{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Hest der ikke spiser, ejer ligeglad {{forumTopicSubject}}

I den stald hvor jeg står, der har ejeren en hest der næsten ikke spiser pga en dårlig tand (siger ejeren) det har den ikke gjort i mindst 1 uge nu, men ejeren siger at det ser dyrelægen på når han kommer forbi.. men det kan jo være i morgen eller om 1 måned smiley
Synes det er så synd for hesten, den virker trist og den er endda i fol.. tænker om det ikke nærmer sig at man kan melde ham for vanrøgt over at han ikke vil tilkalde dyrelægen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest der ikke spiser, ejer ligeglad
  • #1   28. jan 2011 Jo!.
    For køber man en hest har man pligt til at behandle den hvis den er syg, eller i dette tilfælde har tandpine.


  • #2   28. jan 2011 De havde været 2 inde og snakke med ham sidste fredag og mig og min part gik ind og sagde det i mandags da jeg så den ikke havde spist.. så der er taget fat i ham.. men han er en gammel mand der mener hans metoder er fine for de har fungeret i 100 år og han vil ikke høre efter andre, for vi er bare hysteriske..


  • #3   28. jan 2011 snak med en dyrlæge om de ikke kan kigge forbi gratis kørsel, af hensyn til hesten. så er dyrlægen der alligevel(-: nogle dyrlæger forstår det...

  • #5   28. jan 2011 Problemet er at hvis jeg ringer efter dyrelægen, så hænger jeg også på regningen og det har jeg ikke råd til smiley ellers gjorde jeg det skam gerne.. og tror desuden ejeren ville blive meget sur på mig..
    Tænker mere om dyrenes beskyttelse eller hestens værn ikke kan træde til og gøre noget, det må da som min nærme sig misrøgt..


  • #7   28. jan 2011 Frida: Nej i min verden er det absolut heller ikke acceptabelt, havde det været min hest ja så var dyrelægen tilkaldt den første dag jeg blev gjort opmærksom på problemet... har desværre ikke råd til at betale dyrelæge for andres heste (især når vi ikke snakker liv/død situation) da jeg er pensionist og gravid og har mine egne dyr at tænke på..

  • #8   29. jan 2011 Du skal ringe til hestens værn - eller lignende, Om de tager sig af det, ved jeg ikke, men du skal prøve!

    Vi havde fat i dem, da en mands shetlændere konstant løb ud af folden, og det tog de hånd om gang på gang!


  • #9   29. jan 2011 Jeg har sendt en mail til dyrenes beskyttelse her i området og hørt om de mener det hører under misrøgt, håber de svare hurtigt..

  • #10   29. jan 2011 Dyrenes Beskyttelse tager alle henvendelser om vanrøgt alvorligt, og henholder sig i alle dyreværnssager til Dyreværnslovens § 1 og 2:

    "Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer."


  • #11   29. jan 2011 du kan påminde ham om at hvis han ikke får tilkaldt en dyrlæge med det samme så bliver han meldt eller også ringer du til dyrlægen og ber ham komme på ejers regning

  • #12   29. jan 2011 Annika: Dyrenes beskyttelse har svaret mig og spurgt om jeg ved hvilken dyrelæge manden bruger, for han kan først få kontakt til deres dyrelæge mandag.. så ja virker som om de tager det alvorligt..

    Betina: Manden er ikke hjemme men jeg ville ikke bryde mig om at true ham hvis han var, for min hest står jo altså i hans varetægt indtil på tirsdag..
    Og man kan ikke ringe efter dyrelæge på andres regning, man kommer selv til at hænge på regningen..


  • #13   29. jan 2011 Prøv at kontakt dyrenes beskyttelse og hør dem, da det er dem der sider på alt det med vanrøgt osv. de kan også fortælle dig hvad loven siger

  • #14   29. jan 2011 Nu vil jeg så lige oplyse jer om det er ret normalt at en hoppe i fol går fra foderet i en periode.

    Men hvis det er pga. en dårlig tand skal der selvfølgeligt gøres noget.


  • #15   29. jan 2011 hvis manden ikke er hjemme så vil jeg jo mene at du godt kan tage kontakt i dyrlægen for det er sku synd for hesten

  • #16   29. jan 2011 Mette: Det er gjort for at høre om de mener der kan skrides ind..

    Shella: Det er ejeren selv der sagde at det er pga dårlig tand, da jeg gjorde ham opmærksom på det.. den har også tydeligt ondt når den prøver at spise og taber det meste af maden, for den vil mega gerne have noget, så den er sulte..

    Betina: Ja det kan man, men den der ringer efter dyrelægen hænger på regningen og sorry, men det har jeg ikke råd til..


  • #17   2. feb 2011 du har gjort det helt rigtige signe, det var forfærdeligt at kigge på det stakkels gravide dyr, som for det første skal leve af hel havre, melasse og de billigste grønpiller på markedet (hvilket ikke er mad for en ifolet hoppe) + hun ikke kan spise noget pga af den tand, der er havre i hele boksen fordi når hun tager en bid så gør det ondt og derfor åbner hun munden igen, det er forfærdeligt at se på, så godt at du skred ind.

  • #18   2. feb 2011 Tak Marie... du er jo åbenbart den eneste der ude der kan se problemet og mener det er korrekt at gøre noget..

  • #19   5. feb 2011 Kære Marie
    Hvis du synes at det var forfærdeligt med hesten, kunne du jo have fortalt mig det. Iøvrigt er det vel passende at spørge dig om følgende:
    Da du ikke har overholdt dine foservagter, hvem har så fodret?. Da jeg hjalp dig med sårsalve til din hest, hor er salven nu?. Da du rejste herfra har du ikke tømt boksen. Hvornår vil du gøre det?. Hvis du ikke mener, at fodringen er korrekt, kunne du fortælle mig det. Jeg har nu avlet 8 velskabte føl på samme fodring uden problemer. Jeg har forsøgt at kontakte dig pr. telefon, men du svarer ikke.
    Til Signe:
    Hvis du var så omsorgsfuld for en af mine heste, kunne du jo have kontaktet mig på min mobil. Du kunne finde mit nummer i stalden. Hvis du havde gjort det kunne du vide, at hesten var under overvågning, og at dyrlægen var bestilt. Jeg er iøvrigt glad for, at du har vist omsorg for en af mine heste, og jeg ønsker, at du frenover vil vise din egen hest den samme omsorg.
    Til alle andre:
    Min hest er tilset. DB har været på besøg. Dette gav ikke anledning til bemærkninger.
    Problemet med hoppen er, at hun i fol går fra foderet ind imellem, samt at hun som plag har mistet en tand. Derfor vokser den modsatte tand ned, da den ikke bliver slidt som de øvrige tænder. Det kan være svært at finde ud af om det er tanden eller graviditeten, der er problemet. Derfor ser jeg tiden an et par dage, inden jeg tilkalder dyrlæge.
    Hun er i godt huld har ikke lidt skade.
    Tak for jeres opmærksomhed på denne episode.
    Ejeren af hesten


  • #20   6. feb 2011 Birger: Jeg er skam kun glad for at hun havde fået hjælp.. men hun gik ikke bare fra foderet, hun havde tydeligt ondt når hun forsøgte at spise, hvilket hun jo gjorde igen og igen, så forstår ikke tvivlen omkring problemet.. du gav heller ikke udtryk for tvivl over for mig, da jeg spurgte, der sagde du det er tanden, den ser dyrelægen på når han kommer forbi..
    For mig bliver det bare aldrig i orden at se tiden an i over 1 uge når hesten tydeligt viser den har smerter.. og jeg vil da til hver en tid forsøge at hjælpe hvis jer ser andre dyr der har ondt..
    Min egen hest viser jeg skam kun endnu mere omsorg for, bl.a derfor den blev flyttet, da den ikke skal stå og glo i en boks 20 timer i døgnet fordi hende der burde lukke ud ikke gider..
    Og hold så venligst op med at ringe til mig.. jeg ser ingen grund til at snakke, sagen er afklaret da hesten har fået hjælp.. og vi har ikke mere at snakke om..


Kommentér på:
Hest der ikke spiser, ejer ligeglad

Annonce