{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

Hvilken Mash til Muffe drengen? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG

Jeg vil prøve at tage hans sædvanlige foder fra ham i en periode, for at se om det er dér problemet med hans allergi buler ligger.. Længere historie, men det er næsten den sidste mulighed der er tilbage... Han får nu Horselux Easy og Fiber Pellets, dette skal så erstattes med TM Minivit Vinter for at dække ham ind med vitaminer og mineraler, men jeg vil gerne give ham noget i krybben samtidig med de 2 små, og da han nemt taber sig når det er koldt, må der gerne være lidt "krudt" i, ligesom Fiber Pellets.. Og så faldt min ide på Mash =)

Men når man som mig, ikke vil fodre med stivelse eller sukker i særlig store mængder, aner jeg ikke hvor jeg skal kigge hen, især fordi jeg aldrig har givet mine heste Mash før =)

Så hvad giver du dine heste og hvilket produkt kan jeg med fordel give ham hver dag i krybben, uden han bliver bombet med stivelse/sukker???? =)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken Mash til Muffe drengen?
  • #1   18. jan 2011 Pavo mash slobber - supergodt!!

  • #2   18. jan 2011 Jeg giver min frieser hoppe Irish Mash fra St. Hippolyt, og hun elsker det, og det har et lavt stivelsesindhold! smiley


    http://shop.hippolyt.dk/shop/irish-mash-208p.html


  • #3   18. jan 2011 Malene: Hvad indeholder det?? =)

    Dina: Den har jeg faktisk lige kigget på, den lyder lækker =)


  • #4   18. jan 2011 irish mash er lidt mere lækkert end slobber! smiley det dufter også lææææækkert.

  • #5   18. jan 2011 Slobber mash fra Havens, er utroligt lækkert smiley

  • #7   18. jan 2011 min hoppe får irish mash 3-4 gange om ugen og det er bare hygge-nygge smiley
    blot husk du ikke må komme vandet i, lige når det har kogt. det skal være lunken.. evt en halv kande kogt og en halv kande koldt. ellers ødelægger det gærkulturen i mash'en..


  • #8   18. jan 2011 Jeg bruger Irish Mash fra St. Hippolyt smiley
    -super godt foder og hestene eeeelsker det smiley


  • #9   18. jan 2011 Marie: Super, jeg læste godt lige på deres hjemmeside at det ikke skal opløses med kogende vand, men jeg burde kunne hælde lunkent vand i? Altså tage kedlen af inden den koger? =)
    Jeg skal ud og have købt en sæk Irish Mash tror jeg, det lyder okey i indhold, selvom stivelsesindholdet er 23%, men han skal have så lidt hver dag, at det ikke gør det store udslag...

    Hvis han bare skal have til at få noget i krybben, hvor mange gram om dagen i tørvægt skal jeg så regne med at give ham?? =)


  • #10   18. jan 2011 jeg giver min en kop eller 2 hver dag.. bare sådan 2-3 håndfulde er det vel.. det er rigtig godt i denne tid.. men lad vandet koge helt så du mindsker bakterieindholdet og så lad det enten stå og køle eller også kog kun en halv kande vand og tilsæt en halv kande koldt vand.. sådan plejer jeg at gøre.. hun grynter hver gang smiley
    sommetider koger jeg også vand og kommer hendes gulerødder i, for at få lidt lunt i maven disse kolde dage..


  • #11   18. jan 2011 hov ikke hver dag.. hver 2.-3. dag skulle der stå *

  • #12   18. jan 2011 Begge mine får ca. 250g irish mash hver dag, de elsker det smiley

  • #13   18. jan 2011 Marie: Super, så koger jeg vandet og venter til det er kølet lidt af... Mine 2 føl får opløst deres Fiber Piller fra nu af, da det har hjulpet på den enes lidt våde prutter, før det fik de det i tør udgave =)
    Men hold op de er vilde med det lune mad, selv den gamle Muffen vil hen og have deres, når han er færdig og det prøver han ellers ikke på normalt.. Så er sikker på han vil elskeeeee Irish Mash *Gg*


  • #14   18. jan 2011 helt sikkert smiley
    det er altid med lidt lunt til maven i denne tid.. min får lucerne, regulator complete, linamix og fiberpiller og så mash et par gange om ugen.. og hendes rødder selvf.. der er også nogle forskellige vitaminer i mash'en vidst.. og det dufter bare så godt.. min hest er også alt-ædende, men jeg tror vidst det er en succes ved næsten alle smiley


  • #15   18. jan 2011 jeg bruger mash fra havens...

    det er den eneste mine heste gider æde, af de 3 forskellige jeg har prøvet...

    jeg er så blevet fortalt at man ikke bør blande det med kogende vand, da man ødelægger nogle af de gode amino syre og andre ting i mashén, hvis det er for varmt...

    så her bruges almindelig varmt vand (lidt varmere end hånd varmt, så har det en dejlig lun temperatur når det foders med)

    slobber mash fra HAVENS
    Velegnet til:

    • Heste på stald, da opstaldning gør hestens fordøjelse mere træg pga. mindre bevægelse. Det meget høje indhold af hørfrø og klid holder maven i gang og forebygger fordøjelsesproblemer.
    • Opretholdelse af godt huld, f.eks. ved hård træning, vækst, reproduktion, sygdom eller høj alder.
    • Heste på jordfold/vinterfold, da hørfrø indeholder naturlige slimstoffer, der indkapsler sand/jord i fordøjelsessystemet og fører det med ud med gødningen, hvorved risikoen for sandkolik mindskes.
    • Heste, der er uvillige til at indtage tilstrækkeligt foder og væske ved konkurrence, transport o. lign.
    • Heste med pels-, hud- og hovproblemer (pga. meget højt indhold af biotin og essentielle fedtsyrer).
    • Heste med tendens til nyreslag eller forfangenhed (pga. meget lavt indhold af sukker og stivelse).
    • Heste, der er uvillige til at indtage medikamenter, tilskud, o. lign. med mindre god smag, idet mashen kan skjule smagen af disse og den våde konsistens umuliggør frasortering.


    Sammensætning: Knust hørfrø, hvedeklid, mikroniserede majsflager, mikroniserede bygflager, puffet
    hvede, roepiller, hørfrøolie, sojaolie, solsikkeolie, vitaminer, elektrolytter, mineraler, foderkridt, salt,
    sporstoffer og antioxidanter.


    Det ekstra måltid som hesten elsker! Passer til alle heste og i enhver foderplan. Diætetisk
    specialprodukt, der skånsomt udrenser, stimulerer og stabiliserer hestens fordøjelse. Meget højt
    indhold af biotin og essentielle fedtsyrer (omega-3 og omega-6) giver skinnede pels, sund hud og
    sunde hove.

    23.5% stivelse
    6.0% sukker

    (og en masse andre ting)

    http://shop.havens.dk/images/Datablad%20HAVENS%20Slobber%20Mash.pdf


  • #16   18. jan 2011 Sandie: Tusind tak for dit input =)
    Jeg bryder mig dog ikke om at der både hvedeklid, byg, hvede og majs.. Jeg kan gå med til valset havre og behandlet majs, men ikke alle dele på en gang =)


  • #17   18. jan 2011 jeg bruger pavos her i vinter halvåret blandet sammen med resten af maden med godt med vand og et godt svat flydende melasse..

    men du vil jo ikke fodre med sukker..
    hmm ellers prøv med en rig energi kilde som linamix, det kan jeg klart anbefale.. dette kan også blødes op


  • #18   18. jan 2011 Stine: Jeg er ikke ude efter andre produkter end Mash, ellers tak... =)

  • #19   19. jan 2011 okay.. trist.. hmm men mashen fra pavo kan også anbefales..

Kommentér på:
Hvilken Mash til Muffe drengen?

Annonce