{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

lukke af for smerte {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har hørt at en Irish Cob og disse typer, kan lukke af for smerte så de ikke mærker den så tydeligt, passer dette, eller hvad?
For jeg red en der bed ret meget og der var en mand ude at hjælpe problemet og han sagde at hvis man bliver nødt til at slå den, skal det gøres rigtigt første gang da de ellers bare lukker af? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lukke af for smerte
  • #1   25. feb 2011 Uanset hvad, slår man ikke på en hest .. men jeg er ret sikker på de ikke lukker af - Ivertfald ikke ifølge min moster smiley

  • #2   25. feb 2011 Jeg tror faktisk han har fadt i noget, men det er ved alle heste og ikke kn IC, hvis du bliver ved at daske til en hest på skulderen f.eks. bliver den ligeglad til sidst, hvis man gør det en gang ''rigtigt'' så reagere den..

    Lidt ligesom hvis nogle bliver ved at sige noget til en bliver man ''døv'' til sidst smiley


  • #3   25. feb 2011 Jeg tror også han som sådan har fat i noget der.
    MEN forskellen er bare, at selv om de måske kan lukke af, efter mange gentagende slag, så gør det jo stadig ondt.
    Det er vist det man kalder "tillært hjælpeløshed" altså at hesten, til sidst opgiver at stritte imod.


  • #4   25. feb 2011 Ja, det kunne godt være (:

  • #5   25. feb 2011 heste er jo fra naturen nødt til at kunne lukke af for smerte, da hvis de viser den svaghed nemt bliver bytte. Så de viser den kun når de ikke kan undgå det mere.

    Min ene hoppe havde for nogle år siden , reddet sig en ordentlig hovbyld og humpede afsted på 3 ben, men da jeg lukkede hende ud om morgnen var der intet at se, men to timer efter var hun stokhalt. Dyrlægen kom med det samme og han sagde, at med den størrelse hovbyld, havde hun haft ondt i et stykke tid. Men hun havde ikke været halt de forgående dage overhovedet.
    Da den var fjernet , kom hun i boks og ja hun var så udmattet , at hun lå og småsov resten af dagen.
    Puha jeg havde det dårligt med hun havde haft ondt så længe, men havde jo ikke en chance for at se det, da hun bed smerten i sig.


  • #6   25. feb 2011 Linda T: Det samme med min pony, i en bilulykke var vi så uheldige at den brækkede haleroden skubbede korsbenet og rev en masse sener og led over, vi fik dyrlæge som intet kunne se, han kunne ikke løfte halen, men det kunne være slaget- ugen efter sprang jeg en MB, og han prøvede at hoppe vi fik 3 bom og jeg opgav, senere hen fandt vi ud af alt dette var brækket, og jeg fik det helt dårligt over at have redet ham smiley

  • #7   25. feb 2011 Jeg aner intet om det... Men man slår ikke en hest.. smiley

  • #8   25. feb 2011 Koldbolds heste er mere hårdfører end fx varmblod, det ved vi alle sammen. Man har set eksempler på at en islænder eller fjordhest eller nogle at de 'store' heste står op og ja giver sig til at dø eller står og har uhestelige smerter.

  • #9   26. feb 2011 nu er en frieser jo varmblod, så det gælder åbenbart også for dem ;0)

  • #10   26. feb 2011
    Kaldes tillært hjælpeløshed og ses hos mange rideskole ponyer :o)


Kommentér på:
lukke af for smerte

Annonce