bonnie har muligvis EMS, hvilket bliver undersøgt i morgen af dyrlægen, og derfor er det ekstra vigtigt for hende med en god vitamin/minaral "kur"


  • #10   12. jan 2011 Hvad er det nu lige præcis Bvitamin gør/er godt for?

  • #11   12. jan 2011 vi bruger Askhims havalger - så er de dækket ind med alt der er ikke det der ikke er i..
    derudover giver vi dem også hybenpulver til deres sene og led...


  • #12   12. jan 2011 Som sagt har min erfaring med vores godt robuste ponydreng og ekstra B-vitamin været rigtig god - når vi ikke kan give ham alskens lækre ting i krybben på grund af hans vægt, giver de ekstra B-vitaminer lige det ekstra der skal til.

    Taget fra nettet:
    B-vitamin kaldes populært "stress-vitaminet" og anvendes primært til konkurrenceheste, der viser tegn på sløvhed, ved miljø og foderskifte, samt ved pelssætning og fældning. B-vitamin har bl.a. betydning for nervesystemet og energioptagelsen. B vitamin er derfor afgørende for hestens velbefindende og præstationsevne.
    B vitamin er et vandopløseligt vitamin, som hesten selv producerer i stortarmen. Ved div. former for stresspåvirkning opstår der let "uro" i tarmsystemet, hvorved B vitaminniveauet falder. Det kan hurtigt hæves igen via tilskud.

    Et andet helt viunderligt produkt er Animal Biosa som er et flydende pro biotisk produkt (faktisk et ensileringsmiddel) virker super for at forebygge/helbrede maveproblemer og er med til at give en fuld foderudnyttelse


  • #13   12. jan 2011 Findus & Pedersen P

    tak

    tror ikke mine dovendidrikker har specielt brug for ekstra b-vitamin udfra beskrivelsen

    Bonnie får pt en håndfuld fiberpiller, en håndfuld lucerne og racingminerals, som bliver pillet fra...
    umiddelbar hælder jeg til hippolyts, men må lige høre med en proffesionel

    de andre får jo så "i hoved og røv" så at sige.... men sorterer vitamin fra...
    så det er egentlig ret nødvendigt at det ikke smager dårligt, og hvis hippolyt's svarer lidt til deres andre foderprodukter, tror jeg det smager fint for dem



Kommentér på:
vitaminer/mineraler...?

Annonce