3.193 visninger
|
Oprettet:
Bukhov? {{forumTopicSubject}}
Er der nogle der kan fortælle mig lidt om bukhov og hvad det er for noget? Jeg aner intet om det, men jeg får måske en hest hjem inden ikke så længe som har tendens til bukhov på det ene ben.
Hvilke konsekvenser kan det få for hesten og kan det lade sig gøre at få solgt en hest med bukhov? Hvad er det der sker i hoven når den får det?
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
En voksen hest med bukkehov er efter min mening ikke passet ordentligt med smed- og sådan en ville jeg i det hele taget slet ikke købe.
Det kan være en meget dyr fornøjelse at have en hest med en kronisk lidelse og en hest med bukkehov er ikke til at sælge nu hvor priserne er i bund i forvejen.
Men der findes rigtig meget om det hvis du googler det
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
Det startede med at han haltede på folden, tror i ca. 2 uger.
Vi havde både smed og dyrlæge ude, og de tjekke for hovbyld og en masse andre ting. Men der var intet galt.
Tilfældighvis opdager jeg 1 måned senere at han venstre forhovbuler udad. istedet for indad ( http://i53.tinypic.com/28imepv.png )
Der vidste jeg intet om at der overhovedet var noget der <b>hed</b> Bukkehov. Men jeg kunne jo tydeligt se der var noget galt!
Så jeg fik dyrlægen og smeden ud igen (For hvad vidste jeg?) Men self. var det smeden der skulle ordne det. I starten sagde han det var så slemt at det nyttede ingenting at give ham sko på. At han skulle direkte på operationsbordet, hvis vi ville have en rideheste ud af ham.
Dog fortalte jeg min dyrlæge hvad smeden havde sagt, og det synes han bestemt ikke kunne passe. Jeg snakkede også med min hestekyndige kusine om det.
Så vi sagde til smeden at han skulle give føllet sko på, og så måtte vi se.
Confetti fik skoen på og skulle stå inde 1 uge. Da han kom ud smed han skoen med det samme.. Så vi fik endnu en ny en på, og han skulle nu stå inde i 14 dage, denne sko beholdte han heldigvis på i 6 uger (Hvilket han også skulle!)
Idag har han kun <b>meget</b> lidt bukkehov, men halter aldrig. Smeden kommer imorgen, og fortæler os den endelige besked, men som det ser ud nu, kan han blive en fantastisk ridehest
<b>- Nu nok til det mere relevante for dig - </b>
Smeden sagde,: "At når en hest får bukkehov skyldes det at den træder forkert ned på hoven, altså ikke bruger benet korrekt. Derfor vokser senerne i benene heller ikke korrekt.
Så hvis man ikke får gjort noget ved det helt fra føl af, står man med en hest der <b> Måske </b> halter ind imellem.
Håber jeg kunne hjælpe
-Julie Erlang.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Hesten er 3-4 år gammel, vil den ikke kunne rettes op på med regelmæssig smed, eller er det for sent når de er blevet så gamle?
aug 2008
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 794
Nu når du alligevel bare vil af med den igen, ville jeg ikke gøre det... der er mange omkostninger ved det og du kan nok ikke sælge den uden at den er tilredet og så vil du ikke kunne få særligt meget for den med bukkehov, for det er noget du skal oplyse...
aug 2008
Men det er rart lige at vide på forhånd om man overhovedet kan sælge sådan en hest, så jeg er lidt mere afklaret med hvad jeg går ind til, i tilfælde af at min økonomi ikke kan holde til det
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Synes da desuden, det er synd for hesten at den skal gå og have ondt, regner med at den går og halter siden ejeren bare vil af med den...
sep 2006
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 12 Emner: 38 Svar: 972
aug 2008
Men som jeg fik forklaret det havde den tildens til bukhov, men det var ikke noget der plagede den
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Alt efter graden selvfølgeligt.
Bukhov?