{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

HEST IGEN? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg solgte min skønne vallak for to år siden, fordi han desværre ikke ville blive så høj som han skulle og jeg følte at jeg ikke rigtig længere havde tiden til ham pga af skolen, og efter det mistede jeg lysten til at have hest og ride.. Men så begyndte jeg efter kort tid at ride igen, og begyndte at tilride nogle heste på den gård, hvor jeg os før havde min hest til at stå, og hurtigt kunne jeg slet ikke undvære det igen, og jeg begyndte at ride fast igen, og det har jeg gjordt siden.

Jeg er blevet tilbudt en at få en plag ude fra gården, den eneste betingelse er at den skal stå opstaldet der mindst 18 måneder, men udover skal jeg intet betale for selve hesten. Det er jo et sindsygt godt tilbud, og kun mig der har fået det.

Den lille skønhed bliver 1 år til marst, og er gudesmuk. Hun er en fin hoppe, og har rigtig flotte aftegn.. Hun bliver omkring en 168. Hun er en hel søster til den vallak som jeg solgte for 2 år siden, så hun har de bedste gener.

Men overvejer virkelig om jeg er 100% klar til at have hest igen, for det ville være den oplagte mulighed, hvad siger i?


Kommentarer på:  HEST IGEN?
  • #1   18. feb 2011 Hvorfor skal den blive på gården?? Det syntes jeg er en sjov ting.. Men ellers så er det jo kun dig selv der kender svaret.. smiley om du gider og har lysten til at passe og opdrage på den.. smiley

  • #2   18. feb 2011 Og ja.. Om du har råd til den.. smiley

  • #3   18. feb 2011 Fordi de gerne vil se den udvikle sig, og det er helt klart os den nemmeste løsning for mig, for det er den bedste gård, tættest på smiley

    Men ja økonomien skal helt klart os overvejes smiley


  • #4   18. feb 2011 uha det er jo svært, men meget kan jo lade sig gøre hvis man prioriterer fornuftigt.....så jeg har lige lidt du kan overveje...

    bor du stadig hjemme, eller har du dit eget (alm. husleje på SU og med råd til hest er en ret svær kombination) ?

    hvor mange penge har du at holde hest for om 2 år ? eller om 5 år?

    skal du uddannes til noget?

    skal du flytte væk for at få uddannelsen?

    og har du så tid til hesten under uddannelsen?

    Hvad hvis du stifter egen familie og får børn?

    Hvad er dine ambitioner for den hest, er det ok bare at have en hyggehest og måske kun kunne nå at ride en gang hver fjortende dag?

    eller skal du nå langt og ride seriøst næsten hver dag for at nå målene når hesten (engang) bliver gammel nok?

    har du nogen til at hjælpe dig med hesten i det daglige, hvis du bliver syg, eller træningen driller?

    hvad nu hvis den ikke bliver højere end fx.163cm?

    tja...det var lige mine første tanker....


  • #5   18. feb 2011 Ja det er alle de tanker jeg også render rundt med, der er altid nogle der kan hjælpe mig, og jeg vil bruge den til konkurrence ridning, mest dressur og ja jeg vil kunne komme derud og træne den seriøst. At stifte familie er ikke planen lige nu, og skal ikke i skole mere efter sommer, så skal jeg ud som elev, bor stadig hjemme og vil jeg gøre lidt endnu, for at spare penge op smiley

Kommentér på:
HEST IGEN?

Annonce